Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Retailmarketing

gerelateerde topics

  • retail
  • marketingstrategie
  • boek
  • boeken
  • amazon

retailmarketing experts

  • Luuk Ros SCP
    Aantal blogs: 2
  • Ger Van den Buijs
    Aantal blogs: 1
  • Tadek Solarz
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Event marketeer – 32 uur

    Event marketeer – 32 uur

  • Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

    Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

  • Marketplace Manager Fanwear

    Marketplace Manager Fanwear

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Hoe klinkt jouw retailmerk in muziek?

    Hoe klinkt jouw retailmerk in muziek?

    Muziek en retail zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Vrijwel alle moderne formules zoeken actief naar de juiste muziek voor winkels en marketinguitingen om hun merk kracht bij te zetten. Het kiezen van de juiste muziek is echter notoir lastig. In dit artikel behandelen we een aantal valkuilen en concrete tips om tot de juiste ‘branded soundtrack’ te komen.

    Lees verder »
    • Wendy Hereijgers (Mood Media)
    • 7 december 2020
    • Advertising Customer experience Innovatie Strategie
      • 4100
      • 0
  • Vertrouwen in succes van Tenzing

    Vertrouwen in succes van Tenzing

    Het Platform Innovatie in Marketing had afgelopen 26 oktober een boeiende meet-up, die draaide om vertrouwen, of meer specifiek ‘Bouwen aan vertrouwen als merk’. En nu heeft PIM meer meetings met boeiende onderwerpen, maar we zagen een paar redenen om weer eens aan te schuiven bij het netwerk want dat was – eerlijk is eerlijk – even geleden.

    Lees verder »
    • Luuk Ros (NIMA Nederlands Instituut voor Marketing)
    • 2 november 2020
    • Advertising Customer experience Strategie Brand management
      • 3562
      • 0
  • Amazon in Nederland, Wehkamp stopt, Hema sluit winkels: de retail-voorspellingen voor 2020

    Amazon in Nederland, Wehkamp stopt, Hema sluit winkels: de retail-voorspellingen voor 2020

    Terugblikken en voorspellen, we worden er zo blij van. Vooral op de (bijna) laatste dag van het jaar! We kijken terug op voorspellingen van afgelopen jaar: wat is er uitgekomen, wat niet? En natuurlijk is er een vooruitblik. Wat staat er komend jaar te gebeuren in het land van marketing, retail en e-commerce?

    Lees verder »
    • Bas Vermond (Bas Vermond Communicatie & Journalistiek)
    • 30 december 2019
    • E-business E-commerce
      • 29614
      • 6
  • Secrid ziet winkels als billboards

    Secrid ziet winkels als billboards

    Van een bezoek aan de voedselbank tot wereldwijde miljoenenenverkoop. Hoe? René van Geer, managing director Secrid, heeft een verrassend ondernemersverhaal. In 1997, toen contant geld plaats maakte voor betaalkaarten, maakten hij en zijn vrouw (tevens businesspartner) hun eerste wallet. Inmiddels verkoopt Secrid wereldwijd miljoenen kaarthouders tegen digitaal zakkenrollen​.

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 6 augustus 2019
    • Advertising E-business Contentmarketing
      • 7796
      • 2
  • Gaan marketplaces shoppend Nederland veranderen?

    Gaan marketplaces shoppend Nederland veranderen?

    In de Beurs van Berlage gaf de crème de la crème van e-commerce in Nederland een uitgebreide update van de stand van zaken, tijdens Emerce eCommerce Live! 2019. Opvallend dit jaar was de focus op marketplaces, een trend die we al langere tijd zien in de markt. Hoe ga jij als merk of retailer om met marketplaces als Amazon en Bol.com en what’s in it voor jou? De potentie van marketplaces is enorm, maar zonder goed doordachte en berekende strategie, geen succes. Oftewel: verwerk je marketplacestrategie in je toekomstige digitale marketingstrategie. Eén ding is zeker: marketplaces, daar moet je mee aan de slag!

    Lees verder »
    • Rik de Ruijter (Amazin)
    • 28 juni 2019
    • E-commerce
      • 15218
      • 3
  • De uitdaging van Jumbo: van boodschappers naar ambassadeurs

    De uitdaging van Jumbo: van boodschappers naar ambassadeurs

    Wie kent het niet, de gele gloed met heldere witte letters wat zicht vormt tot de branding van Jumbo Supermarkten. De Brabantse supermarktketen is sinds 1996 niet meer uit het Nederlandse retaillandschap weg te denken. "We zitten in een snelrijdende – zeg maar gerust voortdenderende – trein. Het succes dat we hebben, heeft een aanzuigende werking op alle collega’s. We zijn dan ook allemaal gemotiveerd om er een succes van te maken", aldus Maurice Barten, Manager Marketing Online bij Jumbo. 

    Lees verder »
    • Sophia van der Schoor (Coty)
    • 10 juni 2019
    • E-business Contentmarketing E-commerce
      • 24232
      • 1
  • De zeven marketinglessen van Zeeman: introducing #doeslef

    De zeven marketinglessen van Zeeman: introducing #doeslef

    Lef kan niet genoeg worden aangemoedigd, zeker in het marketingvak, waar conventionele campagnes de dienst uitmaken. Durf in marketing en reclame is letterlijk broodnodig voor elke marketeer, klein of groot, van een bekend of een onbekend merk. Lef en durf kunnen je merk redden. Kijk naar Sissy-Boy, CoolCat, Hudson’s Bay, Intertoys – ooit iets bijzonders van deze verzopen merken voorbij zien komen? Dan Zeeman. Een lesje in durf van een tot verzuipen gedoemde textielketen. Introducing de hashtag #doeslef.

    Lees verder »
    • Erwin Wijman (Erwin Wijman)
    • 18 april 2019
    • Advertising Contentmarketing E-commerce
      • 52578
      • 3
  • Waarom bestaan er nog boekwinkels?

    Waarom bestaan er nog boekwinkels?

    De wereld ligt aan de voeten van de betekenismarketeer. Initiatieven die de markt op z’n kop zetten, hebben stuk voor stuk een 'do good'-karakter. Waar we afgelopen jaren gefascineerd waren door de technische innovaties van Facebook, Google en Amazon, zijn het nu de campagnes zoals die van Nike waar iedereen over spreekt. Schept dit extra kansen voor retail, om de prijzenoorlog vanuit e-commerce te weerstaan? We onderzochten enkele scenario’s. Om de lat hoog te leggen, beginnen we bij de sector waar e-commerce is begonnen: de boekhandel.

    Lees verder »
    • Ger van den Buijs ( FiveDolphins)
    • 11 april 2019
    • E-business Contentmarketing E-commerce
      • 14772
      • 2
  • Intertoys-probleem is niet de schuld van het internet

    Intertoys-probleem is niet de schuld van het internet

    Retailmanagers die steeds maar weer de kracht van het internet onderschatten: het komt de Intertoys-eindbaas prima van pas. We laten ons veel te gemakkelijk voor het karretje spannen van managers die een excuus zoeken voor verkeerd gemaakte keuzes. Alsof het internet een hogere macht is. Het probleem van Intertoys is niet de schuld van het internet. Het is falend management en niets anders. 

    Lees verder »
    • Tadek Solarz (CMG Nederland)
    • 20 februari 2019
    • E-business E-commerce
      • 33162
      • 8
  • M! International Cherry Picking: CES-kater, CMO-leed en gympies van 25.000 euro

    M! International Cherry Picking: CES-kater, CMO-leed en gympies van 25.000 euro

    De nieuwe onregelmatig verschijnende rubriek met kersen van de taart: vier artikelen uit de internationale vakpers die je niet had willen missen. Tom Goodwin was nog niet klaar met de CES en ergerde zich wezenloos aan het gebrek aan relevantie voor 'society at large', IBM publiceerde een CMO-rapport met aandacht voor de nieuwe rol van de marketing-eindbaas, WARC zet nuchter uiteen dat influencers bruikbaar zijn voor marketeers (maar de meeste metrics erover niet) en in Duitsland donderden de redacteuren van Lead Digital van hun kruk over de volkomen ontspoorde vraag naar zoiets lulligs als een paar afgetrapte Adidasjes.

    Lees verder »
    • Luuk Ros (NIMA Nederlands Instituut voor Marketing)
    • 8 februari 2019
    • Contentmarketing Innovatie
      • 6558
      • 0
  • Retail, de digitale hysterie voorbij

    Retail, de digitale hysterie voorbij

    Welke boeken zijn interessant of relevant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? NIMA Register Marketeers recenseren de meest uiteenlopende marketing-gerelateerde boeken. Deze keer: 'Retail, de digitale hysterie voorbij' van Gino van Ossel.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 11 januari 2019
    • E-business E-commerce Innovatie
      • 8984
      • 0
  • De toekomst van e-tail

    De toekomst van e-tail

    Afgelopen week was ik op Emerce Retail Europe, een kennisevenement tijdens de Amsterdam eWeek voor iedereen die iets doet op het gebied van e-commerce en consumer-sales. Bezoek aan het event is niet alleen waardevol vanwege het opdoen van nieuwe contacten en voor de zichtbaarheid van je merk, maar ook voor het vergroten van je kennis. In dit geval waren dat universele consumententrends, fundamentele veranderingen in retail en de toenemende invloed van technologie. 

    Lees verder »
    • Matthias Meijer (e-Spirit)
    • 18 oktober 2018
    • E-business E-commerce
      • 16482
      • 0
  • ReclameReview: Pilsjasje van Dommelsch

    ReclameReview: Pilsjasje van Dommelsch

    In de zomerse strijd om het bierschap in de supermarkt worden alle wapens ingezet. Dommelsch is een underdog, maar probeert zich te onderscheiden met een campagne die de hippe concurrentie op de hak neemt. Met als geheim wapen: het 'Pilsjasje'. 

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 15 augustus 2018
    • Advertising Media Contentmarketing
      • 14272
      • 0
  • Internet of Things kan redding zijn voor retail

    Internet of Things kan redding zijn voor retail

    Binnen de retailmarkt hebben bedrijven het steeds moeilijker. In de afgelopen jaren zijn er veel traditionele retailers omgevallen, doordat ze niet tijdig inspeelden op de door de digitale technologie gedreven veranderingen in de markt. Wanneer de markt significant verandert door technologie, zoals digitalisering en Internet of Things, worden de klassieke en conservatieve ondernemingen het hardst getroffen. Internet of Things biedt mogelijkheden.

    Lees verder »
    • Boban Vukicevic (Digitalecommissaris.com)
    • 22 juni 2018
    • E-business Innovatie
      • 14276
      • 0

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you