Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Sociale Media

gerelateerde topics

  • facebook
  • twitter
  • instagram
  • linkedin
  • snapchat

sociale media experts

  • Danny Oosterveer
    Aantal blogs: 2
  • Jaap van Zessen
    Aantal blogs: 2
  • Jan Willem Alphenaar
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Contentmarketeer/Tekstschrijver

    Contentmarketeer/Tekstschrijver

  • Directeur Citymarketing

    Directeur Citymarketing

  • Online Marketing Specialist

    Online Marketing Specialist

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Social Update: Facebook gaat het gevecht aan met TikTok en Houseparty

    Social Update: Facebook gaat het gevecht aan met TikTok en Houseparty

    Bijna dagelijks worden de verschillende social media verder vernieuwd. Om als online marketeer voorop te blijven lopen, delen wij maandelijks een greep uit de belangrijkste updates. Deze keer onder andere heel veel Facebook-nieuws, maar ook innovatie bij LinkedIn en Twitter.

    Lees verder »
    • Bas van Poorten (SDIM Online Marketing)
    • 19 juni 2020
    • Social media Media Innovatie
      • 20392
      • 0
  • Social Update: Twitter tipt tv-programma’s, WhatsApp toont (nog) geen advertenties

    Social Update: Twitter tipt tv-programma’s, WhatsApp toont (nog) geen advertenties

    Nu de cijfers over social media weer bekend zijn, is het extra interessant om te kijken welke nieuwe features de komende tijd het verschil zouden kunnen gaan maken. Reden te meer voor een nieuwe editie van de maandelijke social-update, speciaal voor ambitieuze online marketeers. Afgelopen maand kwamen Twitter, Facebook en LinkedIn met nieuwe functionaliteiten. WhatsApp trok juist een gevreesde keutel in. 

    Lees verder »
    • Tim Melief (SDIM)
    • 6 februari 2020
    • Social media
      • 12298
      • 0
  • Hoe heb je effect met social media?

    Hoe heb je effect met social media?

    In haar derde boek 'Super Social' legt socialmedia-trainer Elja Daae uit hoe je in deze tijd effect hebt met de inzet van sociale media. Nu algoritmes continu veranderen, wordt het steeds moeilijker om je doelgroep te bereiken. Daardoor dreigen ondernemers en marketeers de handdoek in de ring te gooien. Niet nodig, volgens de auteur.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 12 juli 2019
    • Social media
      • 36154
      • 1
  • Tien mythes over LinkedIn Advertising ontkracht

    Tien mythes over LinkedIn Advertising ontkracht

    Steeds vaker hoor ik allerlei argumenten over waarom er nog geen gebruik gemaakt wordt van de advertisingmogelijkheden van LinkedIn. Aan de andere kant neemt de interesse onder marketeers toe. Voor B2B-marketing is LinkedIn het uitgelezen platform voor advertising. Het biedt veel mogelijkheden, is effectiever en goedkoper dan je denkt. Een aantal mythes – soms open deuren, maar nog steeds vaak gehoord – ontkracht en uitgelegd.

    Lees verder »
    • Jan Willem Alphenaar (Next Business Academy B.V.)
    • 25 juni 2019
    • Advertising Social media
      • 22624
      • 1
  • Podcast-interview Elja Daae (Super Social): “Juist nu behoefte aan boek over social media”

    Podcast-interview Elja Daae (Super Social): “Juist nu behoefte aan boek over social media”

    Vandaag in De Namarama Show een interview met Elja Daae – fantastische achternaam by the way, die je uitspreekt als 'doo'. Waar dat vandaan komt hoor je natuurlijk in de podcast. Ze is de schrijfster van enkele boeken en haar derde is nét uit: 'Super Social'. Elja blogt, schrijft en geef social media-trainingen. Nu deelt zij al haar kennis in dit superinteressante boek.

    Lees verder »
    • Floris Hülsmann (Namarama)
    • 18 mei 2019
    • Social media Contentmarketing
      • 13638
      • 0
  • Het verschil tussen een goede en een geweldige contentcreator

    Het verschil tussen een goede en een geweldige contentcreator

    91 Procent van de B2B-professionals gebruikt contentmarketing als onderdeel van hun strategie. Toch betekent dat niet dat alle content die ze creëren top-notch, boeiend of waardevol is. Maar wat heb je nodig om een goede contentschrijver te worden? Hoe word je er één waar collega's in de branche naar op zoek zijn voor advies? Het begint allemaal met wat je doet voordat je je vingers op een toetsenbord legt.

    Lees verder »
    • Lisanza Faccilongo (Sortlist)
    • 18 april 2019
    • Contentmarketing
      • 12862
      • 1
  • Social Today 2019: welk beeld doet je stoppen met swipen?

    Social Today 2019: welk beeld doet je stoppen met swipen?

    Er blijft onverminderd behoefte aan het produceren en bedenken van creatieve content die de aandacht trekt. Dat bleek maar weer eens tijdens Social Today, een congres van Frankwatching op 14 februari over de laatste trends in social media. Ook niet onbelangrijk om vast te stellen: organic reach is not dead. Maar hoe zorg je er nou voor dat mensen stoppen met swipen?

    Lees verder »
    • Tanja Jans (Freelance)
    • 21 februari 2019
    • Social media
      • 9230
      • 0
  • Social media in Nederland 2019: Facebook verliest ruim half miljoen gebruikers

    Social media in Nederland 2019: Facebook verliest ruim half miljoen gebruikers

    Ruim een half miljoen Nederlanders (640.000) is het afgelopen jaar afgehaakt van Facebook. In 2017 stopten al veel jongeren, maar nu daalt het gebruik over de hele linie. WhatsApp en Instagram schreven beiden groene cijfers en zorgen dat de positie van moederbedrijf Facebook stabiel blijft. Dat blijkt uit het Nationale Social Media Onderzoek 2019, het grootste trendonderzoek naar het gebruik van social media in Nederland, uitgevoerd door Newcom Research.

    Lees verder »
    • Danny Oosterveer (Datasexual)
    • 26 januari 2019
    • Social media
      • 296388
      • 9
  • De reparatie van het internet

    De reparatie van het internet

    Sinds dit voorjaar onderzoekt een coalitie van organisaties (van Wikimedia Netherlands tot VPRO en de Dutch Design Week) de mogelijkheden om het publieke domein in de online omgeving te versterken. Dit is nodig omdat de samenleving te afhankelijk is van commerciële sociale platforms als Facebook, Apple, Microsoft, Google en Amazon (FAMGA). De hiervoor opgerichte stichting PublicSpaces presenteerde maandag de stand van zaken van dit initiatief. 

    Lees verder »
    • Marco Derksen (Upstream)
    • 6 december 2018
    • Brand design Search Data analytics
      • 6552
      • 0
  • Echt is het nieuwe nep

    Echt is het nieuwe nep

    Met virtuele beroemdheden, digitale supermodellen en fembots is het duidelijk dat we in een tijdperk terechtkomen waarbij we onze ogen en oren niet langer kunnen vertrouwen. We hebben een cultuur gecreëerd waarin de kopie belangrijker en populairder is dan het origineel. Het echte leven vormt zich steeds meer naar onze collectief gedeelde fantasie. En waarbij verkeerde informatie en memes onze democratie aantasten, toont het tevens de enorme kracht van 'virtueel'.

    Lees verder »
    • Sander Duivestein (Sogeti)
    • 20 juli 2018
    • Brand design Innovatie
      • 17220
      • 0
  • Onderzoek: wat precies doet Nederland online?

    Onderzoek: wat precies doet Nederland online?

    We kopen steeds vaker met onze smartphone, hebben steeds vaker een Instagram-account en maken ons best wel zorgen over wat bedrijven doen met onze data. Dat blijkt uit 'What’s Happening Online', het onderzoek dat al voor het elfde jaar op rij wordt uitgevoerd door Ruigrok NetPanel. Het levert interessante inzichten op over het internet- en social mediagebruik van Nederland. Dit zijn de highlights. 

    Lees verder »
    • Lianne Worrell (Ruigrok NetPanel)
    • 13 juli 2018
    • Social media Mobile Brand design
      • 32664
      • 1
  • Kapot-marketing en lof voor de OV-fiets

    Kapot-marketing en lof voor de OV-fiets

    Als marketeer (en fietser) houd ik van de OV-fiets, omdat de NS het zo simpel houdt. De fiets is geen sexy product: sterker nog, de fiets is spuuglelijk. Maar daar tegenover staat eenvoud en gebruiksgemak. Een pleidooi voor simpel.

    Lees verder »
    • Jaap Grolleman (GoEast Mandarin)
    • 10 juli 2018
    • Contentmarketing
      • 20478
      • 12
  • Hoe Apple en Google je verslaafd houden aan de smartphone

    Hoe Apple en Google je verslaafd houden aan de smartphone

    Afgelopen week kondigde Apple een nieuwe versie aan van zijn besturingssysteem voor de iPhone (iOS12) met daarin extra mogelijkheden om het gebruik van internet en apps onder controle te houden, ‘Screen Time’ genaamd. Een maand geleden introduceerde Google iets vergelijkbaars aan onder de noemer ‘Digital Wellbeing’. Beide bedrijven komen daarmee tegemoet aan de grote bezorgdheid in de samenleving, bij aandeelhouders en oprichters, over de verslaving aan sociale media van met name jongeren. Toch is het de vraag of deze functies echt gaan helpen. 

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 11 juni 2018
    • Social media Mobile Innovatie
      • 22978
      • 1
  • “Wat veel mensen verstaan onder influencermarketing is helemaal geen influencermarketing”

    “Wat veel mensen verstaan onder influencermarketing is helemaal geen influencermarketing”

    Influencermarketing zit nog steeds in de lift, maar wordt soms verkeerd begrepen of toegepast. Dat standpunt horen we in gesprek met Philip Brown, Head of Influencer Marketing & Brand Advocacy Strategy bij Come Round, een vooraanstaand influencermarketingbureau uit Londen. Sinds 2013 richt hij zich op manieren om de invloed van personen aan te wenden om merken onder de aandacht te brengen. Een interview over zijn dubbele gevoel bij influencermarketing: “De industrie heeft te maken met vervelende groeistuipen.”

    Lees verder »
    • Simon Slegers (Coosto)
    • 19 januari 2018
    • Advertising Social media Media Contentmarketing
      • 33124
      • 0
  • Vijf lessen in reputatiemanagement van Frank Peters (Virtus Communications)

    Vijf lessen in reputatiemanagement van Frank Peters (Virtus Communications)

    Media- en reputatiemanagement is een vakgebied met eigen wetten. Een vak apart. Frank Peters, eigenaar Virtus Communications, heeft al dertig jaar expertise opgedaan op dit terrein. ​In gesprek met 7 Ditches TV deelt hij vijf lessen om als bedrijf je kernboodschap optimaal uit te dragen in de sterk versnipperde en gedigitaliseerde mediawereld.

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 16 januari 2018
    • Social media Contentmarketing Customer experience
      • 20788
      • 0
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you