Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Socialmediamarketing

gerelateerde topics

  • facebook
  • instagram
  • youtube
  • socialmedianieuws
  • socialmedia

socialmediamarketing experts

  • Alice Kaal
    Aantal blogs: 1
  • Fabiën Vlems
    Aantal blogs: 1
  • Kelly de Greef
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Contentmarketeer/Tekstschrijver

    Contentmarketeer/Tekstschrijver

  • Directeur Citymarketing

    Directeur Citymarketing

  • Online Marketing Specialist

    Online Marketing Specialist

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Social media update: Snapchat Scan-advertenties en Instagram tegen fake news

    Social media update: Snapchat Scan-advertenties en Instagram tegen fake news

    Bijna dagelijks worden de verschillende socialmediaplatformen vernieuwd. Om als marketeer voorop te blijven lopen, lees je maandelijks over een greep uit de belangrijkste updates. Deze keer: Facebook en muziek, Instagram gaat de strijd aan met misinformatie, Snapchat Scan-advertenties en Pinterest Trends.

    Lees verder »
    • Bas van Poorten (SDIM Online Marketing)
    • 10 januari 2020
    • Social media
      • 10736
      • 0
  • Anneli Rispens: “Creativiteit is op social belangrijker dan data”

    Anneli Rispens: “Creativiteit is op social belangrijker dan data”

    Ze is nu nog director content en social media bij DDB EMEA, maar start na haar verlof als zelfstandig strategisch consultant. Ze werkt(e) voor McDonald’s, Heineken en Seat, was jurylid voor de Social & Influencer Cannes Lions en 'gets shit done by cutting the crap'. Als iemand weet hoe ze merken en bureaus op social media naar een hoger niveau moet tillen, dan is het Anneli Rispens. Een gesprek over relevante content, het spanningsveld tussen media en creativiteit, influencers en het nut van lokalisering. Met als bonus drie tips en drie cases waar je écht iets aan hebt.

    Lees verder »
    • Berber Hoekstra (Bureau Berber)
    • 26 november 2019
    • Social media
      • 11406
      • 0
  • Zo bepaal je de KPI’s voor social en content

    Zo bepaal je de KPI’s voor social en content

    Wat levert social en content je nu precies op en wat mag het (daarom) kosten? Het bepalen van de juiste Key Performance Indicators (KPI’s) is hierbij van groot belang. Want wanneer je weet waar je op wil sturen, is het eenvoudiger om – op basis van resultaten, benchmarks, of zelfs aannames – te bepalen hoeveel geld ervoor nodig is. Kortom: hoog tijd om die KPI’s eens onder de loep te nemen voor social en content!

    Lees verder »
    • Emile van den Berg (Social.inc)
    • 8 november 2019
    • Social media Data analytics
      • 17024
      • 1
  • Meer waardering voor de onmeetbare effecten van social media

    Meer waardering voor de onmeetbare effecten van social media

    Bij het commercieel inzetten van sociale media worden doelen teveel alleen gericht op de meetbare effecten van berichten, zoals het aantal likes, clicks of directe conversie. Analytische tools triggeren je wedstrijdgevoel: hoger, beter, meer, direct..! Als er straks minder zichtbare likes zijn, moet het spel van sociale interactie anders gespeeld worden.

    Lees verder »
    • Jeanine Dijkhuis (Kies! Marketing)
    • 20 augustus 2019
    • Social media Data analytics
      • 14992
      • 8
  • Vijf tips voor video als marketinginstrument

    Vijf tips voor video als marketinginstrument

    Elke marketeer en communicatiespecialist weet dat video niet meer weg te denken is uit de middelenmix. Video is een krachtig middel: voor de kijker is video eenvoudig te consumeren en als organisatie kun je er veel emotie, argumentatie en overtuiging in kwijt. Niet voor niets steken organisaties veel budget in videocontent. Daarnaast geven Facebook en Instagram video voorrang in het algoritme en er zijn natuurlijk platformen waar video de centrale rol speelt. Waar moet je op letten als je video gaat inzetten? 

    Lees verder »
    • Aljo Hartgers (The Social)
    • 17 juli 2019
    • Advertising Social media Media Contentmarketing
      • 16840
      • 3
  • De belangrijkste YouTube-insights van april op een rij

    De belangrijkste YouTube-insights van april op een rij

    YouTube, opgericht in 2005, overgenomen door Google in 2006, en dertien jaar later veruit het grootste videoplatform in Nederland en ter wereld. YouTube is een platform waarop de ontwikkelingen elkaar razendsnel opvolgen, wat het moeilijk maakt om overzicht te houden. Daarom brengen we vanaf nu een maandelijks overzicht met vijf interessante YouTube-ontwikkelingen, nieuwe features of inspirerende verhalen voor marketing- en communicatieprofessionals. Deze eerste keer gaat het onder andere over Stories op YouTube, de evolutie van YouTube en de kans die behulpzame content biedt.

    Lees verder »
    • Peter Minkjan (5PM)
    • 8 mei 2019
    • Social media Media
      • 14064
      • 0
  • Dit zijn de nieuwe features van Snapchat

    Dit zijn de nieuwe features van Snapchat

    Het was een explosie van nieuwe features tijdens de Snap Partner Summit van Snapchat. Er werd zoveel nieuws geïntroduceerd dat het zeker de moeite waard is om er in te duiken: het doel van alle nieuwe toepassingen is om gebruikers langer vast te houden in de app, waardoor er meer ruimte komt voor advertenties, wat het aantrekkelijker maakt voor bedrijven om het advertentieplatform van Snapchat te gaan gebruiken. Maar het Snapchat-doel blijft natuurlijk, en bovenal, het aantrekken van nieuwe Snapchatters.  

    Lees verder »
    • Alice Kaal (Adwise - your digital brain)
    • 10 april 2019
    • Advertising Social media
      • 15914
      • 0
  • Drie nieuwe inzichten over social media van The Social Conference

    Drie nieuwe inzichten over social media van The Social Conference

    "Ik volg geen merken, ik volg mensen." Hiermee werd door Roos van Vugt The Social Conference geopend afgelopen week in Amsterdam. De nieuwste ontwikkelingen op het gebied van social media gaan razendsnel, zo bleek wel. Een strategie ontwikkelen voor een bepaald platform heeft geen zin, want zodra de strategie op papier staat, is er alweer iets nieuws hip en happening.

    Lees verder »
    • Fabiën Vlems (Fabtastic)
    • 25 maart 2019
    • Social media
      • 12864
      • 0
  • Vijf redenen waarom B2B beter geschikt is voor socialmedia-marketing dan B2C

    Vijf redenen waarom B2B beter geschikt is voor socialmedia-marketing dan B2C

    We focussen ons bij de inzet van socialmediamarketing vaak op strategieën van B2C-organisaties, maar het is ook – juist – in B2B-bedrijven heel goed te gebruiken. Hoe kan het gebruik van social media resulteren in aanvoer van nieuwe leads? En waarom hebben juist B2B-organisaties een grotere kans op succes bij het genereren van leads via socialmedia-marketing?

    Lees verder »
    • Kelly de Greef (Kelson Marketing & Content )
    • 15 maart 2019
    • E-business Social media
      • 22948
      • 0
  • Social media contentstrategie: typen berichten en hun effect

    Social media contentstrategie: typen berichten en hun effect

    Voor veel bedrijven is het een blok aan het been: social media. Je moet er iets mee, want je kunt er op kostenefficiënte wijze een hoop mensen mee bereiken. Mits je het goed doet dan, want door het gemak van social media is de competitie ook enorm. Ieder bedrijf strijdt met de berichten om de aandacht van de consument. Dat verhoogt de druk om goede berichten te (blijven) plaatsen. Berichten die werken. Maar hoe zien die berichten eruit? Hoe ontwikkel je nu die doeltreffende contentstrategie? Daarvoor is het handig om inzicht te hebben in welke soorten berichten leiden tot welke soorten effecten. 

    Lees verder »
    • Daniel Kuipers (Online Marketing Agency)
    • 8 januari 2019
    • Social media
      • 29270
      • 3
  • Snapchat Advertising vs Instagram: het overwegen waard?

    Snapchat Advertising vs Instagram: het overwegen waard?

    Snapchat is hét medium onder jongeren en jongvolwassenen tot 34 jaar en met Snapchat Advertising is daar de mogelijkheid om via Snap Ads, filters, lenzen en augmented reality die doelgroep te bereiken. Daarnaast biedt Snapchat op het gebied van targeting grotendeels dezelfde mogelijkheden als de gevestigde social media-orde, waardoor het een serieuze optie is voor iedere adverteerder met een relatief jonge doelgroep. Ook in deze blog: Snapchat versus Instagram op de proef genomen. 

    Lees verder »
    • Stephanie Schönhage (Traffic Builders)
    • 23 augustus 2018
    • Advertising Social media
      • 33003
      • 1
  • Een algoritme dat zorgt voor een viral campagne: het bestaat

    Een algoritme dat zorgt voor een viral campagne: het bestaat

    Wat als er een algoritme zou bestaan waardoor het mogelijk is om die consumenten te identificeren die ervoor zorgen dat de kans groter is dat een social media-campagne viral gaat? Zou jij dat algoritme dan willen weten?

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 28 juni 2018
    • Data analytics
      • 8876
      • 0
  • Hoe merken de brug slaan tussen online en offline via Facebook

    Hoe merken de brug slaan tussen online en offline via Facebook

    Van oudsher zijn online en offline twee werelden die lastig met elkaar te verbinden zijn. Wat de invloed van online impressies op offline (winkel)gedrag is, is dan ook een vraag die lastig te beantwoorden is voor merken. Tot voor kort. Facebook introduceerde in het tweede en derde kwartaal van dit jaar twee oplossingen die antwoord bieden: store visit ads en offline events. Dit is goed nieuws voor merken waarbij de oriëntatie van de klant online plaatsvindt, maar de aankoop offline - ook wel bekend als ROPO: research online, purchase offline. Denk bijvoorbeeld aan de automotive sector, waarbij de klant een proefrit en brochure via de website aanvraagt om vervolgens bij de dichtstbijzijnde dealer de auto te testen en aan te schaffen. Maar wat zijn precies die twee nieuwe advertisingmogelijkheden van Facebook? En waarom zijn ze interessant? Dat zijn precies de vragen waar dit blog antwoord op geeft.

    Lees verder »
    • Boris Jurriens (Greenhouse (a GroupM / WPP company))
    • 31 oktober 2017
    • Advertising Social media
      • 22598
      • 0
  • Thierry Soubestre (oprichter Social Karma): “Wat marketeers normaal weken kost, doen wij in een uur”

    Thierry Soubestre (oprichter Social Karma): “Wat marketeers normaal weken kost, doen wij in een uur”

    Thierry Soubestre, oprichter van het Brusselse bedrijf Social Karma (recent overgenomen door Synthesio), sprak in juni op WebTomorrow over het gebruiken van Facebookdata als basis van je marketingstrategie. Met de laptop open en onze neus in de data praatten we daarna nog even verder. Martechnerds onder elkaar. Conclusie? Ja, data is van levensbelang. Maar iedereen kan bij de data. Hoe je de rest van je proces inricht, dat is de onderscheidende factor.

    Lees verder »
    • Bouke Vlierhuis (boukevlierhuis.nl)
    • 18 augustus 2017
    • Advertising Social media
      • 13194
      • 0
  • De week op social: Twitter’s botmarketing, meer bereik op Insta via Stories op locatie en datagifjes

    De week op social: Twitter’s botmarketing, meer bereik op Insta via Stories op locatie en datagifjes

    Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.

    Met deze week: Instagram's locatie-gebonden Stories verschijnen in Explore, Instagram maakt zoeken naar locatie-gebonden Stories mogelijk, Pinterest voegt autoplay video-advertenties toe aan de nieuwsstroom en zoekresultaten, Google lanceert eigen Data Gif Maker, Twitter voegt 239 nieuwe emoji's toe, Twitter introduceert Direct Message Cards voor marketing met bots en Pinterest Lens maakt visueel zoeken naar recepten mogelijk. 

    Lees verder »
    • Juan Felix (Felix Marketing Advies)
    • 27 mei 2017
    • Social media Innovatie
      • 14260
      • 0
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you