Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Social Media Monitoring

gerelateerde topics

  • webcare
  • socialmedia
  • sociale netwerken
  • influencer marketing
  • coosto

social media monitoring experts

  • Jaap van Zessen
    Aantal blogs: 7
  • Simon Slegers
    Aantal blogs: 2

  • Aantal blogs: 1

vacatures

  • Medior Communicatiemedewerker

    Medior Communicatiemedewerker

  • Marketing and Communication Advisor

    Marketing and Communication Advisor

  • Ervaren Marketeer

    Ervaren Marketeer

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Social media monitoring met sentimentanalyse? Liever niet!

    Social media monitoring met sentimentanalyse? Liever niet!

    Consumenten praten online graag en veel over merken. Zo delen ze positieve ervaringen met een merk via social media, maar klagen ze ook graag over slechte ervaringen. Als je systematisch in de gaten wil houden wat klanten online over jouw merk vertellen – zodat je mogelijk via webcare deel kan nemen aan de conversatie – bestaat er eigenlijk geen andere mogelijkheid dan gebruik te maken van één van de velen social listening-tools.

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 14 juni 2019
    • Social media Customer experience
      • 19602
      • 0
  • Dichter bij je doelgroep dankzij social data
    • Van data naar inzicht

    Dichter bij je doelgroep dankzij social data

    De doelgroep. Voor veel communicatieprofessionals en marketeers is het een - terechte - obsessie in het opstellen van hun marketingcommunicatiestrategie. Met uitgebreide kennis van je publiek heb je immers goud in handen. Je weet zo precies waar je ze kunt bereiken, wanneer ze vatbaar zijn voor je boodschap en wat ze interessant vinden. Zonder ruis je product aan de man krijgen, dat is het ultieme doel. Het probleem: die informatie schud je niet zomaar uit je mouw. Wat is nu de beste manier om je doelgroep zo goed mogelijk te leren kennen?

    Lees verder »
    • Simon Slegers (Coosto)
    • 30 oktober 2017
    • Social media
      • 27622
      • 1
  • Online reputaties 2017: kleine ziekenhuizen winnen van de grote medische centra

    Online reputaties 2017: kleine ziekenhuizen winnen van de grote medische centra

    Opinies, nieuws, vragen en klachten zijn steeds vaker online te vinden. In een sector die draait om zorg, is het daarom niet meer dan logisch dat ziekenhuizen er ook op social media voor hun patiënten willen zijn. Maar hoe presteren ziekenhuizen daar? Welke ziekenhuizen worden veel besproken en online gewaardeerd? Wij onderzochten hoe 78 Nederlandse ziekenhuizen ervoor staan op social media. 

    Lees verder »
    • Simon Slegers (Coosto)
    • 24 oktober 2017
    • Social media
      • 25322
      • 10
  • 5 vragen aan: Liesbeth Aarssen, EY

    5 vragen aan: Liesbeth Aarssen, EY

    Elke maand stel ik 5 vragen over (social)mediamonitoring (SMM) aan een expert op het gebied van communicatie en reputatiemanagement. Deze maand: Liesbeth Aarssen, PR-manager bij EY.

    Lees verder »
    • Kevin Lamers (Buzzcapture)
    • 27 januari 2017
    • Social media
      • 11973
      • 0
  • 5 vragen aan: Eric Bosman, GVB

    5 vragen aan: Eric Bosman, GVB

    Elke maand stel ik 5 vragen over (social)mediamonitoring (SMM) aan een expert op het gebied van communicatie en reputatiemanagement. Deze maand: Eric Bosman, public affairs manager bij de Amsterdamse stadsvervoerder GVB.

    Lees verder »
    • Kevin Lamers (Buzzcapture)
    • 5 januari 2017
    • Social media
      • 12820
      • 0
  • 5 vragen aan: Martin de Boer, Corendon

    5 vragen aan: Martin de Boer, Corendon

    Elke maand stel ik 5 vragen over (social)mediamonitoring (SMM) aan een expert op het gebied van communicatie en reputatiemanagement. Deze maand 5 (of eigenlijk: 6) vragen aan Martin de Boer, marketing director bij Corendon, inclusief alle labels, zoals Karin's Choice, Maris Life, Stip Reizen, én aan zijn collega Daisy Homoet-Mijnals, pr-manager.

    Lees verder »
    • Kevin Lamers (Buzzcapture)
    • 22 december 2016
    • Social media
      • 22877
      • 0
  • Monitoring & webcare: wat staat ons te wachten in 2017?
    • Webcare & Monitoring

    Monitoring & webcare: wat staat ons te wachten in 2017?

    De eerste vrieskou is een feit en daarmee naderen we ook het einde van het jaar 2016. Een hectisch jaar waarin Nederland ontbrak op het EK in Frankrijk, Trump werd verkozen tot de nieuwe president van Amerika, de naam Sylvana bij iedereen wel een discussie opwekt en virtual reality, met de verschijning van verschillende VR-brillen, zich razendsnel heeft ontwikkeld. Ook op het gebied van socialmediamonitoring en webcare hebben er in 2016 een aantal interessante verschuivingen plaatsgevonden. Ik blik vooruit en zet de belangrijkste trends voor 2017 op een rijtje die in mijn beleving een hele grote rol gaan spelen voor zowel de Nederlandse als internationale markt.

    Lees verder »
    • Ferdi de Been (ferdidebeen.nl)
    • 6 december 2016
    • Social media
      • 21189
      • 1
  • 5 vragen aan: Ruurd Jansen, NS

    5 vragen aan: Ruurd Jansen, NS

    Elke maand stel ik 5 vragen over (social)mediamonitoring (SMM) aan een expert op het gebied van communicatie en reputatiemanagement. Deze maand: Ruurd Jansen, senior reputatie- & brand-analist bij NS.

    Lees verder »
    • Kevin Lamers (Buzzcapture)
    • 29 november 2016
    • Social media
      • 12971
      • 0
  • 5 vragen aan: Marie-Paule Fritschy, OLVG

    5 vragen aan: Marie-Paule Fritschy, OLVG

    Elke maand stel ik 5 vragen over (social)mediamonitoring (SMM) aan een expert op het gebied van communicatie en reputatiemanagement. Deze maand: Marie-Paule Fritschy, contentspecialist bij OLVG, hét stadsziekenhuis van Amsterdam.

    Lees verder »
    • Kevin Lamers (Buzzcapture)
    • 4 november 2016
    • Social media
      • 11681
      • 0
  • Influencer marketing voor frikandellen: socialmediamonitoring in 6 stappen
    • Influencermarketing

    Influencer marketing voor frikandellen: socialmediamonitoring in 6 stappen

    Influencermarketing heeft in 2015 flink aan populariteit gewonnen. Wanneer we kijken naar de term influencer marketing en hoe vaak deze term besproken is in de data van Buzzcapture, zien we een duidelijk stijgende lijn vanaf begin 2015 onder Nederlanders. Diverse bureaus starten een aparte tak met een specialisatie in influencer marketing, andere bureaus focussen zich enkel en alleen op het vakgebied, een tak van sport die niet over het hoofd gezien mag worden.

    Lees verder »
    • Kevin Lamers (Buzzcapture)
    • 5 oktober 2016
    • Social media
      • 21507
      • 6
  • Hoe je de perfecte influencer vindt via social media
    • Influencermarketing

    Hoe je de perfecte influencer vindt via social media

    Je wilt graag influencers inzetten om merkbekendheid en -retentie te verbeteren? Een goed idee, maar waar moet je beginnen? In dit artikel lees je welke stappen je moet zetten om de perfecte influencers te vinden voor jouw doel en hoe je ze kunt bereiken.

    Lees verder »
    • Danny van Zon (Coosto)
    • 19 september 2016
    • Social media Data analytics
      • 35905
      • 5
  • Zo kun je als woordvoerder een socialmediastorm zien aankomen

    Zo kun je als woordvoerder een socialmediastorm zien aankomen

    De online reputatie van een organisatie kan tegenwoordig van allerlei kanten worden bedreigd. Als woordvoerder ben je verantwoordelijk voor de externe communicatie binnen een bedrijf, maar toch kun en wíl je niet alle mediabronnen in de gaten houden. Dankzij een goede voorbereiding kun je een mediastorm toch zien aankomen. In dit blog een aantal voorbeelden.

    Lees verder »
    • Jaap van Zessen (AD.nl)
    • 10 mei 2016
    • Social media
      • 14055
      • 0
  • Socialmedia-analyse toont opnieuw afvallers Wie is de Mol

    Socialmedia-analyse toont opnieuw afvallers Wie is de Mol

    Dit jaar is het monitoringtool Buzzcapture opnieuw gelukt om via een (social)media-analyse een aantal afvallers van het populaire tv-programma ‘Wie is de Mol?’ op te sporen. Voor het derde jaar op rij wordt via een analyse aangetoond hoe moeilijk het is om het verloop van vooraf opgenomen programma's stil te houden. Door de opnameperiode op te sporen, is te achterhalen welke deelnemers vervroegd teruggekeerd zijn naar Nederland. Pas wel op: spoiler alert!   

    Lees verder »
    • Jaap van Zessen (AD.nl)
    • 30 december 2015
    • Social media
      • 71443
      • 7
  • Twitter favoriete socialmediakanaal van Nederlandse gemeenten

    Twitter favoriete socialmediakanaal van Nederlandse gemeenten

    Van alle 393 Nederlandse gemeenten is 98 procent actief op Twitter, 75 procent op Facebook en 13 procent op Instagram. Dit blijkt uit de Gemeentenindex van meest actieve gemeenten op social media. Bekijk de toplijsten én zoom in op jouw gemeente in dit blog.

    Lees verder »
    • Jaap van Zessen (AD.nl)
    • 18 augustus 2015
    • Social media
      • 33677
      • 2
  • Toine Verheul (Coosto): “Wij monitoren online content in 200 landen in 150 talen”

    Toine Verheul (Coosto): “Wij monitoren online content in 200 landen in 150 talen”

    Toine Verheul droomde over het opzetten van een bedrijf waarmee hij de nummer één van de wereld kon worden. Dat werd Coosto. Het bedrijf monitort online content in opdracht van klanten. ”Het begint allemaal met webdata: die moet je goed kunnen crawlen en indexeren want anders valt er weinig te monitoren. Het is ontstaan vanuit een technisch perspectief en dat is nog steeds zo.” Inmiddels worden dagelijks 60 tot 70 miljoen webdocumenten gecrawled. Een groot deel daarvan is redelijk statisch, maar op social media, blogs en fora gebeurt dynamisch veel dat interessant is voor derden. 

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 22 juni 2015
    • Social media Data analytics
      • 31587
      • 0
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you