Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Spotify

gerelateerde topics

  • abonnementsmodellen
  • netflix
  • de week van koot
  • facebook
  • podcast

spotify experts

  • Gert Koot
    Aantal blogs: 4
  • Maurits Kreijveld
    Aantal blogs: 2
  • Bas van Poorten
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Campagnemanager sales

    Campagnemanager sales

  • Event marketeer – 32 uur

    Event marketeer – 32 uur

  • Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

    Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Ze komen eraan, de Illuminariums en andere trends

    Ze komen eraan, de Illuminariums en andere trends

    Hele mooie inspirerende kijkjes in de toekomst, social-mediacijfers, illuminariums, een pasta-playlist, een schilderij tot op de honderdste millimeter en maak van je toetsenbord een piano. Dit alles in de nieuwe week van Koot.

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 25 januari 2021
    • Advertising Innovatie Strategie
      • 13218
      • 0
  • Zo slecht is jouw Spotify en Prof G doet zijn voorspellingen voor 2021

    Zo slecht is jouw Spotify en Prof G doet zijn voorspellingen voor 2021

    En wij dachten dat 2020 een vreemd jaar was. Welkom 2021. Dus gewoon maar terug naar de basis en een normale weekupdate met de 10 meest interessante verhalen van de afgelopen periode.

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 11 januari 2021
    • Social media Innovatie Strategie
      • 5848
      • 0
  • Spotify als model voor de nieuwe marketeer

    Spotify als model voor de nieuwe marketeer

    De smart devices zijn bezig met een grote opmars en dit kan op korte termijn grote gevolgen hebben. Nu zijn we als mens nog ‘in controle’ en dragen we als marketeer ons steentje bij aan het primaire proces, maar voor hoe lang? Is het via kunstmatig intelligentie gepersonaliseerde Spotify het nieuwe normaal? Is marketing nog wel onderdeel van het primaire proces of neemt de machine het over en verdwijnt de mens via het ondersteunende proces definitief naar de achtergrond… De keuze is aan ons.

    Lees verder »
    • Pieter Otten (Match)
    • 3 november 2020
    • Innovatie Strategie
      • 14964
      • 0
  • Blendle overgenomen: begin van succes of tijd voor een alternatief?

    Blendle overgenomen: begin van succes of tijd voor een alternatief?

    Met de overname door het Franse Cafeyn kan Blendle voorlopig nog voortbestaan. Om levensvatbaar te worden moet het aantal abonnees in Nederland verdubbelen. Maar gaat dit lukken in het veranderde medialandschap? Of is Blendle definitief mislukt en wordt het tijd voor een alternatief?

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 13 augustus 2020
    • Media Innovatie
      • 8788
      • 0
  • Waarom audio advertising belangrijk wordt in je advertentiestrategie

    Waarom audio advertising belangrijk wordt in je advertentiestrategie

    Audio advertising gaat groot worden. Want met adverteren via muziekstreamingdiensten kun je je doelgroep op basis van interesses en gedrag goed targeten. Op die schermloze momenten en in deze tijd waarin aandacht van consumenten krijgen een steeds grotere uitdaging wordt. Welke audio-advertentiemogelijkheden heb je? Je leest ze hier.

    Lees verder »
    • Casper Timmers (Techonomy)
    • 16 juli 2020
    • Advertising Innovatie
      • 7274
      • 1
  • Nike lanceert een site voor Netscape Navigator 4.x om sneakers te verkopen

    Nike lanceert een site voor Netscape Navigator 4.x om sneakers te verkopen

    Een indrukwekkend statement van Nike, een bijzonder lief lettertype, digital advertising blijft groeien, het nieuwe fashion-shoppen van Gen Z en een toolbox om problemen op te lossen. Dit en nog veel meer in de update van deze week.

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 1 juni 2020
    • Innovatie
      • 9366
      • 0
  • Zetten we een eerste stap richting de nieuwe wereld van Yuval Noah Harari?

    Zetten we een eerste stap richting de nieuwe wereld van Yuval Noah Harari?

    Nederland gaat weer een beetje open. De portemonnee moet helemaal open. Maar als ik eerlijk ben was het intelligente dicht wel even heel relaxed en rustig. Mooie week, houd anderhalve meter afstand en blijf vooral letten op mensen die hulp kunnen gebruiken!

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 11 mei 2020
    • Advertising Innovatie
      • 5222
      • 0
  • Podcast-SEO: tien tips om het meeste uit je podcast te halen

    Podcast-SEO: tien tips om het meeste uit je podcast te halen

    Met meer dan 850.000 actieve podcasts, dertig miljoen afleveringen en nog veel meer uren aan content zijn podcasts een razendsnel groeiend medium. Helaas zijn ze nog niet echt lekker vindbaar in de zoekresultaten van Google. Deze tien SEO-tips helpen je om een betere ranking te scoren.

    Lees verder »
    • Bob Pieterse (Full Potential)
    • 17 april 2020
    • Media Search Data analytics Innovatie Strategie
      • 11580
      • 2
  • FutureWatch: het einde van het ‘all you can eat’-abonnement van Netflix, Spotify en Blendle

    FutureWatch: het einde van het ‘all you can eat’-abonnement van Netflix, Spotify en Blendle

    Het tijdperk dat je voor een laag bedrag per maand 'alles' kon kijken (Netflix), luisteren (Spotify) of lezen (Blendle) is vanaf deze maand voorbij. Consumenten die 'alles' willen kunnen blijven zien, horen en lezen, zijn vanaf nu duurder uit en hebben meerdere apps nodig. Of gaan we genoegen nemen met een beperkter aanbod?

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 7 november 2019
    • E-business
      • 17066
      • 1
  • Social Update: Facebook Dating en Stories op Spotify

    Social Update: Facebook Dating en Stories op Spotify

    Bijna dagelijks worden de verschillende sociale media verder vernieuwd. Om als online marketeer voorop te blijven lopen, delen wij maandelijks een greep uit de belangrijkste updates. Deze maand onder meer aandacht voor Facebook Dating mét Secret Crush-functie voor een match in je eigen vriendengroep en Spotify Stories om betekenissen achter de muziek beter toe te lichten.

    Lees verder »
    • Bas van Poorten (SDIM Online Marketing)
    • 1 oktober 2019
    • Social media
      • 11206
      • 0
  • Spotify: “In tegenstelling tot wat mensen denken: veel is handwerk”

    Spotify: “In tegenstelling tot wat mensen denken: veel is handwerk”

    Na leidinggevende functies bij 3FM en Mojo werkt Wilbert Mutsaers sinds april 2017 als Hoofd Benelux bij Spotify. Daar is hij verantwoordelijk voor de inhoud. "Het loopt van strategische dingen tot zelf playlists maken. Ik ben ook aanspreekpunt voor veel dingen: artiesten, labels. Niet alles staat op Spotify en dat is ook iets waar ik mee bezig ben." Mutsaers vertelt over de handmatige aanpak van Spotify, experimenteren en de kritiek op het bedrijf.

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 14 januari 2019
    • E-business Contentmarketing
      • 11420
      • 0
  • Free trials: nooit voor niks

    Free trials: nooit voor niks

    Online dienstverleners zoals Netflix, De Correspondent en Spotify geven gebruikers graag voor aankoop inzicht in de kwaliteit van de dienst. Een veelgebruikte techniek is het aanbieden van een gratis proefperiode, een zogenaamde free trial: gebruikers krijgen tijdelijk gratis toegang tot een dienst. Voelen deze gebruikers zich na de looptijd van de free trial verplicht iets terug te geven? En hoe kun je daaruit als online dienstverlener waarde genereren?

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 10 januari 2019
    • Advertising Contentmarketing Customer experience
      • 11206
      • 0
  • Hoe gaat Spotify eindelijk winstgevend worden?

    Hoe gaat Spotify eindelijk winstgevend worden?

    Met de recente beursgang is Spotify meer dan ooit in beweging. Op het moment draait het bedrijf nog flinke verliezen, maar het is hard op weg winstgevend te worden. In aanloop naar het Spotify-persevenement op 24 april – waar naar verluidt innovaties en veranderingen gaan worden aangekondigd – neem ik je mee in de recente ontwikkelingen, van beursgang tot te verwachten nieuwe producten en abonnementen. Een Spotify-overzicht.

    Lees verder »
    • Mark de Bruin (ANWB)
    • 19 april 2018
    • E-business Social media
      • 26742
      • 4

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you