Logo Marketingfacts - Powered by Nima
  • +
Marketingfacts
  • channels
    channels
  • specials
    specials
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • stats
  • jobs
  • jaarboek
  • NIMA Academy
    • +

channels

  • Advertising
  • Analytics & data
  • Customer service
  • E-business
  • E-Commerce
  • E-mailmarketing
  • Mobile
  • PR & Branding
  • Search
  • Social media
  • Tech
  • Usability & Design
  • Video

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  •  
  •  
  •  
  • Inloggen
  • Aanmelden

Social Media

gerelateerde topics

  • facebook
  • instagram
  • snapchat
  • de week op social
  • twitter

social media experts

  • Juan Felix
    Aantal blogs: 38
  • Jeroen Mirck
    Aantal blogs: 6

  • Aantal blogs: 6

vacatures

  • Digital Marketeer & Recruiter

    Digital Marketeer & Recruiter

  • Content Specialist

    Content Specialist

  • Accountmanager nalatenschappen

    Accountmanager nalatenschappen

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Hoeveel actieve twitteraars zijn er in Nederland?

    Hoeveel actieve twitteraars zijn er in Nederland?

    “Op Twitter zitten maar vijfduizend mensen.” Met deze geërgerde uitroep in De Wereld Draait Door zwengelde media-tycoon John de Mol afgelopen week de discussie aan over het ooit zo almachtige sociale netwerk. Doet Twitter er nog wel toe? Reden genoeg voor EenVandaag om de claim van de Talpa-topman te factchecken, dus belden ze... Marketingfacts! Het verlossende woord kwam van Danny Oosterveer, die voor ons elk jaar een blog schrijft over Social Media in Nederland. Die blog is weer op komst, maar we hebben nu alvast de belangrijkste Twitter-cijfers voor je.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Marketingfacts)
    • 20 januari 2019
    • Social media PR & Branding Analytics & data
      • 19964
      • 9
  • Dit was blogjaar 2018 op Marketingfacts

    Dit was blogjaar 2018 op Marketingfacts

    Het jaar 2018 zit erop, ook voor Marketingfacts. Een bijzonder jaar, want we gingen aan de slag met een compleet nieuw redactieteam. Toch is Marketingfacts gewoon Marketingfacts gebleven. Dat vinden wij, maar dat bewijzen ook de cijfers. Hoog tijd voor de wrap-up van een bewogen blogjaar: dit was 2018 op Marketingfacts.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Marketingfacts)
    • 30 december 2018
    • Social media PR & Branding Marketingfacts Tech
      • 11684
      • 2
  • Kerstverhaal in marketing-style

    Kerstverhaal in marketing-style

    Als de geboorte van Jezus Christus in het heden zou hebben plaatsgevonden, was het grote nieuws natuurlijk heel anders tot ons gekomen. Sterker nog: met de juiste contentmarketing was dit direct een mondiale viral geworden, met miljoenen volgelingen op Facebook of Instagram, en niet pas decennia of zelfs eeuwen later. Hoog tijd dus voor een marketing-remake van het kerstverhaal.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Marketingfacts)
    • 25 december 2018
    • Advertising Social media PR & Branding Tech
      • 13276
      • 2
  • De acht Instagram-trends voor 2019

    De acht Instagram-trends voor 2019

    Instagram heeft in 2018 enorme stappen gemaakt voor zowel de persoonlijke accounts als voor bedrijven. Je kan shoppen via Instagram, samenwerkingen aangaan en heel makkelijk een enorm bereik genereren. Hoewel er dus in 2018 veel is gebeurd, ben ik ervan overtuigd dat dit in 2019 alleen nog maar keihard door gaat zetten. Als bedrijf kun je eigenlijk niet achter blijven, dus ik vertel je in deze blog, net als vorig jaar, graag alle ins and outs voor 2019. Get ready!

    Lees verder »
    • Karen Grouve (CYI)
    • 15 december 2018
    • Social media PR & Branding
      • 28594
      • 3
  • Dit is hoe Snapchat een comeback gaat maken

    Dit is hoe Snapchat een comeback gaat maken

    Als Snapchat op de basisschool zou zitten, dan was het dat jongetje waarvan iedere dag de lunch werd afgepakt door vier oudere jongens. Die vier jongens zijn Facebook, Instagram, Messenger en WhatsApp. Zij komen iedere dag bij elkaar om te voorkomen dat Snapchat groeit in aantal gebruikers. Daar zijn ze nu voor het eerst in geslaagd. Tijd voor Snapchat om de mouwen op te stropen.

    Lees verder »
    • Willem Berings (SOCIAL.INC)
    • 10 november 2018
    • E-business Social media
      • 18166
      • 0
  • To tweet or not to tweet, that’s the question

    To tweet or not to tweet, that’s the question

    Twitter: de stekker eruit of niet? Digital Wizards onderzocht de webcare van bedrijven op Twitter. Het zag er niet best uit. Veel bedrijven worstelen met het hoe en waarom van webcare via dit sociale kanaal. Wie doen het goed? En wie hebben er wat meer moeite mee?

    Lees verder »
    • Hans Boersma (Digital Wizards B.V.)
    • 15 oktober 2018
    • Social media Customer service E-commerce
      • 17444
      • 0
  • Over personal branding en het geloof in de gunfactor

    Over personal branding en het geloof in de gunfactor

    Ken je dat gevoel dat je net iets heel gaafs hebt meegemaakt en dat je niet kan wachten om het je familie en vrienden te vertellen? Het liefst bel je ze meteen of nee, beter nog, je knalt het op social media. Kan de hele wereld meegenieten. En omdat jouw volgers je kennen en vertrouwen zullen ze het lezen, liken, delen of er op reageren. Dit gevoel wil je oproepen bij medewerkers en klanten. Maar je kunt het niet faken, kopen of forceren. Wat kun je dan wel doen? Investeren in de personal brands van je ambassadeurs. Zo zetten zij zichzelf neer als expert en oefenen invloed uit voor hun eigen en jouw merk. Voorwaarde is dat de company story en personal stories matchen, zodat het klopt. Voor de organisatie, voor de medewerker en voor de klant.

    Lees verder »
    • Denise Pellinkhof (Joy in Business)
    • 1 oktober 2018
    • PR & Branding
      • 10146
      • 2
  • China in digitale context

    China in digitale context

    Als we aan China denken, dan kunnen we twee beelden in ons hoofd hebben: het land van smog en onderdrukte mensen ofwel de kolos die onvermijdelijk de wereldeconomie zal beheersen. Geen van beide opvattingen is bijzonder nuttig, want ze reduceren nuances tot uitersten. In plaats van te kijken naar wat goed of slecht is in het China van vandaag, is het interessanter om te kijken hoe het ánders is. De beste manier is om te kijken hoe wij anders denken, schrijft strateeg Jaap Grolleman, woonachtig in China en getrouwd met een Chinese. Een nadere kijk op de Chinese cultuur, economie en digitale ontwikkelingen.

    Lees verder »
    • Jaap Grolleman (Seventy Agency)
    • 24 september 2018
    • E-business Tech
      • 5678
      • 2
  • Influencer-marketing draait om onderwerp, niet om influencers

    Influencer-marketing draait om onderwerp, niet om influencers

    Influencer-marketing is hot, maar ook van alle tijden. Op Marketingfacts verscheen al in 2010 een artikel over influencers. Ging het toen vooral om vloggers, nu zijn er de Instagrammers, de Snapchatters en de YouTubers. En in al die jaren zijn we onverminderd op zoek naar de vraag wat influencer-marketing ons als marketeers kan opleveren en hoe we het nou eigenlijk moeten aanpakken. Suzanne de Bakker, schrijver van het eerste hbo-studieboek over contentmarketing – waarin ook influencers aan bod komen –, deelt haar visie op het fenomeen.

    Lees verder »
    • MarketingTribune
    • 6 augustus 2018
    • Social media PR & Branding
      • 24234
      • 0
  • Zo staat het met social media-gebruik in de provincies

    Zo staat het met social media-gebruik in de provincies

    Elk jaar publiceert Social Dutch de laatste Facebook- en Instagram-cijfers per gemeente. Cijfers die voornamelijk dienen ter motivatie en bewustwording voor organisaties en bedrijven om deze sociale media te omarmen als belangrijk marketing- en communicatiemiddel. Al jaren maken Facebook en Instagram beiden een groei door, maar in 2018 openbaart zich een kink in de kabel.

    Lees verder »
    • Karin Thybaut (Marketingfacts)
    • 4 augustus 2018
    • Social media
      • 27304
      • 4
  • Praat met jouw doelgroep via social messaging. Waarom? Omdat ze daar zijn!

    Praat met jouw doelgroep via social messaging. Waarom? Omdat ze daar zijn!

    De traditionele manier om iets te weten te komen over je doelgroep is door een ​​uitgebreide enquête op te stellen, naar een onderzoekspanel te sturen en te wachten op antwoorden. Lage gegevenskwaliteit en lage responspercentages betekenen dat studies doorgaans hoge inspanningen en veel tijd vergen. Maar de gewoonten en verwachtingen van deelnemers zijn veranderd. Communicatie is snel en respondenten kennen de waarde van hun input. Hoe kan marktonderzoek bijblijven? Hoe bepaal je als marketeer hoe je moet opereren in de digitale ‘agile’ wereld?

    Lees verder »
    • Peter Meijer (Upinion)
    • 17 juli 2018
    • Social media Mobile Analytics & data
      • 14560
      • 0
  • Een algoritme dat zorgt voor een viral campagne: het bestaat

    Een algoritme dat zorgt voor een viral campagne: het bestaat

    Wat als er een algoritme zou bestaan waardoor het mogelijk is om die consumenten te identificeren die ervoor zorgen dat de kans groter is dat een social media-campagne viral gaat? Zou jij dat algoritme dan willen weten?

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 28 juni 2018
    • Analytics & data
      • 6930
      • 0
  • Het is tijd om weer verliefd te worden op Facebook

    Het is tijd om weer verliefd te worden op Facebook

    Ieder jaar houdt Facebook een feestje, speciaal voor bedrijven en developers: de F8 Conference. Daar verkondigt het grootste social mediaplatform van de wereld zijn visie en de nieuwste tech, producten en features. De belangrijke aankondiging dit jaar zorgt voor een terugkeer van de warme gevoelens voor Facebook.

    Lees verder »
    • Willem Berings (SOCIAL.INC)
    • 19 mei 2018
    • Social media
      • 18070
      • 0
  • Zijn onze Flickr-foto’s in goede handen bij SmugMug?

    Zijn onze Flickr-foto’s in goede handen bij SmugMug?

    Overnames van sociale netwerken roepen altijd veel weerstand op. De vrees is vaak dat een knusse community gestopt, verbouwd of vercommercialiseerd gaat worden. Dat geldt zeker als Google, Facebook of Microsoft de kopers zijn, maar wat nu als de acquirerende partij juist een nichespeler is? Een interessante casus is de recente verkoop van fotoplatform Flickr door Verizon aan het veel kleinere bedrijf SmugMug. Toch vrezen gebruikers voor hun data en hun platform. Terecht? 

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Marketingfacts)
    • 30 april 2018
    • E-business Social media
      • 20694
      • 0
  • Viral Friday week 16/2018: het geheim van succes, proosten met PSV en een paarse krokodil

    Viral Friday week 16/2018: het geheim van succes, proosten met PSV en een paarse krokodil

    Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van NBA 2K18, Interpolis, Bavaria, Schweppes en OHRA.

    Lees verder »
    • Daphne Awad (Mindshare)
    • 20 april 2018
    • Social media Video PR & Branding
      • 17390
      • 0
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • Mangrove
  • Copernica
  • Gracious Studios
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2017 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by Mangrove