-
Waarom Flywheel-marketing beter werkt dan de marketingfunnel
Op 20 November 2018 13:05 uur shockeerde Brian Halligan, CEO van Hubspot, de marketingwereld met zijn artikel in Harvard Business Review, waarin hij het einde van de marketingfunnel aankondigde. De reden: "De funnel blijkt simpelweg niet effectief genoeg te zijn". Hoewel weinig marketeers zullen ontkennen dat het vandaag de dag moeilijk is om de aandacht van consumenten te vangen, is het opmerkelijk dat één van de grootste leveranciers van contentmarketing-software de funnel afserveert. Uiteraard om een nieuw concept te lanceren: het marketing-vliegwiel (Flywheel).
-
De juiste content delen in de 3 stadia van de salesfunnel
Waar we er vroeger zeker van konden zijn dat onze (potentiële) klanten zich voornamelijk op één plek bevonden, is het nu veel moeilijker om de juiste doelgroep te bereiken. Door een grote toename in concurrentie en de digitale ontwikkelingen van de afgelopen jaren, zijn we genoodzaakt om onze communicatiemiddelen zo effectief mogelijk in te zetten. Voordat een klant daadwerkelijk een klant wordt, loopt deze eerst de salesfunnel door.
-
Waarom kiezen tussen de salesfunnel en de buyer journey?
Er lijkt een stammenstrijd te ontstaan tussen de voorstanders van de salesfunnel en die van de buyer journey voor het managen van de salesactiviteiten. Waarom niet beide combineren in een 'business deal grid'? In dit blog zet ik de voor- en nadelen van beide perspectieven tegenover elkaar en leg ik uit hoe zo'n 'business deal grid' meer inzicht kan geven dan de twee oorspronkelijke benaderingen.