-
TikTok voedt marketeers op, Google kopieert Pinterest
Ook in deze vreemde tijd verandert er nog dagelijks veel op de verschillende sociale media. Om als online marketeer voorop te blijven lopen, delen wij maandelijks een greep uit de belangrijkste updates. Ditmaal aandacht voor het business-platform van TikTok, de nieuwe Google style-app Keen en de betaalmethode WhatsApp Pay.
-
Coronacrisis
Do’s en don’ts voor creatieve content over corona
"Wij blijven werken voor jou, blijf jij thuis voor ons?" Op Twitter gaan diverse posts rond van zorgpersoneel dat A4’tjes in de hand houdt met dit soort teksten. Het is allemaal bedoeld om social distancing te stimuleren. Ook merken sluiten zich aan en kwamen de afgelopen weken met betrokken boodschappen. Hoe zorg je er nu voor dat die uitingen echt onder de aandacht komen van consumenten?
-
Social Update: steun van TikTok tot Twitter voor bestrijding coronavirus
Ook in deze nare tijd verandert er nog dagelijks veel op de verschillende sociale media. Om als online marketeer voorop te blijven lopen, delen wij maandelijks een greep uit de belangrijkste updates. In dit artikel besteden we aandacht aan de massale steun van de 'socials' voor de bestrijding van het coronavirus, maar ook aan nieuwe features van Facebook en LinkedIn.
-
Online Tuesday #96: wat belooft The New Social Decade?
De ‘roaring twenties’ van de 21e eeuw zijn begonnen en een goed begin is het halve werk. Hoe beginnen we dit nieuwe decennium goed? Met een ambitieuze kijk op social media, want dat blijft toch het hardst gegroeide onderdeel van online marketing. Daarom gaat Online Tuesday op 11 februari over The New Social Decade. Kom lekker sociaal meepraten!
-
Meer impact met een micro-influencer
We zien het steeds vaker: een bekende influencer wordt ingezet voor een PR-campagne, enkel vanwege het bereik. Een risico, want dit jaar kwamen herhaaldelijk mega-influencers onder vuur te liggen. Dat heeft gevolgen voor het vertrouwen van het publiek. Micro-influencers, met hun kleinere volgersgroep, genieten nog wel dat vertrouwen. Tijd om daar eens in te duiken.
-
LinkedIn Events, hoe werkt het?
LinkedIn blijft zijn platform innoveren, ondanks dat de functies die worden geïntroduceerd bij het platform nooit uniek zijn. Deze week heeft LinkedIn het mogelijk gemaakt om events te publiceren op je profiel. Voor zo'n event kun je jouw netwerk uitnodigen en deelnemers op de hoogte houden van alle info rondom het evenement. Hoe werkt het precies?
-
Hoe creëer je engagement voor jouw content op social media?
Sinds de opkomst van sociale media proberen wetenschappers de succesformule te ontrafelen om een viraal bericht te creëren. De viral is immers dood en springlevend tegelijk. De afgelopen jaren zijn er tientallen studies verschenen over dit onderwerp. Recent wetenschappelijk onderzoek bundelt deze kennis en biedt een overzicht van de belangrijkste content-kenmerken voor het creëren van engagement.
-
Social Update: Facebook Dating en Stories op Spotify
Bijna dagelijks worden de verschillende sociale media verder vernieuwd. Om als online marketeer voorop te blijven lopen, delen wij maandelijks een greep uit de belangrijkste updates. Deze maand onder meer aandacht voor Facebook Dating mét Secret Crush-functie voor een match in je eigen vriendengroep en Spotify Stories om betekenissen achter de muziek beter toe te lichten.
-
Zorgen influencers voor de stille dood van emotionele marketing?
In dit digitale tijdperk bewegen wij als marketeers op een tempo dat ons belemmert om écht na te denken over ons werk. Consumenten worden voortdurend gebombardeerd met zinloze advertenties en andere meldingen die de moeite niet nemen om behoeften of voorkeuren van die consumenten te begrijpen. Ver weg zijn de emotioneel geladen marketingstrategieën. Tijd om er naar terug te gaan.
-
LinkedIn Advertising: wat kunnen we verwachten?
Adverteren op LinkedIn roept bij veel mensen een gevoel op als 'veel te duur' of 'veel duurder dan Facebook'. Alles is uiteraard relatief. Het klopt dat adverteren op LinkedIn over het algemeen duurder is dan adverteren op Facebook. Daar staat tegenover dat de kwaliteit van het netwerk vele malen hoger ligt. Een overzicht van de mogelijkheden met LinkedIn Advertising, plus de nieuwe opties en features die we dit jaar kunnen verwachten.
-
Welke 1-aprilgrap gaat écht viraal?
Een verplicht nummer voor elke contentmarketeer: de 1-aprilgrap. In 2018 viel die datum onhandig in het weekend, maar dit jaar wordt het natuurlijk knallen op maandag. Veel grappen kondigden zichzelf voor het weekend al aan, dus die zetten we even op een rij. De hamvraag: welke grappen zijn zó goed dat ze viraal gaan? En durven marketeers nog wel écht gewaagde 1-aprilgrappen uit te halen?
-
Vijf redenen waarom B2B beter geschikt is voor socialmedia-marketing dan B2C
We focussen ons bij de inzet van socialmediamarketing vaak op strategieën van B2C-organisaties, maar het is ook – juist – in B2B-bedrijven heel goed te gebruiken. Hoe kan het gebruik van social media resulteren in aanvoer van nieuwe leads? En waarom hebben juist B2B-organisaties een grotere kans op succes bij het genereren van leads via socialmedia-marketing?
-
Social Today 2019: welk beeld doet je stoppen met swipen?
Er blijft onverminderd behoefte aan het produceren en bedenken van creatieve content die de aandacht trekt. Dat bleek maar weer eens tijdens Social Today, een congres van Frankwatching op 14 februari over de laatste trends in social media. Ook niet onbelangrijk om vast te stellen: organic reach is not dead. Maar hoe zorg je er nou voor dat mensen stoppen met swipen?
-
Waarom marketeers ook schuldig zijn aan influencer-fraude
De confronterende uitzending van Rambam over influencers staat niet op zich. Vorige week werden tientallen zelfverklaarde Britse Instagram-influencers in een – inmiddels offline gehaald – artikel van Medium ontmaskerd als fake, fraud of phony. De reflex van marketeers na dit nieuws was even bedenkelijk als voorspelbaar. Want zijn we niet ontzettend medeschuldig?
-
Facebook Analytics weet meer door omnichannel data
Benieuwd hoe je doelgroep zich beweegt tussen verschillende kanalen op de website, de Facebook-pagina of mobiele app, voordat er een conversie plaatsvindt? Facebook Analytics heeft een nieuwe feature gelanceerd tijdens de F8 2018 Developer Conference die het mogelijk maakt om de customer journey van een bezoeker inzichtelijk te maken, via omnichannel data.