-
Ze komen eraan, de Illuminariums en andere trends
Hele mooie inspirerende kijkjes in de toekomst, social-mediacijfers, illuminariums, een pasta-playlist, een schilderij tot op de honderdste millimeter en maak van je toetsenbord een piano. Dit alles in de nieuwe week van Koot.
-
Zo slecht is jouw Spotify en Prof G doet zijn voorspellingen voor 2021
En wij dachten dat 2020 een vreemd jaar was. Welkom 2021. Dus gewoon maar terug naar de basis en een normale weekupdate met de 10 meest interessante verhalen van de afgelopen periode.
-
Spotify als model voor de nieuwe marketeer
De smart devices zijn bezig met een grote opmars en dit kan op korte termijn grote gevolgen hebben. Nu zijn we als mens nog ‘in controle’ en dragen we als marketeer ons steentje bij aan het primaire proces, maar voor hoe lang? Is het via kunstmatig intelligentie gepersonaliseerde Spotify het nieuwe normaal? Is marketing nog wel onderdeel van het primaire proces of neemt de machine het over en verdwijnt de mens via het ondersteunende proces definitief naar de achtergrond… De keuze is aan ons.
-
Blendle overgenomen: begin van succes of tijd voor een alternatief?
Met de overname door het Franse Cafeyn kan Blendle voorlopig nog voortbestaan. Om levensvatbaar te worden moet het aantal abonnees in Nederland verdubbelen. Maar gaat dit lukken in het veranderde medialandschap? Of is Blendle definitief mislukt en wordt het tijd voor een alternatief?
-
Waarom audio advertising belangrijk wordt in je advertentiestrategie
Audio advertising gaat groot worden. Want met adverteren via muziekstreamingdiensten kun je je doelgroep op basis van interesses en gedrag goed targeten. Op die schermloze momenten en in deze tijd waarin aandacht van consumenten krijgen een steeds grotere uitdaging wordt. Welke audio-advertentiemogelijkheden heb je? Je leest ze hier.
-
Nike lanceert een site voor Netscape Navigator 4.x om sneakers te verkopen
Een indrukwekkend statement van Nike, een bijzonder lief lettertype, digital advertising blijft groeien, het nieuwe fashion-shoppen van Gen Z en een toolbox om problemen op te lossen. Dit en nog veel meer in de update van deze week.
-
Zetten we een eerste stap richting de nieuwe wereld van Yuval Noah Harari?
Nederland gaat weer een beetje open. De portemonnee moet helemaal open. Maar als ik eerlijk ben was het intelligente dicht wel even heel relaxed en rustig. Mooie week, houd anderhalve meter afstand en blijf vooral letten op mensen die hulp kunnen gebruiken!
-
Podcast-SEO: tien tips om het meeste uit je podcast te halen
Met meer dan 850.000 actieve podcasts, dertig miljoen afleveringen en nog veel meer uren aan content zijn podcasts een razendsnel groeiend medium. Helaas zijn ze nog niet echt lekker vindbaar in de zoekresultaten van Google. Deze tien SEO-tips helpen je om een betere ranking te scoren.
-
FutureWatch: het einde van het ‘all you can eat’-abonnement van Netflix, Spotify en Blendle
Het tijdperk dat je voor een laag bedrag per maand 'alles' kon kijken (Netflix), luisteren (Spotify) of lezen (Blendle) is vanaf deze maand voorbij. Consumenten die 'alles' willen kunnen blijven zien, horen en lezen, zijn vanaf nu duurder uit en hebben meerdere apps nodig. Of gaan we genoegen nemen met een beperkter aanbod?
-
Social Update: Facebook Dating en Stories op Spotify
Bijna dagelijks worden de verschillende sociale media verder vernieuwd. Om als online marketeer voorop te blijven lopen, delen wij maandelijks een greep uit de belangrijkste updates. Deze maand onder meer aandacht voor Facebook Dating mét Secret Crush-functie voor een match in je eigen vriendengroep en Spotify Stories om betekenissen achter de muziek beter toe te lichten.
-
Spotify: “In tegenstelling tot wat mensen denken: veel is handwerk”
Na leidinggevende functies bij 3FM en Mojo werkt Wilbert Mutsaers sinds april 2017 als Hoofd Benelux bij Spotify. Daar is hij verantwoordelijk voor de inhoud. "Het loopt van strategische dingen tot zelf playlists maken. Ik ben ook aanspreekpunt voor veel dingen: artiesten, labels. Niet alles staat op Spotify en dat is ook iets waar ik mee bezig ben." Mutsaers vertelt over de handmatige aanpak van Spotify, experimenteren en de kritiek op het bedrijf.
-
Free trials: nooit voor niks
Online dienstverleners zoals Netflix, De Correspondent en Spotify geven gebruikers graag voor aankoop inzicht in de kwaliteit van de dienst. Een veelgebruikte techniek is het aanbieden van een gratis proefperiode, een zogenaamde free trial: gebruikers krijgen tijdelijk gratis toegang tot een dienst. Voelen deze gebruikers zich na de looptijd van de free trial verplicht iets terug te geven? En hoe kun je daaruit als online dienstverlener waarde genereren?
-
Hoe gaat Spotify eindelijk winstgevend worden?
Met de recente beursgang is Spotify meer dan ooit in beweging. Op het moment draait het bedrijf nog flinke verliezen, maar het is hard op weg winstgevend te worden. In aanloop naar het Spotify-persevenement op 24 april – waar naar verluidt innovaties en veranderingen gaan worden aangekondigd – neem ik je mee in de recente ontwikkelingen, van beursgang tot te verwachten nieuwe producten en abonnementen. Een Spotify-overzicht.