-
LinkedIn: linken is leuk, maar niet genoeg
"Jaaaa, ik zit er wel op, maar ik doe er eigenlijk niks mee." Herkenbaar? Die kans is groot. Van de zeven miljoen Nederlanders met een LinkedIn-account zijn er heel veel die er niet goed raad mee weten. Of het niet als prioriteit zien. Toch kun je via deze sociale netwerksite snel nieuwe klantcontacten leggen. Een beter betaalde baan vinden. Of jezelf als expert profileren op een bepaald vakgebied. Als je niet weet hoe je dat doet, geen probleem. Er zijn namelijk ook experts op het gebied van LinkedIn. Zoals collega-Marketingfacts-blogger Corinne Keijzer. Zij heeft onlangs een nieuwe handleiding uitgebracht met de veelbelovende titel "Meer succes met LinkedIn!".
-
De week op social: Facebook lanceert (weer) Snapchatkopie, een 360-app en test vind-ik-niet-leukknop
Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel. Met deze week: Facebook lanceert Messenger Day, een 360-app, een test voor een vind-ik-niet-leuk-knop in Messenger, een label voor nepnieuws en voegt geavanceerde statistieken toe aan Business Manager. Verder rolt een nieuwe Hangouts uit, voegt LinkedIn nieuwe zoekfilters toe aan Sales Navigator en introduceert Google een intelligente video-api.
-
Verkopen met LinkedIn: 10 tips voor het inzetten van Sales Navigator
De combinatie social media en sales zijn niet meer weg te denken in het huidige B2B-landschap. LinkedIn speelt hier goed op in door het aanbieden van een platform speciaal voor salesprofessionals: Sales Navigator. Met meer dan zes miljoen leden in Nederland biedt het netwerk een enorm zakelijk bereik. Salesprofessionals zien de toegevoegde waarde van LinkedIn en kunnen voor leadgeneratie niet meer om het platform heen. Niet alleen vanwege het bereik, maar ook om de zeer gerichte doelgroep targetting die mogelijk zijn met LinkedIn Ads en Sales Navigator.
-
Hoe social selling de inkoper gelukkig maakt - LinkedIns ‘Sales Navigator’
Alhoewel het gros van de Nederlanders nog steeds gebruikmaakt van een gratis account, biedt LinkedIn steeds meer toegevoegde waarde met hun betaalde oplossingen. Zelf maak ik als heavy user al jaren gebruik van een premiumaccount, onlangs aangevuld met een recruiteraccount. Recent lanceerde LinkedIn vanuit Sales Solutions de vernieuwde ‘Sales Navigator’ (een stand-alone versie, de vorige versie werd vanuit een persoonlijk profiel beheerd). Het doel is niet alleen het leven van de salesprofessional een stuk draaglijker te maken, ook de inkoper zou hier gelukkig van worden. Klaar met ‘cold calling’, klaar met ‘schieten met hagel’, kortom einde inefficiënte klantbenadering. Nieuwsgierig, enigszins sceptisch zelfs ben ik er meteen ingedoken en op 3 oktober jl. mocht ik Kevin Scott (head of sales solutions EMEA bij LinkedIn) over deze oplossing interviewen.