-
De week van Koot: Siri gaat in zee met Walmart en 175 tech-tools voor contentmarketing
29 November, Black Friday! Het grootse internationale kortingenfestival. Onderzoek van Simon-Kucher & Partners toont aan dat bijna zeventig procent van de Nederlanders denkt dat de kortingen op Black Friday fake zijn. Toch laat datzelfde onderzoek zien dat één op de vijf Nederlanders van plan is om sowieso iets aan te schaffen. Twijfelt er iemand nog aan de rol van emotie in het koopproces? Voor al het overige nieuws is hier de wekelijkse marketing-update.
-
Online Tuesday #86: Rabobank en Google over kansen van voice
Voice is dé nieuwe interface, zo klonk het bij de Online Tuesday van 12 februari over deze trending topic. Google en Rabobank gaven een kijkje in hun spraakgestuurde keuken. Voice wordt meer dan een spraakhulp, maar straks ook een zakelijke proces-optimalisator.
-
Contentmarketing voor voice search
Siri, Google Now, Alexa en Cortana: de digitale assistenten kunnen een kaartclubje beginnen. De iPhone, een willekeurige andere smartphone en slimme apparaten voor thuis, zoals Alexa van Amazon, veranderen de manier waarop we kunnen zoeken naar informatie. Weg met de 'gerobotiseerde' zoekopdrachten die we in Google of in de adresbalk typen. De weg wordt vrijgemaakt voor gesproken zoekopdrachten waarmee we daadwerkelijke vragen kunnen stellen. En dat gaat impact hebben op hoe jouw content moet inspelen op de vragen van je publiek.
-
Spraakherkenning: first movers advantage
Het is je vast niet ontgaan, de grote technologiebedrijven hebben de afgelopen jaren zwaar geïnvesteerd in technologie voor spraakherkenning en voice assistants. We hebben Siri (Apple), Cortana (Microsoft), de Assistant van Google en natuurlijk Alexa van Amazon.
-
Google Now on Tap: hoe je straks écht alles kunt vinden via je smartphone
We kennen het allemaal wel: er moet een vakantie, werkuitje of familiefeestje gepland worden en er wordt een groepschat in het leven geroepen. Iedereen komt met allerlei leuke suggesties en het overzicht raakt al snel kwijt, waardoor het voor de organisator een tijdrovende taak wordt om alles goed te plannen. Helemaal om al die verschillende apps te gebruiken om de juiste informatie te vinden en te bundelen. Google zou wel eens uitkomst kunnen bieden met de introductie van Google Now on Tap, het antwoord op Siri van Apple en Cortana van Microsoft.
-
De strijd tussen Google en Apple om je volgende zoekopdracht (te voorspellen)
De toekomst van search zit hem volgens Google en Apple in het voorspellen van jouw search. In een sessie tijdens de Search Marketing Expo in San Jose wordt dieper ingegaan op de impact en mogelijkheden van deze predictive search en de belangrijke rol die mobiel hierin speelt. Cindy Krum, CEO en oprichter van MobileMoxie, heeft het podium geheel tot haar beschikking en begint energiek aan haar verhaal.