-
Social Update: steun van TikTok tot Twitter voor bestrijding coronavirus
Ook in deze nare tijd verandert er nog dagelijks veel op de verschillende sociale media. Om als online marketeer voorop te blijven lopen, delen wij maandelijks een greep uit de belangrijkste updates. In dit artikel besteden we aandacht aan de massale steun van de 'socials' voor de bestrijding van het coronavirus, maar ook aan nieuwe features van Facebook en LinkedIn.
-
Tok-tok-tok-tok! Overdreven marketing-gekakel over TikTok
Het succes van video-app TikTok onder tieners is een doorn in het oog van Facebook (Instagram) en Google (YouTube) die het aantal jonge gebruikers zien dalen. Zal het ze lukken om TikTok onschadelijk te maken door het te kopiëren met apps als Lasso en Firework? Een overname is eveneens een beproefde strategie, maar die mislukte. Wordt TikTok de Facebook- én YouTube-killer? En zo niet, wat leert de app ons dan wel?
-
LinkedIn Events, hoe werkt het?
LinkedIn blijft zijn platform innoveren, ondanks dat de functies die worden geïntroduceerd bij het platform nooit uniek zijn. Deze week heeft LinkedIn het mogelijk gemaakt om events te publiceren op je profiel. Voor zo'n event kun je jouw netwerk uitnodigen en deelnemers op de hoogte houden van alle info rondom het evenement. Hoe werkt het precies?
-
Social Update: Facebook Dating en Stories op Spotify
Bijna dagelijks worden de verschillende sociale media verder vernieuwd. Om als online marketeer voorop te blijven lopen, delen wij maandelijks een greep uit de belangrijkste updates. Deze maand onder meer aandacht voor Facebook Dating mét Secret Crush-functie voor een match in je eigen vriendengroep en Spotify Stories om betekenissen achter de muziek beter toe te lichten.
-
Welke PR-lessen kun je trekken uit Dotan-drama?
Ieder merk wordt beïnvloed door online reviews, dat is een feit. Soms in negatieve zin, soms in positieve zin. Dat geldt zeker voor artiesten: you love 'em or hate 'em, en mensen zijn ook niet te beroerd om dat via social media aan de wereld te laten weten. Maar om dan een legioen nepaccounts op de wereld af te sturen, zoals zanger Dotan deed, is wellicht niet zo handig.
-
De week op social: Twitter verkoopt Moments, bitcoin-verbod Facebook en automatische posts Instagram
Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel. Met deze week: Instagram geeft bedrijven API om automatisch te posten, Facebook verbiedt advertenties voor crypto-valuta, Twitter rolt gesponsorde Moments uit, Snapchat verwijdert de witte rand rondom foto's uit je bibliotheek en Instagram voegt zowel Carousel-advertenties als de 'Type-modus' toe aan Stories.
-
De week op social: Facebook filtert nieuws, Snapchat Stories is overal en Google test Bulletin
Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel. Met deze week: alweer een aanpassing van de Facebook-nieuwsstroom, Snapchat brengt Stories naar mensen zonder Snapchat, Instagram lanceert gif-stickers, Twitter 'cropt' via machine learning, een nieuwe soort posts op Facebook en een test van Google met een lokaal nieuwsplatform genaamd Bulletin.
-
De week op social: Facebook vermindert bereik bedrijvenpagina’s, Google Assistant overal beschikbaar
Welkom bij deze nieuwe editie van de wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel. Met deze week: Facebook geeft bedrijvenpagina's minder bereik in de nieuwsstroom, Google voegt betaalmogelijkheden samen als Google Pay, Google rolt Google Assistant uit naar meer devices en Facebook test een lokale nieuwsstroom in mobiele app.
-
De week op social: meer muziek op Facebook, Snap’s filteradvertenties en ‘engagementbait’ bestraft
Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.
Met deze week: Facebook bestraft engagementbait, Facebook zet gezichtsherkenning in voor het managen van je identiteit, Facebook partnert met Universal Music in deal om rechtenvrije muziek aan te bieden, Snapchat lanceert gesponsorde filters met animaties en Twitter voegt nieuwe Direct Message API-features toe.
-
De week op social: een nieuwe Facebook-app, Pinterest Pincodes en Instagram Stories op het web
Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.
Met deze week: Facebook lanceert een speciale app en website voor creatievelingen, Instagram rolt Stories uit naar het mobiele web, Snapchat voegt websitelinks toe aan lenzen en filters, Pinterest introduceert Pincodes en YouTube en Ticketmaster starten ticketverkoop op YouTube.
-
De week op social: LinkedIn video-advertenties, Pinterest zoekadvertenties en Facebook screensharing
Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.
Met deze week: Facebook Live krijgt screensharing-feature, Pinterest biedt zoekadvertenties met geavanceerde autotargeting aan, Facebook test nieuwe custom audience targeting, LinkedIn test video-advertenties op mobiel, Facebook koopt populaire tienerapp TBH, Facebook rolt officieel de Explore-Feed uit, Facebook test abonnementenmodel Instant Artikelen, Twitter scherpt haar platformbeleid aan en WhatsApp voegt live locatie toe.
-
De week op social: peilingen in Instagram Stories, sponsoren Twitter shows en LinkedIn Geofilters
Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.
Met deze week: Instagram introduceert peilingstickers in Stories, Shopify test shoppen op Instagram, Instagram lanceert cross-posten van Stories naar Facebook, Snapchat helpt startende bedrijven met Accelerate, LinkedIn rolt Snapchat-achtige geofilters uit voor events en conferenties en Twitter kondigt InStream videoadvertenties aan in live videoshows.
-
De week op social: Vimeo gaat livestreamen, Twitter’s 280 tekens en Facebook gaat offline targeten
Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.
Met deze week: Vimeo lanceert eigen product voor livevideo, Instagram biedt meer controle over reacties op je berichten, Twitter test 280 karakters in Tweets, YouTube introduceert nieuwe targetingopties, Facebook voegt Custom Audiences toe voor winkelbezoekers en biedt meer targetingopties voor Messenger-advertenties.
-
De week op social: een make-over voor YouTube, bedrijven op WhatsApp en Google’s Augmented Reality
Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel.
Met deze week: YouTube krijgt nieuw logo, icoon en verticale video op vol scherm, Instagram introduceert landschap- en portretformaat in slideshow, Google rolt preview ARCore uit voor augmented reality-apps, WhatsApp test groene verificatiebadges voor bedrijven, Instagram voegt Stories toe aan haar website, Facebook lanceert nieuwe manieren om herinneringen te delen met vrienden en GIPHY voegt viewcounter toe aan gifs.