Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Startup

gerelateerde topics

  • startups
  • fast moving targets
  • innovatie
  • tech
  • onderwijs

startup experts

  • Leonieke Daalder
    Aantal blogs: 8
  • Ronnie Overgoor
    Aantal blogs: 6
  • Louise Doorn
    Aantal blogs: 2

vacatures

  • Allround redacteur (40 uur)

    Allround redacteur (40 uur)

  • Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

    Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

  • Content medewerker

    Content medewerker

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Tripetto denkt slim mee over jouw online vragenlijst

    Tripetto denkt slim mee over jouw online vragenlijst

    Een goede online vragenlijst voelt natuurlijk en simpel. De flow brengt je vanzelf bij de volgende logische vraag. Om zo’n lijst te maken zijn er honderden tools. Tripetto is daar één van, maar het Nederlandse bedrijf blinkt uit in gemak. Fast Moving Targets spreekt met co-founder Martijn Wijtmans. 

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 4 mei 2020
    • Data analytics
      • 4104
      • 0
  • Gaan startups de coronacrisis met staatssteun overleven?

    Gaan startups de coronacrisis met staatssteun overleven?

    Deze week is het loket geopend waar startups een lening kunnen aanvragen om de coronacrisis te overleven. Het fonds omvat 100 miljoen euro. Veel te weinig, vindt voorzitter Lucien Burm van de Dutch Startup Association. “Het is geen gift, maar een overbruggingskrediet. Dus de sector die bij uitstek banen creëert moet geld lenen om in stand te blijven. Beetje gek, zeker als andere bedrijven een uitkering krijgen.”

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 30 april 2020
    • E-business Innovatie Strategie
      • 23880
      • 0
  • Tien tips om aan een goede reputatie te werken

    Tien tips om aan een goede reputatie te werken

    Werken aan je reputatie is iets waar je doorlopend mee bezig zou moeten zijn. Het kost veel tijd en moeite om een goede reputatie op te bouwen, maar ze kan zo worden afgebroken. Dat hebben een aantal bedrijven ook gemerkt na hun veel bekritiseerde 'huftergedrag' tijdens de coronacrisis. Hoe bouw je een goede reputatie op?

    Lees verder »
    • Sander Vessies (Giftomatic)
    • 21 april 2020
    • Social media Brand management
      • 7708
      • 0
  • Anna van Nunen (Innofest): “Festivals zijn onze testplek”

    Anna van Nunen (Innofest): “Festivals zijn onze testplek”

    Nederland telt zevenhonderd jaarlijkse festivals. Dat zijn allemaal een soort tijdelijke minimaatschappijtjes: de perfecte plek om innovaties te testen, of het nu gaat om de verwerking van afval, een nieuw soort riool of een baanbrekend publieksproduct. Innofest heeft die mogelijkheid aangegrepen: een innovatie-stimuleringsprogramma voor, vooral, startups. "Wij prediken dat startups veel moeten testen in een vroege fase van innovatie, omdat dat uiteindelijk hun kans van slagen verbetert", aldus founder en scheidend directeur Anna van Nunen. Festivals zijn de testplek.

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 25 november 2019
    • Innovatie
      • 4096
      • 0
  • Constantijn van Oranje (TechLeap): “Impuls nodig voor startup-scene in Nederland”

    Constantijn van Oranje (TechLeap): “Impuls nodig voor startup-scene in Nederland”

    Onder de naam TechLeap krijgt StartupDelta dit jaar een nieuwe impuls. Een gesprek met prins Constantijn van Oranje, de speciale gezant van de startup-sector in Nederland, over innovatie, unicorns en het mondiale spel. 

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 22 oktober 2019
    • Innovatie
      • 8792
      • 0
  • Jan Gustavo Kuipers (Mr. Chadd) over eerste hulp bij huiswerk

    Jan Gustavo Kuipers (Mr. Chadd) over eerste hulp bij huiswerk

    Wie hulp zoekt bij huiswerk, doet er goed aan de app van Mr. Chadd te downloaden. Binnen tien seconden hebben scholieren toegang tot een netwerk van universitair geschoolde coaches. Mede-oprichter Jan Gustavo Kuipers legt uit hoe dit concept werkt.

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 1 oktober 2019
    • E-business Innovatie
      • 6156
      • 0
  • Marketing bij start-ups gaat verder dan growth hacking

    Marketing bij start-ups gaat verder dan growth hacking

    "Het leuke aan mijn rol bij YES!Delft is het vormgeven van start-uptalent, maar ik wil er wel meteen bij zeggen dat dit ook broodnodig is als we het talent en de innovatiekracht van start-ups in Nederland willen behouden", zo zegt Robert Jan van Vugt. NIMA Young Profs in gesprek met Van Vugt over het verschil van marketinginzet binnen start-ups en gevestigde bedrijven, de technologie van de toekomst en zijn visie op de toekomst van het start-upklimaat in Nederland. 

    Lees verder »
    • Dennis Nieuwpoort (ABN Amro)
    • 26 april 2019
    • E-business Innovatie
      • 10946
      • 0
  • Podcast: Startup-mythes onder de loep van martech-CEO’s

    Podcast: Startup-mythes onder de loep van martech-CEO’s

    HelloMasters is de nieuwe wekelijkse podcast van HelloMaaS, waarbij Louise Doorn spreekt met de huidige en toekomstige leiders in de Nederlandse marketingscene. CEO's en CMO's spreken over de staat van marketing, en de successen én twijfelmomenten uit hun loopbaan. In deze aflevering gaan CEO's in op het fenomeen start-up: wat zijn de mythes rondom het starten van je eigen bedrijf? Zijn de vooroordelen waar, of kunnen ze worden ontkracht?

    Lees verder »
    • Louise Doorn (HelloMaaS)
    • 10 april 2019
    • E-business Loopbaan
      • 6926
      • 2
  • Podcast: Dave Shoemack (VanMoof) over effectieve branding en succesvolle startups

    Podcast: Dave Shoemack (VanMoof) over effectieve branding en succesvolle startups

    HelloMasters is de nieuwe wekelijkse podcast van HelloMaaS, waarbij CEO Louise Doorn spreekt met de huidige en toekomstige leiders in de Nederlandse marketingscene. In de mooie omgeving van het Vondelpark spreken CEO's en CMO's over de staat van marketing en de successen én twijfelmomenten uit hun loopbaan. In deze eerste aflevering vertelt Dave Shoemack (VanMoof) over effectieve branding, start-ups, een winnend team bouwen en over de eigenschappen die een goede marketeer moet hebben.

    Lees verder »
    • Louise Doorn (HelloMaaS)
    • 27 maart 2019
    • Contentmarketing Loopbaan
      • 8538
      • 0
  • De successen van MessageBird’s Mayke Nagtegaal

    De successen van MessageBird’s Mayke Nagtegaal

    Het is de missie van MessageBird om het overgecompliceerde 'customer communication'-domein simpeler en moderner te maken. De startup uit Amsterdam, een in 2011 opgericht platform voor cloud communication met een eigen telecom-infrastructuur, verbindt meer dan vijftienduizend bedrijven met hun klanten, via sms, voice en chat. Een gesprek met COO Mayke Nagtegaal.

    Lees verder »
    • Remco Janssen (Proudly Represents | Silicon Canals)
    • 18 maart 2019
    • E-business Customer experience
      • 10528
      • 0
  • De Google van lost and found

    De Google van lost and found

    In iedere honderd hotelkamers worden per nacht één a twee voorwerpen vergeten. Een festival met duizend bezoekers waar gedronken wordt, levert meer verloren spullen op dan eenzelfde festival zonder drank. Hanneke Stegweg, founder van iLost, heeft de cijfers zo paraat. Niet voor niets. Sinds 2013 werkt Stegweg aan haar droom om de Google van lost en found te worden.

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 29 januari 2019
    • E-business Contentmarketing Innovatie
      • 6480
      • 0
  • De marketing van Uber

    De marketing van Uber

    Uber, een merk waar veel over wordt gepraat, maar dat zelf weinig meepraat. Uber’s Head of Marketing Patrick Stal geeft ons een kijkje in de wereld van het internationale merk. Wat zijn de ontwikkelingen en ambities van de organisatie?

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 8 januari 2019
    • E-business Marketingfacts
      • 8792
      • 1
  • Startup ByCycling wint The Floor is Yours 2018

    Startup ByCycling wint The Floor is Yours 2018

    ByCycling is de winnaar van The Floor is Yours 2018. De startup won dinsdag de pitchwedstrijd waarmee Online Tuesday traditiegetrouw het kalenderjaar afsluit. Het jonge bedrijf was de beste van acht kandidaten die hun producten en ideeën mochten presenteren aan het publiek en een vierkoppige jury met startup-experts. 

    Lees verder »
    • Karin Thybaut (Marketingfacts)
    • 12 december 2018
    • E-business Contentmarketing
      • 7280
      • 0
  • Succesvol ondernemen volgens Oot Granola’s Valentine van der Lande

    Succesvol ondernemen volgens Oot Granola’s Valentine van der Lande

    Zeg vaker nee dan je lief is, bezuinig niet op je kern en besteed aandacht aan de belangrijke details. Dat zijn een paar van dé ondernemerslessen van Valentine van der Lande, oprichtster van Oot Granola en ervaren ondernemer.

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 25 september 2018
    • E-business
      • 6060
      • 0
  • Onderwijskundige impact met Mr. Chadd

    Onderwijskundige impact met Mr. Chadd

    Huiswerkbegeleiding betekent op dit moment nog vaak wachten. Wachten op het moment dat je met de vragen van die week hulp krijgt. Mr. Chadd doet het anders. "Wij zijn begonnen omdat we vinden dat je altijd vragen moet kunnen stellen. In plaats van alle vragen van een week verzamelen en die in een uur oplossen, zeggen wij: wanneer jij er niet uitkomt, zitten we voor je klaar. Je kunt elke schooldag vanaf half 10 direct contact krijgen met iemand", aldus oprichter Jan Gustavo Kuipers van Mr. Chadd, huiswerkbegeleiding voor middelbare scholieren via een app.

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 27 augustus 2018
    • E-business
      • 10134
      • 0
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you