Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Sonic Branding

gerelateerde topics

  • muziek
  • geluid
  • voice
  • merkwaarde
  • ing

sonic branding experts

  • Niels de Jong
    Aantal blogs: 6
  • Floris Hülsmann
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Event marketeer – 32 uur

    Event marketeer – 32 uur

  • Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

    Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

  • Marketplace Manager Fanwear

    Marketplace Manager Fanwear

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • ING kan beter zijn eigen ding doen

    ING kan beter zijn eigen ding doen

    Do Your Thing: een prachtige nieuwe global tagline voor ING. Maar hoe is die vertaald in muziek? 

    Lees verder »
    • Niels de Jong (TAMBR)
    • 18 februari 2020
    • Advertising Brand design Brand management
      • 8086
      • 0
  • Podcast: Renger Koning weet hoe je naam klinkt

    Podcast: Renger Koning weet hoe je naam klinkt

    Renger Koning maakt muziek voor onder meer commercials. Of je nu voor een Mexicaans gevoel gaat of voor iets engs, hij weet precies welke muziek erbij past. Hoe hij tot zijn keuzes komt, vertelt Koning in de podcast-serie De Namarama Show van copywriter en naamexpert Floris Hülsmann. Deze serie belicht de wereld van marketing, reclame en ondernemerschap.

    Lees verder »
    • Floris Hülsmann (Namarama)
    • 1 februari 2020
    • Advertising Media
      • 5772
      • 2
  • Reclamemuziek. Hit of shit?

    Reclamemuziek. Hit of shit?

    Afgelopen jaar werd voor het eerst de reclamemuziek top veertig aller tijden samengesteld. Een dankbaar initiatief. Want hoewel er elke week wel een reclameprijs wordt uitgereikt, was het eerder nog niet mogelijk om een hitnotering te claimen. Bureaus buitelden dan ook over elkaar heen om hun successen te vieren. Leuk hoor, zo'n liedjes-ranglijst. Maar de vraag is natuurlijk: wat levert een reclamehit nou eigenlijk op?

    Lees verder »
    • Niels de Jong (TAMBR)
    • 6 januari 2020
    • Advertising
      • 14514
      • 4
  • Hoe duur klinkt cognac?

    Hoe duur klinkt cognac?

    Muziek in campagnes kan zorgen voor sterke associaties. En natuurlijk het liefst met het merk zelf. Zodat op het juiste moment, jouw merk herinnerd wordt als relevante optie. Niets is daarin effectiever dan een muzikale trigger. Maar werkt dat ook met één enkele noot? Louis XIII probeert het in hun nieuwe campagne voor cognac.

    Lees verder »
    • Niels de Jong (TAMBR)
    • 10 december 2019
    • Advertising Contentmarketing
      • 6616
      • 1
  • Waarom Volkswagen klinkt als een vrouw

    Waarom Volkswagen klinkt als een vrouw

    Of we nou op weg zijn naar een schermloze toekomst of niet, geluid gaat een steeds belangrijkere rol spelen in hoe merken met hun publiek omgaan. En hoe vooruitstrevend een sonic identity ook klinkt, een tijdperk zonder visuele beeldmerken is bijna niet meer voor te stellen. De Egyptenaren waren er trouwens als eerste bij.

    Lees verder »
    • Niels de Jong (TAMBR)
    • 2 oktober 2019
    • Contentmarketing
      • 7524
      • 2
  • Sonic branding: maar hoe dan?

    Sonic branding: maar hoe dan?

    De opkomst van voice is onmiskenbaar en digitale radio is hard op weg een digitaal massamedium te worden. Tegelijkertijd explodeert het aantal formats voor online video en groeit het bereik van podcasts. De markt vraagt dus om méér en een grotere variatie aan audio. En om daaraan tegemoet te komen moeten bedrijven sneller en flexibeler kunnen produceren, terwijl ze de herkenbaarheid van hun merk moeten behouden. Of beter: vergroten. Dat is een flinke uitdaging. Wat kun je als merk doen?

    Lees verder »
    • Niels de Jong (TAMBR)
    • 17 juni 2019
    • Contentmarketing
      • 6954
      • 0
  • Sonic branding: hype of noodzaak?

    Sonic branding: hype of noodzaak?

    Als je een beetje hebt opgelet kan het je niet ontgaan zijn: audio is aan een opmars bezig. Zelfs lokale kranten besteden er aandacht aan. Net nu je dacht dat je alles op orde had. Een hip reclamebureau dat altijd passende muziekjes voor je uitkiest. Gezellige stock-muziek onder je online-campagnes. En misschien een lollig soundlogo. Wat is er aan de hand? Welnu, we staan aan de vooravond van een revolutie in audio. Of beter gezegd: een herwaardering.

    Lees verder »
    • Niels de Jong (TAMBR)
    • 6 juni 2019
    • Contentmarketing Innovatie
      • 12215
      • 1

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you