-
‘Sandwichen’: geniale contentmarketing
“Hahaha, ik had inderdaad ook verwacht dat daar veel eerder commentaar op zou komen, Edwin. Maar blij dat je het positief oppakt.” Toen ik op LinkedIn een veel gelikete post van Chris Coolen voorbij zag komen, viel het me op dat niemand het echt geniale van zijn bijdrage had gezien. Er stonden veel reacties onder, maar ik was de eerste (reactie nummer 217) die wees op het feit dat hij een advertentie had verpakt in een mooi stukje content. Bij mij kwam meteen het woord ‘sandwichen’ naar boven. Ik heb dat vaker.
-
Social Update: wanneer moet je posten op social media?
Een nieuw jaar 2021, wat ongetwijfeld bomvol met nieuwe ontwikkelingen zal gaan zitten op het gebied van social media. In deze social update behandelen onder andere we het social-media-onderzoek van NewCom, LinkedIn die je meer controle geeft over je bijdragen en TikTok die je uitlegt hoe je een advertising-campagne opzet.
-
Clubhouse, TikTok en de grootste websites van de wereld
Clubhouse voor dummies, Live streaming e-commerce, veel TikTok, interactieve video, smartphonegebruik in Nederland en merkstrategie in drie stappen door dé professor. Dit en nog meer in de week van Koot!
-
Ads Manager van TikTok uitgelegd
Het selfservice-advertentieplatform van TikTok lijkt nu eindelijk dichtbij te komen voor Nederlandse adverteerders. Op dit moment is het in ons land alleen nog mogelijk om via een partner te adverteren op TikTok, maar met de introductie van het nieuwe selfservice advertentieplatform lijken de mogelijkheden binnen handbereik. In deze blog leg ik je uit hoe het advertentieplatform eruit komt te zien en hoe het werkt.
-
Social media in Nederland 2021: TikTok-gebruik door jongeren stijgt explosief en passeert Facebook
Het TikTok-gebruik door jongeren stijgt explosief en heeft inmiddels Facebook gepasseerd in het dagelijks gebruik. Mede dankzij de lockdown spenderen meer Nederlanders dan ooit tevoren hun tijd op social media. Pinterest, TikTok en YouTube zijn de grote winnaars. Daarnaast groeit het dagelijks gebruik van LinkedIn flink ten opzichte van vorig jaar. Dit blijkt uit het Nationale Social Media Onderzoek 2021, het grootste trendonderzoek naar het gebruik van social media in Nederland, uitgevoerd door Newcom Research.
-
TikTok werkt samen met Shopify
Ook in deze vreemde tijd verandert er nog dagelijks veel op de verschillende social-mediakanalen. Om als online marketeer voorop te blijven lopen, delen wij maandelijks een greep uit de belangrijkste updates. Deze maand: Snapchat voegt nieuwe barcode-scanningfunctie toe, TikTok werkt samen met Shopify en meer!
-
Cranberrysapje knalt met klassieke viral
Er was een tijd dat elke briefing voor elk reclamebureau hetzelfde was. De samenvatting: ‘Doe ons een viral’. Merkstrategie draaide even geheel om gekke, opvallende filmpjes, die spontaan leken te gebeuren en een hoog ‘voor de gebruiker, door de gebruiker’-gehalte hadden. Ze zorgden in een luttele tijd en voor een luttel bedrag voor miljoenen kijkers en uitverkochte schappen.
-
Copytown: Google kopieert TikTok en Pinterest gaat ook aan de Stories
Ook in deze vreemde tijd verandert er nog dagelijks veel op de verschillende social-mediakanalen. Geen zorgen, we delen maandelijks enkele belangrijke updates zodat jij weer helemaal bij bent. Wat gebeurde er allemaal in september 2020? Dat lees je hier.
-
Kom in vier minuten te weten hoe het algoritme van TikTok werkt
Weer een update vol heerlijke inzichten over onder andere The New York Times, TikTok, Gen Z en B2B-contentmarketing. Maar je kunt ook zelf aan de slag met facial recognition of je eigen profielfoto omzetten alsof je zo uit een Pixar-film komt lopen.
-
TikTok blijft maar doorgroeien in Nederland & Facebook is niet blij met Apple
Daar is-ie weer! De maandelijkse social update door SDIM: de belangrijkste ontwikkelingen op het gebied van social media. Deze maand: Facebook zit bepaald niet stil, wil de privacykwestie met iOs 14 omzeilen, gaat het gevecht aan met TikTok en helpt ondertussen MKB'ers.
-
Hoe ga je viral op TikTok?
Drie miljoen views voor een lip sync-video, 150 duizend views voor een krijsende peuter; op TikTok kan alles viral gaan. Toch? Jouw merk in de picture bij Gen Z lijkt makkelijk, maar een viral video is niet zomaar gemaakt. Wil je toch een poging wagen, houd dan deze do’s en don’ts in gedachten.
-
TikTok voedt marketeers op, Google kopieert Pinterest
Ook in deze vreemde tijd verandert er nog dagelijks veel op de verschillende sociale media. Om als online marketeer voorop te blijven lopen, delen wij maandelijks een greep uit de belangrijkste updates. Ditmaal aandacht voor het business-platform van TikTok, de nieuwe Google style-app Keen en de betaalmethode WhatsApp Pay.
-
Google gaat Pinterest achterna
Het verhaal achter TikTok, Social Audio, Google volgt Pinterest, soundbites van een podcast, een alternatief op komst voor videoconferencing en nog veel meer in de nieuwe week van Koot.
-
Social Update: Facebook gaat het gevecht aan met TikTok en Houseparty
Bijna dagelijks worden de verschillende social media verder vernieuwd. Om als online marketeer voorop te blijven lopen, delen wij maandelijks een greep uit de belangrijkste updates. Deze keer onder andere heel veel Facebook-nieuws, maar ook innovatie bij LinkedIn en Twitter.
-
Wat doen Nederlanders nu eigenlijk online?
We maken ons minder zorgen over online veiligheid persoonlijke gegevens, zo blijkt uit het onderzoek What’s Happening Online 2020. Al dertien jaar analyseert bureau Ruigrok NetPanel in dit onderzoek het online gedrag van Nederlanders. Wat zijn nog meer trends en ontwikkelingen in het gebruik van devices, e-commerce, social media en online finance en online safety? Je leest de belangrijkste hier.