-
ReclameReview: Ben Bewust - is die nieuwe phone nou écht nodig?
Ben heeft een nieuwe merkcampagne gelanceerd, met de titel ‘Ben Bewust’. De nieuwe campagne grijpt terug naar de oorsprong van het merk: no-nonsense proposities en communicatie, voor mensen die bewust in het leven staan.
-
Telemarketing wordt beschaafder door nieuwe telecomwet
1 juli 2021 gaat de nieuwe telecomwet in. Betekent dit het einde van maatschappelijke irritatie over ongevraagde en opdringerige telefoontjes? CustomerFirst interviewde Patrick Jordens over de gevolgen van de nieuwe wet te beschrijven en zijn nieuwe boek ‘Bel me wél’. “Een klein deel van de markt heeft het voor de rest verpest”.
-
Vijfentwintig jaar mobiel - van Libertel tot 5G
Ik zag deze week The Social Dilemma, over (de desastreuze gevolgen van) de verdienmodellen van de social media. Dat deed me denken aan de tijd dat ik in telecom werkte - acht jaar bij twee van de grote jongens. De gevolgen waren daar niet zo desastreus als bij social media, maar de ontwikkelingen waren wel interessant. Over goudmijnen en inschattingsfouten.
-
Ban op Huawei kan het einde betekenen van Google’s dominantie
Deze week werd Huawei opnieuw geconfronteerd met de gevolgen van de Amerikaanse ban: over drie maanden krijgt het bedrijf geen updates meer van Google van het besturingssysteem Android. Ook mag het geen gebruik meer maken van populaire Google-apps als Gmail, Google Maps, YouTube en Google Play Store. In eerste instantie lijkt dit de genadeklap voor de Westerse avonturen van Huawei, dat aan het uitgroeien was tot de marktleider in smartphones. Of komt de klap uiteindelijk als een boemerang terug bij de Amerikanen?
-
ReclameReview: Samsung laat Appel-gemeenschap switchen
Bij Nijkerk ligt het buurtschap Appel. Dat klinkt wel heel erg als die grote concurrent van Samsung. Dus ging het Samsung switch-team even langs met een bus vol nieuwe smartphones om uit te delen.
-
De digitale personal assistant van Voys
Zakelijk telecomprovider Voys doet het goed. Het bedrijf, dat KPN, Vodafone en T-Mobile als concurrenten heeft, heeft de klassieke telefooncentrale opgepakt en in de cloud gezet. "Van daaruit leveren we als dienst aan de zakelijke markt. Je hoeft geen systeem te kopen dat morgen weer oud is, maar je betaalt gewoon precies voor wat je gebruikt. Soms groeien klanten heel hard of krimpen juist weer, en wij groeien mee", aldus co-founder Ben Hoetmer.