-
Performance in crisistijd: drie tips voor ondernemers
Het zijn, op z’n zachtst gezegd, spannende tijden voor lokale ondernemers. In deze blog lees je drie tips om toch te blijven werken aan je performance tijdens en na deze crisistijd. Bij elke tip vind je een of meerdere voorbeelden van kleinere bedrijven die dat momenteel op een goede manier doen.
-
Online marketing in het coronatijdperk: van conversie naar retentie in drie dagen
Hoewel we er altijd goed voor zorgen dat er geen virussen op onze site terechtkomen, konden we er dit keer niets aan doen. In een paar dagen tijd kreeg het coronavirus de marketingafdeling van het ROC Friesland College helemaal in zijn greep. Gevolg: het marketingapparaat ging in enkele dagen tijd van conversie naar retentie.
-
Subscription commerce: retentie als businessmodel
De afgelopen jaren is het aantal webwinkels in Nederland aanzienlijk gestegen. Deze ontwikkeling zorgt voor meer concurrentie, waar een nichemarkt amper meer te vinden is. Ook marketingkanalen als Google worden gedomineerd door grote partijen met budget, merknaam en bewezen serviceniveau. Hoe kan de reguliere webwinkel met minder budget zijn retentie hoog houden en met de grote spelers concurreren?