-
Goed voornemen 2022: Noem SEO teksten geen SEO teksten meer
Minder snoepen, meer sporten? Gooi het eens over een andere boeg dit jaar. Neem je voor om ‘SEO teksten’ geen ‘SEO teksten’ meer te noemen, en houd dat langer vol dan alleen in januari. Ben je ondernemer en maak je je hier nog schuldig aan? Maak je niet druk. Je hoeft heus geen vijftig burpees te doen als ‘SEO tekst’ wél over je lippen rolt. Er zijn geen consequenties aan verbonden, wel voordelen. Voordelen voor jezelf én voor Google. Dit is waarom.
-
De invloed van het ‘Irma-effect’ op website-optimalisatie
Het ‘Irma-effect’: ontstaan dankzij gebarentolk Irma Sluis, die aan het begin van de coronacrisis regelmatig te zien was tussen Mark Rutte en Hugo de Jonge tijdens hun wekelijks persconferenties. Het zorgde voor een forse toename van het aantal aanmeldingen van gebarentaalstudenten. Overigens niet alleen in Nederland. Wereldwijd zorgden gebarentaaltolken ervoor dat mensen met een gehoorbeperking het nieuwe coronanieuws konden volgen.
-
Less is more: drie inzichten voor het creëren van succesvolle content
Wat maakt content succesvol? We laten ons bij het beantwoorden van die vraag snel leiden door het resultaat: veel clicks, likes of een groot bereik. Maar hoe kom je bij dat resultaat? Volgens mij is de weg naar succesvolle content een blend van behoefte, kwaliteit en timing. Met dit blog wil ik je inzichten geven in de kwaliteitslabel die social- en online mediaplatforms hanteren. Zo ben je goed voorbereid om content te maken die succesvol is.
-
Vindbaarheid optimaliseren door SEO en SEA te combineren
De vindbaarheid van het congrescentrum Safari Meeting Centre liet wel wat te wensen over. Door SEA en SEO te combineren wilde ik daar verandering in brengen. Wat betekent dit nu in de praktijk? En hoe vlieg je dat aan? In dit artikel geef ik inzicht in hoe ik dat heb aangepakt en deel ik mijn learnings.