-
The Next Web: deze vier verhalen had je niet mogen missen
Slechte content, de aandachtscrisis, ontrouw personeel en ontsnappen aan een krimpmarkt. Hoe pak je dat aan? Op TNW vertellen VICE, Nir Eyal, Emerging Media en Logitech hoe ze dit doen en waarom dit interessant is voor jou als marketeer. Spoiler Alert: met design, door onafleidbaar te zijn, met verhalen en met toffe content.
-
The Next Web: marketing door niet-marketeers
The Next Web Conference is de belangrijkste hotspot in Nederland voor marketeers. Hier geen Kotleriaanse goeroe-marketeers, creaties die als heilig worden vereerd, of online marketing-tactici. Wel vind je op de TNW een indrukwekkende overeenstemming over dé manier waarop je zou moeten werken, over de waarde van cultuur en over hoe anderen vanuit hun skill-sets marketing bedrijven. The Next Web is daarmee een prachtige blik in de toekomst voor veel marketeers en het laat je afvragen waar we het best waarde toevoegen.
-
Wytze de Haan (The Next Web): “Uiteindelijk blijven we gewoon een startup”
Afgelopen maand vond op het Westergasfabriek weer de grootste 'tech conference’ van Nederland plaats. Of beter gezegd: het grootste ‘tech festival’. Want dat is het gevoel dat de bezoekers moeten hebben, ondanks de naam: The Next Web Conference. In de slipstream van het event sprak ik met Wytze de Haan, verantwoordelijk voor de spectaculaire groei en de intimiteit van het evenement. De intimiteit die past bij de startup die het bedrijf nog steeds is. Of past het label 'scale-up' inmiddels beter?
-
5 innovatieve manieren om customer engagement te verhogen #TNW2017
Dagelijks zijn meer dan 2 miljard mensen actief op social media. In mijn vorige blogpost ‘Branding en contentmarketing: ingrediënten voor een sterk merk’ ging ik in op de vraag: hoe zorg je ervoor dat je als merk onderscheidend bent en je opvalt bij het juiste publiek? Deze vraag hield de gemoederen ook bezig tijdens The Next Web (TNW) Conference in Amsterdam. Het was een terugkerend thema bij diverse sprekers. In deze blogpost heb ik de vijf meest innovatieve manieren om customer engagement te verhogen op een rijtje gezet.
-
Tijd is geld: de impact van snelheid op gedrag, design en optimalisatie
In een wereld waarin alles alleen maar sneller en sneller moet, kun je niet achter blijven. Het is algemeen bekend dat Google je website hoger ranked als je een snellere website hebt. Tijd is geld. En zo werkt het ook als het gaat om de optimalisatie van websites.
-
Het is tijd voor meer ‘rom’ in de ‘.com’ #TNWeurope
Het is tijd voor een renaissance van de romantiek. Dat vindt althans Tim Leberecht, 'strategy artist', auteur en spreker. In zijn verhaal tijden TNW Europe bepleitte hij dat we die romantiek kunnen vinden op het werk. Niet in de vorm van kantoorromances, nee, in de vorm van verwondering en ontzag. En in het verliezen van controle. Dus: geen 'rom-com', maar meer 'rom' in de '.com'!
-
Kijk nu live mee met The Next Web Conference 2016
The Next Web 2016 is vandaag en morgen in Amsterdam. Marketingfacts is erbij dus volg de blog voor artikelen en updates. Zelf meekijken? Dat kan hier via de livestreams van de diverse podia.
-
Robert Scoble over de nieuwe wereld van virtual reality #TNWeurope
Robert Scoble heeft het goed voor elkaar. Deze technologiegek vliegt de wereld rond om invloedrijke leiders van technologiebedrijven te interviewen en de heetste startups te bekijken. Zijn verhalen staan dan ook bol van de inspirerende voorbeelden. Dat is ook wat je in dit artikel kunt verwachten. Geen doorwrochten verhaal, wel inspirerende voorbeelden.
-
Volg vanaf morgen The Next Web livestream op Marketingfacts
De 11de editie van The Next Web Conferentie is dit jaar op 26 & 27 mei in Amsterdam. Groter dan ooit met 8 stages, talloze interessante sprekers en een week vol events in en rond Amsterdam. De toekomst van technologie, innovatie, marketing en communicatie staat centraal en Marketingfacts is erbij. Lees de komende dagen onze blogs vanaf het event of volg de livestream hier op Marketingfacts.
-
Patrick de Laive (TNW): “Geen event in Nederland waar zo veel kennis bij elkaar komt”
Eind mei komen zo’n 10.000 mensen naar TNW Europe in Amsterdam. Dat is een flinke groei ten opzichte van de ongeveer 4.000 bezoekers vorig jaar. Maar groei is dan ook een goede bekende bij het bedrijf dat maandelijks liefst 7 miljoen mensen bereikt met de website. We spraken met Patrick de Laive, mede-oprichter van TNW (The Next Web) over zijn carrière, startups, het event en de toekomst.
-
De vijf P’s van growth hacking
Ieder bedrijf, van klein tot groot, is voornamelijk bezig met groei. Wanneer blijkt dat die groei met ‘growth hacking’ versneld kan worden, wordt het verhaal wel erg interessant. Samir Patel is een expert op dit gebied en heeft de afgelopen 10 jaar startups en corporates geholpen om exceptioneel hard te groeien middels growth hacking. Volgens Patel zijn er drie belangrijke succesfactoren voor growth hacking bij grote en kleine organisaties. Growth hacking moet in alle gevallen schaalbaar, herhaalbaar en voorspelbaar zijn.
-
Innovatie is te koop, en dat is goed #TNWEurope
Op een event rondom startups is innovatie natuurlijk een hot topic. Maar soms duizelt het mij aan alle termen, visies en ideeën over innoveren. Het is net voetbal geworden, iedereen heeft een mening over hoe het beste voetbal gespeeld wordt maar nog altijd ligt de waarheid in het midden. En toch was de presentatie van Mark Randall, VP of creativity bij Adobe, een heel ander verhaal over wat innoveren betekent voor een groot bedrijf. Randall laat zien dat innovatie te koop is. En niet door agressieve overnames of fusies, maar bij je eigen medewerkers. En dat is geen illusie, zelfs niet voor een mega organisatie als die van Adobe.
-
De kunst van het na-apen #TNWEurope
Tijdens The Next Web staan innovatie en de wil om ‘game changer’ te zijn centraal. Een dynamisch event waar de mentaliteit van startups overal terug te zien is. Mensen die het anders willen doen dan de rest om de wereld te veroveren. In deze bruisende massa van ‘originaliteit’ is het verfrissend om te horen dat het helemaal niet zo erg hoeft te zijn om anderen na te apen. Dat is in ieder geval wat Mark Earls ons meegaf tijdens zijn presentatie over zijn nieuwste boek, Copy, copy, copy.
-
Disruptieve innovaties liggen onder vuur #TNWEurope
Niemand houdt van veranderingen. Sommige dingen zitten in onze aard vastgeworteld en die moeten daar gewoon blijven. Denk bijvoorbeeld aan wat er gebeurde bij de introductie van auto’s: de producenten van horse carriages waren erop uit om de auto’s vooral niet aan de man te brengen; auto’s vormden namelijk concurrentie voor deze producenten. Er kwamen wetten waarin werd vastgelegd dat auto’s niet sneller mochten rijden dan paarden, ruitenwissers waren levensgevaarlijk en moesten worden verboden en radio’s waren slecht en afleidend.
-
Getting Things Done #TNWEurope
David Allen staat bekend als 's werelds toonaangevende expert op het gebied van persoonlijke en organisatorische productiviteit. Hij is de internationale best-selling auteur van 'Getting Things Done: prettig en efficiënt werken zonder stress', 'Ready for Anything: 52 principes voor een productiever leven' en 'Making It All Work: winnen in het spel van werken en leven'. Op de eerste dag van The Next Web Europe werd David door Boris Veldhuijzen van Zanten, co-founder van The Next Web, op het hoofdpodium geïnterviewd, want Getting Things Done gaat eigenlijk niet eens over Getting Things Done.