Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Smartphones

gerelateerde topics

  • tablets
  • privacy
  • mobiel
  • mobile marketing
  • facebook

smartphones experts

  • Jeroen Mirck
    Aantal blogs: 2
  • Willem van Harrewijen
    Aantal blogs: 1
  • Danny Oosterveer
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Medior Communicatiemedewerker

    Medior Communicatiemedewerker

  • Marketing and Communication Advisor

    Marketing and Communication Advisor

  • Ervaren Marketeer

    Ervaren Marketeer

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Covid-19 heeft ontwrichtend effect op ons digitaal mediagebruik

    Covid-19 heeft ontwrichtend effect op ons digitaal mediagebruik

    Scrollen, liken, reageren, appen, videobellen en nieuws streamen. Digitale media zijn onlosmakelijk verbonden met ons dagelijkse leven. Maar in de vernieuwde werkelijkheid waarin de overheid met haar covid-maatregelen aanstuurt op ‘social distancing’, zijn we nog meer dan voorheen afhankelijk van onze smartphone en zijn applicaties voor het hebben van sociale interactie. Welk effect heeft dit op ons digitaal mediagebruik? En hoe zit dat voor de groep ‘digital natives’? Hebben we het allemaal nog wel onder controle? En zo niet, hoe krijgen we weer grip?

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 11 december 2020
    • Social media
      • 9700
      • 0
  • De opkomst en ondergang van de IkTelefoon: scenario-thinking

    De opkomst en ondergang van de IkTelefoon: scenario-thinking

    Een pijnlijk portret van de mens die veertig jaar lang met uitgestoken arm zit te turen naar een schermpje. Een hele generatie verloor zichzelf in de telefoon. De mobiele gekte begon in 1985 en eindigde rond 2035, toen voice het officieel overnam. Dit is een toekomstscenario, maar wel eentje die realistisch is, en die je kunt gebruiken voor de innovatie van jouw bedrijf. Hoe ziet de toekomst eruit voor jouw bedrijf? Wat is de impact op jouw business?

    Lees verder »
    • Willem van Harrewijen (The USP Company)
    • 15 juni 2019
    • Marketingfacts Innovatie
      • 8094
      • 1
  • SXSW 2019: (te) slimme huizen en privacy bestaat niet meer

    SXSW 2019: (te) slimme huizen en privacy bestaat niet meer

    South by Southwest (SXSW) is het grote festival over film, muziek en interactieve media dat elk jaar in maart plaatsvindt in Austin, Texas. Sinds de start in 1987 uitgegroeid tot een tiendaagse conferentie, waarvan het interactive deel vijf dagen inneemt. Eén van de hoogtepunten was dit jaar de presentatie van het Tech Trends-rapport van het Future Today Institute. Futurist Amy Webb belichtte twee 'key findings': privacy is dood en je huis is veel slimmer dan je denkt.

    Lees verder »
    • Ward van Beek (ItsaRep - Managing Reputations)
    • 28 maart 2019
    • Innovatie
      • 8782
      • 0
  • De smartphone als ultiem marketing-gereedschap voor Internet of Things

    De smartphone als ultiem marketing-gereedschap voor Internet of Things

    De smartphone, het ultieme gereedschap, het middelpunt in het leven van de moderne mens, is zonder twijfel een essentieel component van iedere toekomstige marketing-gerelateerde Internet of Things-strategie. In deze blog kijken we kort naar de geschiedenis en de impact die menselijke 'toolmaking' heeft gehad, om daarna te focussen op het ultieme menselijke gereedschap: de smartphone. Welke mogelijkheden zijn er voor de moderne marketeer om smartphones en IoT-technologie te integreren?

    Lees verder »
    • Boban Vukicevic (Digitalecommissaris.com)
    • 25 oktober 2018
    • Innovatie
      • 8452
      • 0
  • Meer aandacht voor advertenties in mobile mindset - of toch maar niet?

    Meer aandacht voor advertenties in mobile mindset - of toch maar niet?

    Onze emotionele toestand heeft invloed op hoe we advertenties opmerken en beoordelen. Targeten op de juiste gemoedstoestand kan dus geen kwaad. En laat de wetenschap nu net een nieuw – bruikbaar – soort stemming hebben ontdekt: de 'mobile mindset'. Een mindset waarin we ons relaxt en veilig voelen. 

    Lees verder »
    • Diederick Ubels (MobPro)
    • 2 oktober 2018
    • Advertising Mobile
      • 7994
      • 0
  • Dit zijn de smartphone-toppers uit de Digital Excellence Monitor

    Dit zijn de smartphone-toppers uit de Digital Excellence Monitor

    Een digitale customer journey begint en eindigt steeds vaker op de smartphone. Daarom vind je in de Digital Excellence Monitor 2018 die we deze week bij WUA lanceerden naast desktop-rankings ook de customer experience-rankings op smartphone terug in bijna alle onderzochte branches. Er vallen mooie lessen te trekken uit deze mobiele ranglijsten. Wat kun je leren van de smartphone-toppers uit deze editie van de monitor?

    Lees verder »
    • Matthijs van den Broek (WUA!)
    • 14 september 2018
    • Customer experience
      • 8938
      • 0
  • Hoe Apple en Google je verslaafd houden aan de smartphone

    Hoe Apple en Google je verslaafd houden aan de smartphone

    Afgelopen week kondigde Apple een nieuwe versie aan van zijn besturingssysteem voor de iPhone (iOS12) met daarin extra mogelijkheden om het gebruik van internet en apps onder controle te houden, ‘Screen Time’ genaamd. Een maand geleden introduceerde Google iets vergelijkbaars aan onder de noemer ‘Digital Wellbeing’. Beide bedrijven komen daarmee tegemoet aan de grote bezorgdheid in de samenleving, bij aandeelhouders en oprichters, over de verslaving aan sociale media van met name jongeren. Toch is het de vraag of deze functies echt gaan helpen. 

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 11 juni 2018
    • Social media Mobile Innovatie
      • 22966
      • 1
  • Samsung wil Olympisch succes met SmartSuit

    Samsung wil Olympisch succes met SmartSuit

    Nederlandse shorttrackers zijn afgereisd naar de Olympische Spelen met een SmartSuit van Samsung. De sponsor ontwikkelde dit innovatieve schaatspak plus bijbehorende app samen met creatief bureau Cheil Amsterdam voor Sjinkie Knegt en Suzanne Schulting. Een gesprek met Gerben van Walt Meijer, marketingmanager mobile van Samsung Nederland.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 8 februari 2018
    • Advertising Mobile Contentmarketing Innovatie
      • 15878
      • 0
  • “Co-creatie met klanten behoedt Tele2 voor fouten”

    “Co-creatie met klanten behoedt Tele2 voor fouten”

    Co-creatie met klanten heeft van Tele2 een sterkere challenger gemaakt in telecomland. Dit betoogt Leslie Hogeveen, managing director Consumer Mobile bij Tele2, komende week op MIE 2018. Hoe doet hij dat? "De klantcommunity behoedt ons voor fouten en zorgt dat we snel kunnen inspelen op nieuwe trends."

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 26 januari 2018
    • Advertising Mobile Customer experience Data analytics
      • 19798
      • 3
  • 10 opvallende online marketing- en techstatistieken van de afgelopen maand

    10 opvallende online marketing- en techstatistieken van de afgelopen maand

    50+ers bestormen de e-commercemarkt, Snapchat stelt teleur, de meest waardevolle startups en de weerbarstigheid van customer experience. Ik heb de 10 meest opvallend marketing- en techstatistieken voor je op een rij gezet. 

    Lees verder »
    • Kjell de Raad (SDIM)
    • 24 augustus 2017
    • Social media Mobile Media Customer experience E-commerce Innovatie
      • 25042
      • 0
  • Online video op mobiel wint het qua kijktijd en ad spend van desktop

    Online video op mobiel wint het qua kijktijd en ad spend van desktop

    We kijken in 2017 gemiddeld bijna 36 minuten per dag naar online video op onze smartphones en tablets. Volgend jaar zou dat zelfs 46 minuten moeten zijn. Dit in tegenstelling tot desktop en andere non-mobile devices: daarop kijken we slechts 18 minuten per dag naar online video. En daar is de groei er helemaal uit.

    Lees verder »
    • Thomas van Manen (Marketingfacts)
    • 19 juli 2017
    • Advertising Mobile Media
      • 15231
      • 0
  • Onderzoek: het gebruik van internet en social media in Nederland

    Onderzoek: het gebruik van internet en social media in Nederland

    Het actieve gebruik van Facebook loopt terug, Nederlanders kijken gemiddeld 40 minuten per dag naar YouTube en babyboomers zorgen voor groei. Dat blijkt uit het onderzoek ‘What’s Happening Online’ dat al 10 jaar wordt uitgevoerd door Ruigrok NetPanel. Dat levert een doorsnede van het internet- en sociale mediagebruik van de Nederlandse samenleving op. Ik zet de meest opvallende zaken als het gaat om social media, online video en e-commerce voor je op een rij in 9 grafieken en een heleboel statistiekjes. 

    Lees verder »
    • Thomas van Manen (Marketingfacts)
    • 29 juni 2017
    • Social media Mobile E-commerce Innovatie
      • 214952
      • 17
  • Mobile commerce: ondersteun elke fase van de klantreis

    Mobile commerce: ondersteun elke fase van de klantreis

    Anno 2016 zijn mobiel en e-commerce onafscheidelijk. In elke fase van de klantreis, vanaf de allereerste oriëntatie tot de aankoop en zelfs nog ver daarna, gebruikt de consument zijn smartphone en tablet. Dat blijkt ook uit het Episerver Mobile Commerce Report 2015. Albert Heijn is de beste Nederlandse top-20 retailer op mobiel. Wat kunt u leren van deze supermarktketen en van de rest van het onderzoek?

    Lees verder »
    • Twinkle (BBP)
    • 23 maart 2016
    • Mobile E-commerce
      • 13968
      • 1
  • Heb jij een gezonde relatie met je smartphone?

    Heb jij een gezonde relatie met je smartphone?

    Onze relatie met technologie is complex. De een kan niet zonder de ander: symbiotisch. Mens en technologie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. De smartphone is het ultieme voorbeeld van onze uiterst intieme relatie met technologie. In slechts een paar jaar tijd - sinds de introductie van de allereerste iPhone in 2007 - heeft het apparaat een voorname positie in ons leven ingenomen. Een leven zonder het apparaat is niet meer voor te stellen. Grote vraag is nu, wie controleert wie? Zijn wij nog wel de baas over de technologie of zijn wij ten prooi gevallen aan het glimmende apparaat?

    Lees verder »
    • Sander Duivestein (Sogeti)
    • 20 oktober 2015
    • E-business
      • 16341
      • 1
  • Het mobiel gebruik in Nederland: de cijfers

    Het mobiel gebruik in Nederland: de cijfers

    De mobiele telefoon heeft een belangrijke plek in ons dagelijks leven veroverd. De hype, en daarmee de tijd van ‘we willen een app’, is inmiddels voorbij. Acht jaar na de introductie van de eerste iPhone is de smartphonemarkt volwassen geworden. In deze blog heb ik de cijfers van mobiel in Nederland anno 2015 op een rijtje gezet.

    Lees verder »
    • Danny Oosterveer (Datasexual)
    • 29 juni 2015
    • Mobile
      • 359545
      • 6
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you