Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Smartwatch

gerelateerde topics

  • wearable computing
  • innovatie
  • gadgets
  • apple watch
  • kinderen

smartwatch experts

  • Sander Duivestein
    Aantal blogs: 3
  • Danny Oosterveer
    Aantal blogs: 2
  • Jarno Duursma
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Medior Communicatiemedewerker

    Medior Communicatiemedewerker

  • Marketing and Communication Advisor

    Marketing and Communication Advisor

  • Ervaren Marketeer

    Ervaren Marketeer

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Apple kijkt via je handen in je hoofd

    Apple kijkt via je handen in je hoofd

    Apple kondigde onlangs op zijn jaarlijkse ontwikkelaarscongres een nieuwe functie voor de Apple Watch aan, de ‘Automatic Handwashing Detection’ (AHD). Heel origineel en handig, maar moeten we dit eigenlijk wel willen? Want waar eindigt met ‘meedenken’ van de Watch?

    Lees verder »
    • Jarno Duursma (Studio Overmorgen)
    • 17 juli 2020
    • Innovatie
      • 14782
      • 0
  • De Wanderwatch als interactieve component voor buitenspelen

    De Wanderwatch als interactieve component voor buitenspelen

    Kijk naar buitenspelende kinderen en negen van de tien keer spelen ze met precies hetzelfde speelgoed als dertig jaar geleden: een bal, een fiets, een stok. Terwijl kinderen die binnen spelen met piepjes, lichtjes, geluiden en schermen worden vermaakt. "Daar is helemaal niks mis mee, maar we moeten ze verleiden om van die bank af te komen om naar buiten te gaan en daar lekker te gaan spelen. Met een coole gadget, onze smartwatch, combineren we de fun van interactieve games met al het goede van buitenspelen." Co-founder Ellie Karssemakers van Wanderwatch vertelt over het kinderhorloge, de concurrentie en de plannen voor de toekomst.

    Lees verder »
    • Leonieke Daalder (Fast Moving Targets)
    • 5 augustus 2019
    • E-business Contentmarketing Loopbaan
      • 6432
      • 0
  • Gaan de Apple Watch en andere smartwatches de e-mailmarketing veranderen?

    Gaan de Apple Watch en andere smartwatches de e-mailmarketing veranderen?

    Sommigen noemen 2014 het jaar van de smartwatch. Anderen voorspellen dat de echte smartwatch-hype dit jaar pas gaat beginnen, wanneer de Apple Watch gelanceerd wordt. Het bedrijf uit Cupertino is zeker niet de eerste die met een slim horloge de wereld wil veroveren, maar ondanks dat weet Apple het nieuws te beheersen. Diverse merken gingen Apple voor, veelal met smartwatches draaiend op het Android Wear-besturingssysteem en met wisselend succes.

    Het lijkt erop dat de smartwatch een toekomstbestendige productgroep gaat vormen en dat dwingt e-mailmarketeers om na te gaan denken over de gevolgen voor hun e-mails. Een nieuw apparaat biedt nieuwe contactmomenten en nieuwe interactie, maar levert ook nieuwe uitdagingen op.

    Lees verder »
    • Edwin van der Palen (Add to Favorites)
    • 2 maart 2015
    • Direct marketing Brand design
      • 13518
      • 2
  • Apple Watch nu al bekender dan concurrentie

    Apple Watch nu al bekender dan concurrentie

    Hoewel de Apple Watch pas begin 2015 is te verkrijgen, is deze nu al bekender dan alle andere concurrerende smartwatches. Dit blijkt uit het TechTrends-onderzoek van Newcom Research & Consultancy onder ruim 1.700 Nederlanders. In dit onderzoek wordt in kaart gebracht in welke mate (technologische) innovaties bij de Nederlander bekend zijn en gebruikt worden.

    Lees verder »
    • Danny Oosterveer (Datasexual)
    • 20 oktober 2014
    • E-business Mobile Brand design
      • 16053
      • 1
  • Studenten in heel Nederland bedenken nieuwe smartwatch-apps

    Studenten in heel Nederland bedenken nieuwe smartwatch-apps

    In heel Nederland hebben studenten de afgelopen maand nagedacht over nieuwe apps voor zogenaamde wearable devices: gadgets die je op je lijf draagt, zoals bijvoorbeeld een smartwatch. De ideeën konden worden ingestuurd voor de competitie We Are Able van techblog Numrush, dat samen met Samsung Nederland op zoek ging naar het beste idee voor een nieuwe app.

    Lees verder »
    • Redactie (Marketingfacts)
    • 4 juni 2014
    • Mobile
      • 33712
      • 1
  • De trend van 2014: de opkomst van de wearables

    De trend van 2014: de opkomst van de wearables

    In 2014 neemt de opkomst van wearables, gadgets die op het lichaam gedragen worden, flink toe. Online opleidingen en cursussen zijn daarnaast een snel groeiende trend in onderwijslandschap, maar zullen op korte termijn geen bedreiging vormen voor de traditionele onderwijsvormen. Dit zijn enkele van de 14 voorspellingen uit de TMT Predictions 2014. Met dit jaarlijks initiatief geeft Deloitte haar toekomstvisie op ontwikkelingen en trends binnen de wereldwijde technologie-, media- en telecombranche (TMT). 

    Lees verder »
    • Danny Oosterveer (Datasexual)
    • 16 januari 2014
    • E-business Mobile
      • 36421
      • 0
  • De toekomst van de smartwatch

    De toekomst van de smartwatch

    Dick Tracy is een Amerikaanse stripreeks waarin de avonturen van een heldhaftige detective centraal staan. De strip is bedacht door de tekenaar Chester Gould. Tracy staat bekend om het gebruik van allerlei technische hoogstandjes om de misdaad te bestrijden. Het meest bekende icoon is zijn telefoonhorloge. Dit apparaat werd op 13 januari 1946 in de strip geïntroduceerd. In 1964 werd dit horloge vervangen door een moderne variant: de beeldtelefoonhorlogo. Afgelopen week demonstreerde het Zuid Koreaanse Samsung haar veredelde versie van Dick Tracy’s horloge.

    Lees verder »
    • Sander Duivestein (Sogeti)
    • 10 september 2013
    • E-business
      • 22487
      • 6
  • Personal ICT of PICT: Personal, Intelligent & Calm Things

    Personal ICT of PICT: Personal, Intelligent & Calm Things

    Steve Mann loopt al 35 jaar rond met “computerized eyewear” en van dat slag zijn er nog een paar. Bijvoorbeeld Gordon Bell, de wandelende cameraman, die elk moment van zijn leven vastlegt voor zijn MyLifeBits-project en zijn boek Your Life, Uploaded. Dit soort excessen – want dat zijn het tot op heden: experimenten van excentrieke wetenschappers – vallen allemaal in de wearable computing-categorie, een onderklasse die in de Wikipedia erg klungelig beschreven staat.

    Lees verder »
    • Jaap Bloem (Sogeti/VINT)
    • 3 september 2013
    • E-business
      • 15436
      • 7
  • De onvermijdelijkheid van de Apple iWatch

    De onvermijdelijkheid van de Apple iWatch

    Inspector Gadget had er een. Net zoals James Bond en Dick Tracy. Een horloge dat naast het weergeven van de juiste tijd ook nog eens dienst deed als radio, walkie talkie, televisie en navigatiesysteem. Met de introductie van de smartphone zijn deze apparaten naar de achtergrond verdrongen. De geruchtenmachine draait wederom op volle toeren. Apple’s nieuwste product is niet een televisie, maar een intelligent horloge.

    Lees verder »
    • Sander Duivestein (Sogeti)
    • 5 maart 2013
    • E-business Mobile
      • 24525
      • 10
  • Wearable computing: de start van onze YOUniverse

    Wearable computing: de start van onze YOUniverse

    Deze maand werd bekend dat Apple en Intel samenwerken aan een nieuw device. Het gaat om de iWatch, een slim horloge dat via Bluetooth als verlengstuk van de iPhone opereert. Zes jaar na de complete makeover van de smartphone is het nu dus “time to change time”.

    Lees verder »
    • Sander Duivestein (Sogeti)
    • 28 januari 2013
    • E-business
      • 18310
      • 9

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you