-
ReclameReview: Lexa gaat de strijd aan met Tinder
Volgens datingsite Lexa is Tinder maar nepdaten. Onder het motto 'Start Something Real' openen ze de aanval op vluchtig swipegedrag en onrealistische accounts.
-
Het is tijd om weer verliefd te worden op Facebook
Ieder jaar houdt Facebook een feestje, speciaal voor bedrijven en developers: de F8 Conference. Daar verkondigt het grootste social mediaplatform van de wereld zijn visie en de nieuwste tech, producten en features. De belangrijke aankondiging dit jaar zorgt voor een terugkeer van de warme gevoelens voor Facebook.
-
Mathys van Abbe: “Kinder is de Tinder voor goede doelen”
Internetondernemer Mathys van Abbe gooit het over een andere boeg. Mathys zag in Lesbos met eigen ogen hoe belangrijk het was om kleine organisaties die iets goeds doen te steunen, maar vond de wereld van goede doelen onduidelijk en oneerlijk. Om die reden startte hij Kinder. Mathys: "Dit is de Tinder voor goede doelen."
-
Jongeren kiezen voor Instagram en Snapchat
Generatie Y moet op een bepaalde manier aangesproken worden om ze op de juiste manier te prikkelen, maar jongerenmarketing is zo simpel nog niet. Zijn we net aan Facebook als marketingtool gewend, is de populariteit alweer aan het afnemen. Naast de nadruk op (bewegend) beeld, met apps als Instagram en Vine, komt ineens ook kortstondigheid om de hoek kijken met apps als Tinder en Snapchat. Een interessante ontwikkeling, waarvan het einde nog lang niet in zicht is...