-
Je kijkt nu naar de meest recente artikelen over dit onderwerp.
-
Headless CMS en SEO - houd je koppie erbij
Een headless CMS. Misschien heb je er wel eens van gehoord, omdat je webbouwer de term wel eens heeft laten vallen. Misschien ben je zelfs al aan het overwegen om over te gaan op een headless CMS. Dit is een flinke stap en eentje die serieuze gevolgen kan hebben voor de SEO van de website. In dit blog leg ik uit waar je bij een headless CMS rekening mee moet houden voor SEO.
-
B2B-marketing: de stand van zaken in de 1,5-metereconomie
Het jaar 2020 bracht niet alleen het begin van een nieuw decennium, maar ook een wereldwijde pandemie. In een wereld vol verandering is B2B marketing ook volop in beweging. De digitale transitie raakte dit jaar in een flinke stroomversnelling. Hierdoor ligt de focus bijna helemaal op online contact met klanten. Wat betekent dit voor de toekomst van B2B marketing? Hoe zorg je dat je marketing- & salesteam meer en vooral waardevolle leads genereert en slim met klanten communiceert?
-
SEA & SEO & Display & Copywriting Zijn (Alweer) Dood [Met Een AI-Twist]
"Geloof het of niet, maar bovenstaande uitspraken in de kop zorgen regelmatig bewust voor (verhitte) discussies binnen Traffic Builders. Er heerst tussen onze consultants namelijk een gezonde rivaliteit. Elkaar uittesten c.q. uithoren hoort daar zeker bij. Juist daarom leggen we ontwikkelingen dagelijks onder een kritisch vergrootglas, en nemen we graag intern een stelling in. Uit deze discussies volgen namelijk geregeld nieuwe inzichten. Zo houden we elkaar scherp in ons werk."
-
Less is more: drie inzichten voor het creëren van succesvolle content
Wat maakt content succesvol? We laten ons bij het beantwoorden van die vraag snel leiden door het resultaat: veel clicks, likes of een groot bereik. Maar hoe kom je bij dat resultaat? Volgens mij is de weg naar succesvolle content een blend van behoefte, kwaliteit en timing. Met dit blog wil ik je inzichten geven in de kwaliteitslabel die social- en online mediaplatforms hanteren. Zo ben je goed voorbereid om content te maken die succesvol is.
-
Het efficiënt promoten van je website met een marketing-toolkit
Bijna elke gids over websitepromotie zegt dat je SEO en e-mailmarketing moet doen, ga op social media, besteed geld aan advertenties - duidelijk de must-have elementen van een marketingtoolkit. Maar waar moet je precies beginnen en op welke strategie moet je je richten om het meeste uit je geïnvesteerde tijd en geld te halen? Dit zijn de vragen die ik in deze post beantwoord.
-
Internationale SEO, de do’s en don’ts
De stap naar het buitenland maken via jouw website of webshop. Het klinkt heel logisch en misschien ook wel eenvoudig. Want je gaat er niet eens de weg voor op, maar hoeft alleen je website maar te vertalen. En binnen Europa zie je toch steeds meer internationalisering. Dat moeten wij toch ook kunnen. Want internationaal succes, klinkt als een droom voor iedere ondernemer toch?
-
Synergie tussen SEO en SEA: kansloze missie of toch haalbaar?
Online marketeers hebben er bijna een dagtaak aan om hun marketingbudget zo effectief mogelijk in te zetten. Ze vragen zich af: hoe worden zoveel mogelijk bezoekers of conversies binnengehaald tegen zo laag mogelijke kosten? Kies ik voor de lange termijn en leg ik de focus op SEO? Of wil ik direct resultaat zien en gaat al het budget naar SEA?
-
Google, kun je mij horen?
Er wordt al een aantal jaren gesproken over de opkomende voice search-trend, maar is hij ook daadwerkelijk opkomend? En wat zijn de gevolgen van het toenemende gesproken zoekverkeer? Het is een spraakmakend onderwerp. Vandaar dat we er in deze blog dieper op induiken en proberen te onderzoeken waar deze trend naar toe gaat en wat de gevolgen zijn voor online marketing.
-
Podcast-SEO: tien tips om het meeste uit je podcast te halen
Met meer dan 850.000 actieve podcasts, dertig miljoen afleveringen en nog veel meer uren aan content zijn podcasts een razendsnel groeiend medium. Helaas zijn ze nog niet echt lekker vindbaar in de zoekresultaten van Google. Deze tien SEO-tips helpen je om een betere ranking te scoren.
-
Dit is waarom hosting zo belangrijk is voor je SEO
Hoewel hosting misschien niet het eerste is waar je aan denkt als je bezig gaat met het optimaliseren van je website voor Google, is het toch een niet te onderschatten element. Hosting is geen directe rankingfactor, laat ik daar duidelijk over zijn. Toch is webhosting wel het fundament van je website en hiermee raakt het ook vele facetten van zoekmachineoptimalisatie (SEO). In dit artikel leg ik je uit waarom hosting belangrijk is voor je SEO en waar je op moet letten bij het kiezen van de juiste webhosting.
-
Google for Jobs: heilige graal of grote bedreiging?
In het buitenland heeft Google for Jobs zich al laten horen en sinds januari 2020 is Google for Jobs ook in Nederland de recruitmentmarkt flink door elkaar aan het schudden. Wat betekent dit voor de baanzoekende Nederlander en de diverse job boards?
-
Wat zijn de beste SEO-tools voor concurrentieanalyse?
Je concurrentie begrijpen. Dat is het eerste wat je als online ondernemer wil doen bij de lancering van een nieuwe website. “Wie doet wat? Hoe doen ze het? Kan het beter?" De SEO-markt biedt een aantal tools voor concurrentieanalyse die je veel kostbare tijd kunnen besparen en onderzoek vergemakkelijken. Welke zijn het meest geschikt om jouw concurrenten te analyseren? Een test van de belangrijkste SEO-tools.
-
Hoe speel je als supermarkt online in op de intentie van de consument?
De verwachting is dat de komende jaren het aandeel online boodschappen zal groeien. Maar voor nu geldt al, dat 50 procent van alle boodschappenjourneys zich (deels) online afspeelt. De grootste uitdaging voor supermarkten is om inspirerende of informatieve content te koppelen aan het online boodschappenmandje. Hoe doe je dat?
-
Friends of Search 2020: marketeers moeten controle terugpakken
Friends of Search staat te boek als één van de meest belangrijke evenementen in Nederland op het gebied van SEA en SEO. Ruim twintig sprekers gaven op 4 februari in de Kromhouthal in Amsterdam hun visie op onder meer automatisering, het gebruik van externe data, verschillende omnichannel-benaderingen en de aanhoudende discussie over de rol van privacy.
-
SEO anno 2020: ga voor UXO
SEO staat voor search engine optimization, oftewel zoekmachineoptimalisatie. Geloof het of niet, maar bij die betekenis ligt een probleem. Het klinkt misschien tegenstrijdig, maar het zwaartepunt van goede SEO moet in 2020 niet meer op de zoekmachine liggen. Toch gaan veel marketeers en ondernemers er zo nog wel mee om: er is te veel focus op de zoekmachine. Deze denkwijze staat succes in de weg, daarom: een nieuw model om 'omdenken' te realiseren: UXO.