-
Social media in Nederland 2021: TikTok-gebruik door jongeren stijgt explosief en passeert Facebook
Het TikTok-gebruik door jongeren stijgt explosief en heeft inmiddels Facebook gepasseerd in het dagelijks gebruik. Mede dankzij de lockdown spenderen meer Nederlanders dan ooit tevoren hun tijd op social media. Pinterest, TikTok en YouTube zijn de grote winnaars. Daarnaast groeit het dagelijks gebruik van LinkedIn flink ten opzichte van vorig jaar. Dit blijkt uit het Nationale Social Media Onderzoek 2021, het grootste trendonderzoek naar het gebruik van social media in Nederland, uitgevoerd door Newcom Research.
-
Waarom zou je verhalen delen via LinkedIn Stories?
LinkedIn heeft op 13 mei een nieuwe functie gelanceerd; LinkedIn Stories. Met de toevoeging van LinkedIn Stories is er een nieuwe plek voor dialoog ontstaan en voor het delen van informatie. Nederland is overigens het eerste Europese land dat LinkedIn Stories test. Wat zijn Stories nu precies en hoe kun jij als professional deze inzetten?
-
Social media in Nederland 2020: TikTok is domein van kinderen, uittocht jongeren op Facebook
Social media worden onveranderd veel gebruikt door Nederlanders. Liefst 96 procent is actief op social media. WhatsApp blijft het meest belangrijke sociale medium. Instagram en YouTube zijn de grootste stijgers. De uittocht van jongeren op Facebook zet verder door, slechts de helft van de jongeren is er nog actief. Dit blijkt uit het Nationale Social Media Onderzoek 2020, het grootste trendonderzoek naar het gebruik van social media in Nederland, uitgevoerd door Newcom Research.
-
De ultieme beginners-handleiding voor Instagram Stories
Met meer dan 300 miljoen dagelijkse actieve gebruikers die kijken naar Instagram Stories, mag het geen verrassing zijn dat influencers en contentmanagers het maximale uit dit platform willen halen. Voor velen lijkt het alleen te tijdrovend of kostbaar om dit echt goed te doen. Voor wie nog veel kansen laat liggen op Instagram hebben we deze complete, allesomvattende handleiding voor het ulieme gebruik van Stories.
-
Hoe heb je effect met social media?
In haar derde boek 'Super Social' legt socialmedia-trainer Elja Daae uit hoe je in deze tijd effect hebt met de inzet van sociale media. Nu algoritmes continu veranderen, wordt het steeds moeilijker om je doelgroep te bereiken. Daardoor dreigen ondernemers en marketeers de handdoek in de ring te gooien. Niet nodig, volgens de auteur.
-
Social media contentstrategie: typen berichten en hun effect
Voor veel bedrijven is het een blok aan het been: social media. Je moet er iets mee, want je kunt er op kostenefficiënte wijze een hoop mensen mee bereiken. Mits je het goed doet dan, want door het gemak van social media is de competitie ook enorm. Ieder bedrijf strijdt met de berichten om de aandacht van de consument. Dat verhoogt de druk om goede berichten te (blijven) plaatsen. Berichten die werken. Maar hoe zien die berichten eruit? Hoe ontwikkel je nu die doeltreffende contentstrategie? Daarvoor is het handig om inzicht te hebben in welke soorten berichten leiden tot welke soorten effecten.
-
Zorgsector grijpt nog te weinig kansen op social media
Eén op de vijf Nederlanders vindt dat elke zorginstelling aanwezig moet zijn op social media. Dat blijkt uit onderzoek van LVB Networks, uitgevoerd door Multiscope. Ruim duizend ondervraagden geven aan vooral behoefte te hebben aan tips, ervaringen en informatie over de instelling, zorg of ziekte. Maar wat doen zorggroepen om ervoor te zorgen dat ze ook online worden gevonden? Dat ze hun positieve offline imago ook online uitstralen?
-
Wordt oproep Lubach een ramp voor je social media-strategie?
Arjen Lubach deed afgelopen zondag in zijn tv-programma 'Zondag met Lubach' een oproep aan Nederland om massaal Facebook te verlaten. Met het event Bye Bye Facebook wil hij zoveel mogelijk mensen aansporen om vandaag om 20.00 uur hun Facebook-profiel te verwijderen. Voor veel organisaties vormt dit sociale netwerk een belangrijk onderdeel van hun social media-strategie. Wat zijn voor hen de gevolgen als écht iedereen Facebook verlaat?