-
Je kijkt nu naar de meest recente artikelen over dit onderwerp.
-
SEA & SEO & Display & Copywriting Zijn (Alweer) Dood [Met Een AI-Twist]
"Geloof het of niet, maar bovenstaande uitspraken in de kop zorgen regelmatig bewust voor (verhitte) discussies binnen Traffic Builders. Er heerst tussen onze consultants namelijk een gezonde rivaliteit. Elkaar uittesten c.q. uithoren hoort daar zeker bij. Juist daarom leggen we ontwikkelingen dagelijks onder een kritisch vergrootglas, en nemen we graag intern een stelling in. Uit deze discussies volgen namelijk geregeld nieuwe inzichten. Zo houden we elkaar scherp in ons werk."
-
Vindbaarheid optimaliseren door SEO en SEA te combineren
De vindbaarheid van het congrescentrum Safari Meeting Centre liet wel wat te wensen over. Door SEA en SEO te combineren wilde ik daar verandering in brengen. Wat betekent dit nu in de praktijk? En hoe vlieg je dat aan? In dit artikel geef ik inzicht in hoe ik dat heb aangepakt en deel ik mijn learnings.
-
Micro-momenten en hoe je ze optimaal benut
We kennen allemaal het beeld wel: een groep mensen in de trein, op een bankje in het park, in een wachtkamer of in een cafe, allemaal verdiept in hun telefoon. Bijna iedereen heeft een smartphone en maakt hier constant gebruik van. De smartphone zorgt voor perfect vermaak op wachtmomenten en is daarnaast enorm handig. Wil je snel even iets weten, kopen of ben je op zoek naar een locatie? Google heeft het antwoord. Of Siri, Cortana, Watson of Echo. Wist je dat de gemiddelde persoon in de VS ongeveer 3 uur en 35 minuten per dag op z’n telefoon bezig is? In Nederland zal dit niet veel minder zijn. Een groot deel van die tijd bestaat uit snelle checks, of zogenaamde micro-moments. Daar kun je als marketeer handig gebruik van maken.
-
De kansen van Bing Ads: zo zet je Microsoft Advertising in
Voor veel bedrijven lijkt adverteren op Bing (nu Microsoft Advertising) nog een beetje op een schot in het donker. We kennen Bing ondertussen, maar de zoekmachine wordt nog niet als prioriteit gezien, waardoor er ook nog niet veel op geadverteerd wordt – daar is weinig veranderd in de afgelopen jaren. Toch is Microsoft Advertising in de basis niets anders dan Google en biedt het veel voordelen. In deze blog meer over de extensies die je kunt gebruiken in Microsoft Advertising, net als in Google Ads. Maar kopiëren en plakken? Zo werkt het niet!
-
Google Ads zoekwoordplanner: dit zijn de nieuwe functionaliteiten
Google Ads introduceerde onlangs de nieuwe verbeterde zoekwoordplanner. Er werden nieuwe toepassingen geïntroduceerd, maar ook een aantal functies geherintroduceerd. Bij het doorvoeren van de nieuwe interface vorig jaar zijn er een aantal veel gebruikte functies in de zoekwoordplanner vervallen, deze zijn nu weer te gebruiken. De nieuwste functionaliteiten op een rijtje.
-
Apple Search Ads in Nederland: de eerste bevindingen
Het is eindelijk zover: Apple Search Ads is ook in Nederland uitgerold. We konden hier al jaren adverteren in de Play Store van Google, maar vooralsnog bleef de App Store van Apple onbereikbaar voor Nederlandse adverteerders. Tot deze week dus. We gingen aan de slag en delen onze eerste bevindingen.
-
Exacte zoekwoorden: hoe exact zijn ze nog?
Als we het hebben over 'exact match', hebben we het niet over Tinder, maar over Google Ads. Op dit exacte zoeken maakt Google al langer uitzonderingen. Vanaf oktober gaat de techreus hier verder in: ook synoniemen vallen voortaan onder de ‘sterk gelijkende varianten’ van exacte zoekwoorden. Wat betekent deze aanpassing voor adverteerders?
-
Wees voorbereid op de komst van Apple Search Ads
Hoe zorg je dat jouw iOS-app op één staat als hij wordt gezocht? Dit kan binnenkort eenvoudig met Apple Search Ads. Twee derde van de downloads van mobiele apps is volgens Apple direct te herleiden naar een zoekopdracht in de stores. Adverteren met Apple Search Ads zorgt ervoor dat de bovenste positie in de zoekresultaten van de App Store van jou is. De verwachting is dat deze reclamedienst ook snel op de Nederlandse markt komt. Hier een overzicht van de mogelijkheden, zodat je vanaf het begin jouw app beter kunt presenteren, maar ook beschermen tegen concurrentie die op jouw keywords biedt.
-
Laag zoekvolume? Haal meer uit je AdWords-campagnes
Voldoende zoekvolume is het uitgangspunt van succesvolle AdWords-campagnes. Dit geldt vooral voor nieuwe bedrijven met innovatieve producten of ondernemingen die adverteren in een niche met kleine potentiële doelgroepen: het is immers makkelijker om een campagne bij te sturen die per maand 25.000 vertoningen binnenhaalt met een CTR van 20 procent en een conversieratio van 5 procent. Maar wat als je campagne 'slechts' tweehonderd vertoningen per maand binnenhaalt? Vijf tips om je zoekvolume op te schroeven.
-
Zo creëer je advertenties op maat met de nieuwe IF-functies in AdWords
Met de komst van de expanded text ads (ETA’s) en het stopzetten van het standaard formaat tekstadvertentie is het ons adverteerders moeilijker gemaakt specifieke advertentieteksten voor mobiele gebruikers in te zetten. Dankzij de komst van IF-functies in AdWords komt hier gelukkig weer verandering in. Als kers op de taart kun je naast een segmentatie op apparaat, ook mensen uit verschillende doelgroeplijsten een specifieke advertentietekst tonen.
-
Non-profitmarketing
Boer zoekt Jou: een creatieve inzet van paid search [case]
Ook bedrijven zonder winstoogmerk kunnen enorm profiteren van online advertising. Paid search kan worden ingezet om meer donateurs te werven, vrijwilligers te bereiken of simpelweg meer aandacht te vragen voor een bepaald onderwerp. Voor een non-profitorganisatie hebben wij een creatief concept neergezet om zo meer aandacht te vragen voor Fairtrade-producten.
-
Uitgaven aan mobiele zoekadvertenties bijna verdubbeld in 2016
Adverteerders uit de reis-, retail- en financiële sector hebben in 2016 samen 25 procent meer aan zoekmachinemarketing uitgegeven dan in het jaar daarvoor. Daarnaast zijn de uitgaven aan mobiele advertenties bijna verdubbeld (92 procent). Op tablets zijn de advertentieuitgaven op alle fronten (CPC en Ad Spend) juist met gemiddeld 3 procent gedaald. Ook opvallend: deze groep adverteerders heeft in 2016 hun uitgaven voor Google Product Listing Ads verdubbeld. Dit en meer blijkt uit het rapport van IAB en DDMA over paid search advertising. Ik zet in dit artikel de belangrijkste trends en data op een rij in 13 grafieken.
-
Gratis search advertising tools: de 14 must-haves voor campagnemanagement
Wil je sneller campagnes opbouwen, sneller zoekwoord varianten uitwerken en sneller inzichten in je advertentieteksten krijgen? Dit overzicht geeft jou een kijkje in de keuken van een search advertising-specialist met daarin veertien gratis tools die je kan gaan gebruiken om efficiënter te werk te gaan.
-
6 search-advertisingtrends in 2017
2016 is voor search advertising een veelbewogen jaar geweest. Zo hebben we de introductie van de extended text ads gehad, de (her)introductie van tabletbiedingen en is de volgende stap genomen in mobile advertising. Daarnaast durven we steeds vaker conversie-attributie toe te passen in onze campagnes. 2017 belooft ook een jaar te worden waarin we als adverteerders niet stil hoeven te zitten. Veel functionaliteiten die in 2016 zijn geïntroduceerd, worden op het moment namelijk nog lang niet ten volste gebruikt. In dit artikel zetten we de 6 belangrijkste search-advertisingtrends voor 2017 op een rij. En nee, ze zijn niet allemaal nieuw, maar worden wel het komend jaar belangrijker dan ze al waren.
-
10 relatietips voor een goed huwelijk tussen SEO en SEA
Steeds vaker hoor je de term 'search marketing' als synoniem voor 'search advertising'. Zijn we allemaal vergeten dat er in de zoekresultaten twee varianten zijn? De samenwerking in dit huwelijk wordt zelfs steeds belangrijker. Hoe zorg je voor het juiste evenwicht in de relatie? En waarom is dat belangrijk? Lees hier 10 tips om de juiste balans te bewaren en het huwelijk spannend te houden.