Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Televisie

gerelateerde topics

  • reclame
  • tv
  • advertising
  • onderzoek
  • tv-commercial

televisie experts

  • Jeroen Mirck
    Aantal blogs: 5
  • John Faasse
    Aantal blogs: 5

  • Aantal blogs: 2

vacatures

  • Event marketeer – 32 uur

    Event marketeer – 32 uur

  • Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

    Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

  • Marketplace Manager Fanwear

    Marketplace Manager Fanwear

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • In deze coronacrisis wint inhoud het van vorm

    In deze coronacrisis wint inhoud het van vorm

    Ik merk iets vreemds. Door het vaak thuis zijn en thuiswerken, maar ook door het wegvallen van de vele reclames van de Unilevers, Burger Kings en Starbucksen merk ik hoezeer ik altijd beïnvloed ben door deze reclame-uitingen van ‘bekende merken’. Ook al heb ik mezelf altijd voorgehouden dat ik daar niet gevoelig voor ben. 

    Lees verder »
    • Ivo Jansch (Egeniq)
    • 9 mei 2020
    • Advertising Media Strategie
      • 6542
      • 0
  • Hoe haalbaar is een verbod op buitenreclame?

    Hoe haalbaar is een verbod op buitenreclame?

    Door het Corona-virus staat de tijd even stil, maar het is niet onze enige crisis. Het klimaatprobleem gold eind vorig jaar nog als grootste crisis ooit voor premier Rutte. Tegelijk worstelen overheden, politie en bedrijfsleven met een vertrouwenscrisis en explodeert het debat over racisme en seksisme. Wie is het volgende slachtoffer? Reclame, want op 25 maart is de Internationale Dag Tegen Reclame. Moeten marketeers zich zorgen maken?

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 22 maart 2020
    • Advertising
      • 8002
      • 1
  • Hoe YouTube steeds belangrijker wordt voor adverteerders

    Hoe YouTube steeds belangrijker wordt voor adverteerders

    YouTube, televisie, on demand: kijkgedrag is de afgelopen jaren flink veranderd en blijft veranderen. Dat heeft ook effect op de manier van adverteren. Robbert van der Hulst, Insights Director bij M2Media: "Mediagedrag van consumenten moet je goed in de gaten houden. Hoeveel en waar consumeert welke doelgroep? Wat zijn de goede momenten om te publiceren?"

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 21 januari 2020
    • Advertising Media Data analytics
      • 6452
      • 0
  • Zag Shell de kritiek van Zondag met Lubach écht niet aankomen?

    Zag Shell de kritiek van Zondag met Lubach écht niet aankomen?

    Shell kreeg er van langs bij Zondag met Lubach, met een boemerang die het bedrijf terug kon verwachten. BP werd op social media ook al digitaal om de oren geslagen. Waarom? Beide bedrijven uit de Top 20 van meest vervuilende bedrijven ter wereld, kwamen met campagnes voor het terugdringen van CO2 – of althans 'het inspireren daartoe'. Dat kwam ze op een lading hoon te staan, waarbij ik mezelf vooral afvroeg: zagen ze dat nou echt niet aankomen?

    Lees verder »
    • Gjerryt Leuverink (De Selectie)
    • 22 november 2019
    • Social media Contentmarketing
      • 33654
      • 7
  • Zo effectief is tv-reclame

    Zo effectief is tv-reclame

    Tv-reclame is minder effectief dan je dacht. Dat blijkt uit een grootschalig onderzoek in de VS naar de verkoopeffecten van vier jaar adverteren op tv, voor 288 verschillende merken. Daaruit kwam naar voren dat tv-reclame zeker effect kan hebben, maar wel aanzienlijk minder dan wat de afgelopen vijftig jaar is gepubliceerd in wetenschappelijke tijdschriften. Hoe kan dit?

    Lees verder »
    • John Faasse (Uitbijter BV)
    • 18 november 2019
    • Advertising
      • 19390
      • 0
  • De toekomst van het bereiksonderzoek: waar moeten we naartoe?

    De toekomst van het bereiksonderzoek: waar moeten we naartoe?

    Hoe moet het verder met het bereiksonderzoek? Moeten we het bereiksonderzoek niet per mediumtype opwaarderen? Moet er een multimediabereiksonderzoek komen? Of stappen we over op effectonderzoek? En hoe regelen we dat dan? Praat mee op de Keizersgracht Conferenties, in samenwerking met Marketingfacts.

    Lees verder »
    • John Faasse (Uitbijter BV)
    • 12 november 2019
    • Advertising Contentmarketing
      • 5422
      • 0
  • Podcast: de wake-up call van Jelani Isaacs (NewAms)

    Podcast: de wake-up call van Jelani Isaacs (NewAms)

    Deze week in de Namarama-podcast een gesprek met filmproducent en commercial-man Jelani Isaacs. Over doelbewustheid, de filmwereld, commercials en oplossingen voor merken in een tijd waarin we steeds minder televisie kijken en grote entertainment-zenders als Netflix, Disney Plus en Amazon Prime hun opmars maken.

    Lees verder »
    • Floris Hülsmann (Namarama)
    • 9 november 2019
    • Advertising E-business
      • 5524
      • 0
  • ReclameReview: La Casa de Papel breekt in bij Ster-blok

    ReclameReview: La Casa de Papel breekt in bij Ster-blok

    Of je nu Netflix-abonnee bent of niet, het kon je onmogelijk zijn ontgaan dat het derde seizoen van misdaadserie La Casa de Papel vanaf deze maand beschikbaar is. Om dat te promoten werden zelfs BN’ers als Frank Lammers en Sierd de Vos ingezet (plus een aantal kerkklokken), maar de coolste actie was toch echt de inbraak in... een Kornuit-commercial in het Ster-blok. Wat gebeurde daar precies?

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 24 juli 2019
    • Advertising Contentmarketing
      • 53799
      • 2
  • Drie belangrijke marketinglessen uit het achtste seizoen van Game of Thrones

    Drie belangrijke marketinglessen uit het achtste seizoen van Game of Thrones

    Het achtste en laatste seizoen van Game of Thrones loopt ten einde. Binnenkort weten we wie er op de Iron Throne zit en wie onbeschaamd ten onder gaat. De grootste en populairste tv-serie ooit heeft iedereen veel plezier en verwondering gebracht, maar we kunnen er ook enkele belangrijke lessen uit trekken voor marketeers. The things we do for knowledge.

    Lees verder »
    • Dennis Peters (Selligent)
    • 19 mei 2019
    • Contentmarketing
      • 21885
      • 0
  • De marketingmix van Jumbo: televisie en online zijn samen onverslaanbaar

    De marketingmix van Jumbo: televisie en online zijn samen onverslaanbaar

    Hoewel niet meer de heilige graal is tv nog altijd springlevend als reclamemiddel, vindt Edward van de Ridder, head of strategy bij Alfred International. Dit bureau ontwikkelt sinds 2013 de commercials voor supermarkt Jumbo, met acteur Frank Lammers als familieman in de hoofdrol. Wel verschuift de marketingmix van Jumbo steeds meer naar online. De kunst schuilt in de koppeling. "Televisie gecombineerd met online video, dat scoort."

    Lees verder »
    • MarketingTribune
    • 14 maart 2019
    • Advertising Social media Media
      • 30550
      • 1
  • Tv en radio zijn (nog niet) dood

    Tv en radio zijn (nog niet) dood

    Tv is dood en radio ligt ernaast. Het wordt anno 2019 zo makkelijk door iedereen geroepen. Zoals zo vaak in medialand liggen de feiten veel genuanceerder. We maakten een rondje langs de velden. "Iedereen die roept dat tv dood is of dood gaat, doet dat vanuit zijn eigen agenda. Het zijn vooral digitale partijen die op zoek zijn naar tv-budgetten."

    Lees verder »
    • Sjaak Hoogkamer (MarketingTribune)
    • 12 maart 2019
    • Advertising Media
      • 12112
      • 3
  • Aandacht in een vluchtige wereld

    Aandacht in een vluchtige wereld

    Het laatste gedrukte nummer van het roemruchte Britse tijdschrift Admap ging over aandacht. Aandacht voor merken. Aandacht voor reclame. Serieuze aandacht. Krijg dat nog maar eens in deze tijd van multi-screen en van social media die voortdurend om aandacht bedelen vanaf je telefoon of vanuit de hoek van je laptop: 'Nu ik. Open mij. Kijk. Ik heb een like voor je.' Hoe gaan we hier mee om?

    Lees verder »
    • John Faasse (Uitbijter BV)
    • 11 maart 2019
    • Advertising
      • 7344
      • 0
  • Hoeveel actieve twitteraars zijn er in Nederland?

    Hoeveel actieve twitteraars zijn er in Nederland?

    “Op Twitter zitten maar vijfduizend mensen.” Met deze geërgerde uitroep in De Wereld Draait Door zwengelde media-tycoon John de Mol afgelopen week de discussie aan over het ooit zo almachtige sociale netwerk. Doet Twitter er nog wel toe? Reden genoeg voor EenVandaag om de claim van de Talpa-topman te factchecken, dus belden ze... Marketingfacts! Het verlossende woord kwam van Danny Oosterveer, die voor ons elk jaar een blog schrijft over Social Media in Nederland. Die blog is weer op komst, maar we hebben nu alvast de belangrijkste Twitter-cijfers voor je.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 20 januari 2019
    • Social media Contentmarketing Data analytics
      • 70474
      • 9
  • Weerzin tegen reclame-overload is niet de grootste dreiging

    Weerzin tegen reclame-overload is niet de grootste dreiging

    Het epische gevecht om in ons hoofd te komen. Dat is de ondertitel van het boek 'The Attention Merchants' van Tim Wu. Al vanaf het ontstaan van reclame draait het allemaal om het verkopen van onze aandacht aan adverteerders. Er zijn steeds minder plaatsen en momenten waarbij onze aandacht niet te koop is. Dat leidt tot meer weerstand. Maar de werkelijke bedreigingen voor reclame zijn versnippering van aandacht en 'geconditioneerde onverschilligheid'.

    Lees verder »
    • John Faasse (Uitbijter BV)
    • 18 januari 2019
    • Advertising
      • 11124
      • 0
  • Tv is niet dood, maar moet wel naar de dokter

    Tv is niet dood, maar moet wel naar de dokter

    Eén van de vele intrigerende bijdragen in het boek 'Eat Your Greens' is het artikel 'Post Truth Telly' van Tess Alps. Daarin weerlegt ze met veel cijfers de stelling dat tv dood is. Tess is de baas van Thinkbox, de Engelse versie van het Nederlandse Screenforce. Hun taak is de promotie van het medium televisie. Natuurlijk zeggen ze dat tv niet dood is. En ze hebben gelijk. Zelfs in de leeftijdsgroep 16 tot 34 verslaat tv (in kijktijd) nog altijd Facebook en YouTube.

    Lees verder »
    • John Faasse (Uitbijter BV)
    • 20 december 2018
    • Advertising
      • 8216
      • 4
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you