Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Retail

gerelateerde topics

  • e-commerce
  • webwinkels
  • amazon
  • retailmarketing
  • webshop

retail experts

  • Tadek Solarz
    Aantal blogs: 22
  • Leonieke Daalder
    Aantal blogs: 7
  • Ronnie Overgoor
    Aantal blogs: 7

vacatures

  • (Medior) Online Marketing Consultant

    (Medior) Online Marketing Consultant

  • (Senior) Marketeer

    (Senior) Marketeer

  • Projectleider Klant & Dienstverlening

    Projectleider Klant & Dienstverlening

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • E-commerce wacht spannend jaar

    E-commerce wacht spannend jaar

    Consumenten raakten eraan gewend om meer geld online uit te geven. De branchevereniging voor thuiswinkelen verwacht dat consumenten dit jaar ook veel online blijven kopen, ‘de groei zal weer de vorm aannemen van vóór de coronapandemie’. Opvallend is het uitblijven van dé grote klapper voor online supermarkten in 2021. Ondanks lockdowns, quarantaine en beperkingen snoepte de online supermarkt maar twee procent af van de supers in de buurt.

    Lees verder »
    • Luuk Ros SCP (Marketingfacts)
    • 15 maart 2022
    • Advertising Customer experience E-commerce Strategie
      • 2768
      • 0
  • Omnichannel omdenken: Hoe bedien je als merk je klanten in retailland 2.0?

    Omnichannel omdenken: Hoe bedien je als merk je klanten in retailland 2.0?

    Virtueel van haarkleur wisselen, met een spraakassistent shoppen of binnen tien minuten je boodschappen thuis. Retailland staat op z’n kop. En met een pandemie als katalysator volgen de ontwikkelingen zich in rap tempo op. Deze snel opkomende retailtrends creëren nieuwe uitdagingen voor merken. Want welke impact heeft dit op bestaande klantreizen en touchpoints? Hoe bouw je een omnichannelstrategie die past in de huidige tijdsgeest? En wat betekent de verregaande digitalisering voor fysieke winkels? Spoiler: merken moeten goed gaan nadenken waar ze aanwezig zijn. Én waar niet.

    Lees verder »
    • Paulien Schieven (Ipsos)
    • 6 december 2021
    • E-business
      • 3494
      • 0
  • De vloek van Apple

    De vloek van Apple

    In de week dat Apple aankondigde een nieuwe telefoon op de markt te brengen van bijna tweeduizend euro, gebeurde dat waar ik al jaren bang voor was: een online bij Apple aangeschaft product ging kapot. Wat gebeurde er toen en hoe lossen we dit op?

    Lees verder »
    • René van Dijk RM (The Monkey Network)
    • 20 september 2021
    • Customer experience Innovatie
      • 6114
      • 6
  • ‘D’r op of d’r onder voor winkels komende feestdagen’

    ‘D’r op of d’r onder voor winkels komende feestdagen’

    Black Friday verliest in rap tempo zijn populariteit, ook in de Benelux. Dat wijst een Sitecore-onderzoek uit waarin consumenten en marketeers werd gevraagd hoe zij het denken dat het feestdagenseizoen zal verlopen

    Lees verder »
    • Kari-Anne Fygi (Marketingfacts)
    • 14 september 2021
    • Customer experience Strategie
      • 4024
      • 0
  • Marketing&Facts: Adverteren via Connected TV

    Marketing&Facts: Adverteren via Connected TV

    De manier waarop we televisiekijken is in de afgelopen jaren aanzienlijk veranderd. Van veelal lineair kijken is er steeds vaker een verschuiving te zien naar het kijken via connected tv-apparaten. Maar wat betekent dit voor de advertentiekansen van bedrijven?

    Lees verder »
    • Thomas Romers (Marketingfacts)
    • 19 augustus 2021
    • Advertising Direct marketing Customer experience Strategie
      • 5270
      • 0
  • [Teruglezen] Suffe slogan Albert Heijn slaat geen deuk in pakje boter

    [Teruglezen] Suffe slogan Albert Heijn slaat geen deuk in pakje boter

    Het kan je bijna niet zijn ontgaan: Albert Heijn heeft een nieuwe campagne, waarin de nieuwe supermarktmanager (zeg maar: de opvolger van meneer Van Dalen) wordt geïntroduceerd. Met een nieuwe pay-off: ‘Dat is het lekkere van Albert Heijn’. De eerste commercial deed mijn wenkbrauwen maar liefst drie keer fronsen: één keer over de (ogenschijnlijk) gekozen positionering, één keer over het zinnetje en één keer over het reclameconcept.

    Lees verder »
    • Adriaan Oomen (AddFocus)
    • 17 augustus 2021
    • Advertising
      • 10884
      • 0
  • NFT in advertising en is gaming het nieuwe social?

    NFT in advertising en is gaming het nieuwe social?

    De kracht van het luisteren. Gaming het nieuwe social? The last mile in retail advertising. Een lettertypekeuze-tool. En met de mountainbike de berg af! Dit en nog veel meer in de nieuwe week van Koot!

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 17 mei 2021
    • Media Innovatie Strategie
      • 3848
      • 0
  • Winkel zet vooral in op Facebook

    Winkel zet vooral in op Facebook

    Onderzoeksbureau WBR Insights en social advertising bureau Smartly.io, dat werkt voor merken als Zalando, Ebay en Uber, deden onderzoek naar op welke social-mediaplatformen retailbedrijven het liefst adverteren. Wij lazen mee en hier komen enkele opvallende nieuwe inzichten uit naar voren.

    Lees verder »
    • Thomas Romers (Marketingfacts)
    • 8 april 2021
    • Advertising Social media Brand management
      • 5960
      • 0
  • Autofotografie: hoe pak je dat aan?

    Autofotografie: hoe pak je dat aan?

    ‘Content is king’. Ik lees het heel vaak. Maar is het eigenlijk (nog) wel zo, of is het klinkklare onzin? Het vak van contentcreatie is telkens weer aan veranderingen onderhevig. Wat is de huidige stand van zaken op het gebied van autofotografie?

    Lees verder »
    • Thomas Romers (Marketingfacts)
    • 29 maart 2021
    • Advertising Contentmarketing
      • 4468
      • 0
  • (Podcast) De stad van de toekomst? De 15-minutenstad

    (Podcast) De stad van de toekomst? De 15-minutenstad

    Traditionele winkelcentra en -straten zijn uit de tijd, maar full service centers hebben de toekomst, aldus Wereldhave-CEO Matthijs Storm. Niks ‘laat het maar gebeuren’, maar een spot-on strategie met nieuwe concepten voor de 15-minutenstad van de toekomst. In een nieuwe aflevering van de podcastserie OnBrandScan vertelt de winkelvastgoedinvesteerder hoe je die proactief ontwikkelt. “Het gaat om meer dan winkelen en een goede mix van lokale winkeliers en leisure.”  

    Lees verder »
    • Stef Heutink (IVRM Reputatie)
    • 13 februari 2021
    • Innovatie Strategie
      • 6384
      • 0
  • Bakker Bart wil grootste lunchaanbieder worden, offline én online

    Bakker Bart wil grootste lunchaanbieder worden, offline én online

    Na jaren op een laag online pitje te hebben gestaan lanceerde Bakker Bart eind 2019 zijn vernieuwde online platform. De bakkerijketen wil zijn digitale aanwezigheid vergroten en de grootste lunchaanbieder worden van Nederland, zowel offline als online.

    Lees verder »
    • Twinkle (BBP)
    • 8 februari 2021
    • Customer experience Innovatie Strategie
      • 6272
      • 0
  • Nee, die winkels en horeca willen helemaal niet open

    Nee, die winkels en horeca willen helemaal niet open

    Het staat deze week hoog op de lockdown-agenda: maatschappelijke verantwoordelijkheid. Winkels die open willen blijven, worden op die verantwoordelijkheid aangesproken. De afgelopen maanden kwam het concept ‘maatschappelijke verantwoordelijkheid’ regelmatig aan de orde, bijvoorbeeld als er iets mis ging in de horeca. 

    Lees verder »
    • Tadek Solarz (CMG Nederland)
    • 17 december 2020
    • Strategie
      • 20612
      • 1
  • Waarom de flagshipstore van Rituals perfect is

    Waarom de flagshipstore van Rituals perfect is

    Veel flagshipstores zijn niet meer dan een gewone winkel met een overvloed aan ruimte. Dezelfde hoeveelheid producten als in een gewone winkel, maar dan wat breder in de ruimte uitgestald. Hippe gadgets en irrelevante visuele merchandising in combinatie met grote LCD-schermen verdoezelen dat dat het allemaal niet zoveel voorstelt. Maar er zijn uitzonderingen. 

    Lees verder »
    • Rene Repko (the New Bazaar)
    • 25 november 2020
    • Customer experience Innovatie Brand management
      • 9955
      • 0
  • Karwei: emotie moet resulteren in omzet

    Karwei: emotie moet resulteren in omzet

    Mariëlle Rooswinkel (Karwei), Rik Ledder (TBWA\Neboko) en Marc van Eck (New Growth Strategies) over de nieuwe marketingformule van de bouwmarktketen: klussen & inrichten. Voor man én vrouw.

    Lees verder »
    • Lucas Boon (MarketingTribune)
    • 20 juli 2020
    • Advertising Brand management
      • 7832
      • 0
  • Tien bouwstenen om gelijk te starten met omnichannel

    Tien bouwstenen om gelijk te starten met omnichannel

    In mijn vorige artikel legde ik kort uit waarom je juist nú moet inzetten op omnichannel. Ten eerste zijn omnichannel-bedrijven namelijk beter bestand tegen verandering. Daarnaast verandert de behoefte van de klant na een crisis, en kun je met een omnichannel-organisatie meer waarde leveren aan de klant. Wil je direct beginnen? Gebruik dan deze tien bouwstenen voor het bouwen van de ideale omnichannel-klantervaring!

    Lees verder »
    • Erik Oosterbaan Martinius (KPN)
    • 2 juli 2020
    • Data analytics E-commerce Strategie
      • 11854
      • 0
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds
Ontvang onze nieuwsbrief
aanmelden

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2022 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you