-
De week op social: Facebook wil muziekrechten, Snap geo-filters in app, LinkedIn Audience Netwerk
Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel. Met deze week: Google maakt aanpassen bedrijfsgegevens mogelijk via zoekpagina, Facebook biedt muziekindustrie miljoenen voor rechten op muziek, LinkedIn lanceert Audience Netwerk voor adverteerders, Snapchat rolt geofilter in de app uit naar Europa, Google introduceert certificaat voor mobiele webspecialisten, Facebook Stories op desktop, Twitter introduceert nachtmodus voor Desktop en Facebook maakt profielfoto's voor bedrijvenpagina's rond.
-
De week op social: een make-over voor YouTube, bedrijven op WhatsApp en Google’s Augmented Reality
Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.
Met deze week: YouTube krijgt nieuw logo, icoon en verticale video op vol scherm, Instagram introduceert landschap- en portretformaat in slideshow, Google rolt preview ARCore uit voor augmented reality-apps, WhatsApp test groene verificatiebadges voor bedrijven, Instagram voegt Stories toe aan haar website, Facebook lanceert nieuwe manieren om herinneringen te delen met vrienden en GIPHY voegt viewcounter toe aan gifs.
-
De week op social: nieuw design Facebook & Instagram en Snapchats geheime wapen
Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.
Met deze week: Facebook en Instagram krijgen nieuw design, Snapchat is met nieuwe functie Crowd Surf Instagram weer één stap voor, Facebook biedt marketeers meer controle over branded content, rolt hun markplaats uit naar 17 Europese landen, biedt adverteerders meer controle over plaatsing video-advertenties en maakt korte metten met video-clickbaiting en LinkedIn introduceert actieve status in Messenger.
-
De week op social: Instagram Live met vrienden, chatten op YouTube & Facebook pakt campagnestats aan
Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.
Met deze week: Facebook lanceert Facebook TV, Facebook test Live Video via de camera-functie, Instagram test splitscreen livevideo's met vrienden, YouTube rolt chatfeature wereldwijd uit, YouTube voegt afspeelsnelheidfunctie toe aan de app en Facebook verbetert statistieken voor kliks en impressies.
-
De week op social: Facebook gaat snelle websites belonen & pakt nepnieuws aan + visual search is hot
Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.
Met deze week: Facebook beloont websites die sneller laden met meer zichtbaarheid, Facebook voegt meer bronnen toe om verspreiding van nepnieuws te voorkomen, Facebook wijzigt statistieken van gedeelde videocontent, YouTube kondigt verwijdering van de video-editor aan, Pinterest plaatst zoekvenster en Lens-camera op startpagina en Google voegt speciale symbolen toe aan afbeeldingen in zoekresultaten.
-
De week op social: advertenties in Messenger, livevideo in VR en video op LinkedIn
Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.
Met deze week: Facebook rolt advertenties in Messenger uit naar alle adverteerders, LinkedIn lanceert uploaden van video in updates, Facebook test targeten aangepaste doelgroep voor bedrijvenpagina's op Instagram, Facebook overweegt betaalde abonnementen van publicaties, Facebook livevideo nu mogelijk in VR via Spaces, LinkedIn rolt nieuwe look uit voor Campagne Manager en Google's desktop backuptool is nu beschikbaar.
-
De week op social: Instagram stopt nepinfluencers, Snapchat linkt websites en Google’s VR met Blocks
Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.
Met deze week: Instagram beperkt nep influencers en introduceert foto en videoreacties op stories, Snapchat maakt linken naar je website mogelijk, Facebook test beschrijving op omslagfoto van bedrijvenpagina's en Google rolt Blocks uit om eenvoudig 3D-modellen in virtual reality (VR) te bouwen.
-
De week op social: slimmer netwerken op LinkedIn, bots vinden in Messenger, redesign Google Nieuws
Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.
Met deze week: LinkedIn rolt nieuwe netwerkfeatures uit, Google's software neemt je doodles over en rolt redesign van Google Nieuws uit, Facebook beperkt de mogelijkheid om linkpreviews te wijzigen, maakt de Messenger-assistent 'M' slimmer en maakt bots en bedrijven beter vindbaar en videochatten leuker,
-
De week op social: Facebook gifs, Snap’s advertentiemanager en Twitter’s nieuwe look en focus
Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.
Met deze week: Facebook voegt gifjes toe aan reacties voor iedereen, Twitter krijgt een nieuwe look. test Happening Now-tab bovenaan timeline en rolt knoppen uit in DM's voor bedrijven, Facebook test advertenties met 5 sterren-ratings, Instagram rolt archiveringfunctie uit naar alle gebruikers en maakt gesponsorde content transparanter, Facebook biedt meer controle over advertenties in Audience Netwerk, Instant Articles en In-stream en Snapchat rolt advertentiemanager uit in Bèta.
-
De week op social: Instagram Messenger advertenties, Google Chrome Adblock & Snap’s Spectacles in NL
Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.
Met deze week: Instagram lanceert Click to Messenger-advertenties, Google toont advertentieblokker voor Chrome, Snapchat Spectacles nu verkrijgbaar in Europa, Facebook test feature om editen van linkposts te blokkeren, Twitter voegt optie toe om DM's te filteren en Adobe lanceert gratis Scanapp voor iOS en Android.
-
De week op social: Twitter’s botmarketing, meer bereik op Insta via Stories op locatie en datagifjes
Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.
Met deze week: Instagram's locatie-gebonden Stories verschijnen in Explore, Instagram maakt zoeken naar locatie-gebonden Stories mogelijk, Pinterest voegt autoplay video-advertenties toe aan de nieuwsstroom en zoekresultaten, Google lanceert eigen Data Gif Maker, Twitter voegt 239 nieuwe emoji's toe, Twitter introduceert Direct Message Cards voor marketing met bots en Pinterest Lens maakt visueel zoeken naar recepten mogelijk.
-
De week op social: overal berichten sturen op LinkedIn, Instagram selfiestickers en Snap to Store
Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.
Met deze week: LinkedIn maakt directe berichten sturen makkelijker, Instagram introduceert mini-selfiestickers en verrijkt Direct met foto’s en video’s die verdwijnen, Twitter introduceert hartjes op maat, Facebook lanceert call-to-action's in instant articles en voegt verbeteringen toe aan de videostatistieken in Pagina-inzichten en Snapchat rolt Snap to Store uit om bezoeken aan winkels te volgen.
-
Wie zijn de internetmiljonairs onder 41 jaar?
‘Het sexy zusje van de Quote 500’ doopten sommige media vorig jaar de eerste editie en vandaag is hij voor de tweede keer gepubliceerd: De Quote 500 Junior. Oftewel, wie zijn de 100 rijkste Nederlanders onder de 41 jaar, goed voor een vermogen tussen de 5 en 149 miljoen.
Internetondernemer en voormalig oprichter van de Lost Boys Michiel Mol (37 jaar) staat met een geschat vermogen van 149 miljoen euro op de eerste plaats. Hij wordt gevolgd door Maasbert Schouten (35) en Monique van Riemsdijk (36) met resp. 117 en 84 miljoen euro. Schouten is werkzaam in de hypothekenbranche en van Riemsdijk in de schoonmaaksector. Leuk om te zien dat ook Raymond Spanjer (30) van Hyves in de lijst staat. Met een geschat vermogen van 10 miljoen euro staat hij op plek 54.
Iemand de complete top 100 al gespot en de internetmiljonairs onder de 41 jaar op een rijtje gezet?