Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Seniorenmarketing

gerelateerde topics

  • ouderen
  • vijftigplussers
  • doelgroep
  • mature marketing
  • onderzoek

seniorenmarketing experts


  • Aantal blogs: 1
  • Sjaak Hoogkamer
    Aantal blogs: 1

  • Aantal blogs: 1

vacatures

  • Campagnemanager sales

    Campagnemanager sales

  • Event marketeer – 32 uur

    Event marketeer – 32 uur

  • Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

    Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Generatie-marketing verandert: ouderen worden jonger

    Generatie-marketing verandert: ouderen worden jonger

    Edgar Keehnen, eigenaar van het bureau Grey Ocean (voorheen AgeWise), is sinds 2000 gespecialiseerd in vijftigplus-marketing. "Vergrijzing is een force driving change." Bij de marketing van vijftigplussers gelden aanvullende regels, want deze generatie heeft nu eenmaal andere waarden. Deze handvatten helpen marketeers bij het inspelen op de specifieke omstandigheden waarin senioren zich bevinden.

    Lees verder »
    • Sjaak Hoogkamer (MarketingTribune)
    • 28 januari 2019
    • Contentmarketing
      • 18024
      • 1
  • The silver ones

    The silver ones

    Op Marketingfacts delen NIMA Register Marketeers hun mening over vakliteratuur. Welke boeken zijn interessant of relevant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? We recenseren de meest uiteenlopende marketing-gerelateerde boeken. Deze keer: 'The silver ones - do's & don'ts voor 50+marketing' van Filip Lemaitre.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 12 oktober 2018
    • Advertising
      • 7386
      • 0
  • De 65’er is de nieuwe 45’er

    De 65’er is de nieuwe 45’er

    Als marketeer mis je de boot als je nu niet na gaat denken over mature marketing. Volgens Edgar Keehnen, mature marketing-expert en eigenaar van AgeWise, moet elke marketeer de strategische keuze maken om iets met dit marktsegment te gaan doen. Het is niet alleen in aantallen het grootste segment, ook het vermogen en inkomen van deze groep is groot. Maar denk niet teveel in 'doelgroep': "De valkuil voor een mature marketeer is het segmenteren op leeftijd."

    Lees verder »
    • Gastblogger (Marketingfacts)
    • 27 september 2018
    • Advertising Contentmarketing
      • 13310
      • 0
  • Koopgedrag is veel minder afhankelijk van leeftijd dan marketeers denken

    Koopgedrag is veel minder afhankelijk van leeftijd dan marketeers denken

    In marketingcommunicatie worden alle mensen die ouder zijn dan de standaard doelgroep ‘boodschappers 20-49’ nog steeds beschouwd als bijvangst. Zij worden immers toch wel bereikt én staan niet open voor het gebruik van andere merken dan ze al kennen, zo is de gedachte. Het wordt hoog tijd dat die bijvangst onderdeel wordt van de hoofdschotel, betoogt Roger Verdurmen, Head of Strategy & Creation van Sanoma. "De consument is er al lang klaar voor, de marketeer kan niet meer om de feiten heen."

    Lees verder »
    • MarketingTribune
    • 17 juli 2018
    • Advertising
      • 23178
      • 0
  • Vijf lessen voor een effectieve oudedagscampagne

    Vijf lessen voor een effectieve oudedagscampagne

    "92 procent mkb vindt pensioen belangrijk, maar 38 procent doet er iets aan". "Vrouwen weten weinig van hun financiële situatie na pensionering". "Jongere weet weinig over pensioen" en "Aanpakken pensioentekort voor veel Nederlanders nog te ingewikkeld". In één week vier artikelen die bevestigen wat keer op keer uit onderzoek blijkt: Nederlanders vinden hun oude dag wel belangrijk, maar weten er weinig van en doen er zelf nog vrijwel niets aan. Omdat de verantwoordelijkheid voor het organiseren van een goede oude dag steeds meer bij de burger ligt, worden onwetendheid en passiviteit steeds meer een probleem. Dat geldt vooral voor de middengroepen in de kritieke leeftijdsfase 35 tot 55 jaar. In dit artikel willen we aantonen dat het anders kan aan de hand van vijf lessen die we leerden van de bewustwordingscampagne Doen & Later.

    Lees verder »
    • Jasper Klapwijk (Kantelingen)
    • 15 januari 2016
    • Advertising Media
      • 13126
      • 3

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you