Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Retail

gerelateerde topics

  • e-commerce
  • webwinkels
  • amazon
  • webshop
  • retailmarketing

retail experts

  • Tadek Solarz
    Aantal blogs: 22
  • Ronnie Overgoor
    Aantal blogs: 7
  • Leonieke Daalder
    Aantal blogs: 7

vacatures

  • Campagnemanager sales

    Campagnemanager sales

  • Event marketeer – 32 uur

    Event marketeer – 32 uur

  • Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

    Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Winkel zet vooral in op Facebook

    Winkel zet vooral in op Facebook

    Onderzoeksbureau WBR Insights en social advertising bureau Smartly.io, dat werkt voor merken als Zalando, Ebay en Uber, deden onderzoek naar op welke social-mediaplatformen retailbedrijven het liefst adverteren. Wij lazen mee en hier komen enkele opvallende nieuwe inzichten uit naar voren.

    Lees verder »
    • Thomas Romers (Marketingfacts)
    • 8 april 2021
    • Advertising Social media Brand management
      • 3164
      • 0
  • Autofotografie: hoe pak je dat aan?

    Autofotografie: hoe pak je dat aan?

    ‘Content is king’. Ik lees het heel vaak. Maar is het eigenlijk (nog) wel zo, of is het klinkklare onzin? Het vak van contentcreatie is telkens weer aan veranderingen onderhevig. Wat is de huidige stand van zaken op het gebied van autofotografie?

    Lees verder »
    • Thomas Romers (Marketingfacts)
    • 29 maart 2021
    • Advertising Contentmarketing
      • 2446
      • 0
  • (Podcast) De stad van de toekomst? De 15-minutenstad

    (Podcast) De stad van de toekomst? De 15-minutenstad

    Traditionele winkelcentra en -straten zijn uit de tijd, maar full service centers hebben de toekomst, aldus Wereldhave-CEO Matthijs Storm. Niks ‘laat het maar gebeuren’, maar een spot-on strategie met nieuwe concepten voor de 15-minutenstad van de toekomst. In een nieuwe aflevering van de podcastserie OnBrandScan vertelt de winkelvastgoedinvesteerder hoe je die proactief ontwikkelt. “Het gaat om meer dan winkelen en een goede mix van lokale winkeliers en leisure.”  

    Lees verder »
    • Stef Heutink (IVRM Reputatie)
    • 13 februari 2021
    • Innovatie Strategie
      • 4758
      • 0
  • Bakker Bart wil grootste lunchaanbieder worden, offline én online

    Bakker Bart wil grootste lunchaanbieder worden, offline én online

    Na jaren op een laag online pitje te hebben gestaan lanceerde Bakker Bart eind 2019 zijn vernieuwde online platform. De bakkerijketen wil zijn digitale aanwezigheid vergroten en de grootste lunchaanbieder worden van Nederland, zowel offline als online.

    Lees verder »
    • Twinkle (BBP)
    • 8 februari 2021
    • Customer experience Innovatie Strategie
      • 3680
      • 0
  • Nee, die winkels en horeca willen helemaal niet open

    Nee, die winkels en horeca willen helemaal niet open

    Het staat deze week hoog op de lockdown-agenda: maatschappelijke verantwoordelijkheid. Winkels die open willen blijven, worden op die verantwoordelijkheid aangesproken. De afgelopen maanden kwam het concept ‘maatschappelijke verantwoordelijkheid’ regelmatig aan de orde, bijvoorbeeld als er iets mis ging in de horeca. 

    Lees verder »
    • Tadek Solarz (CMG Nederland)
    • 17 december 2020
    • Strategie
      • 19022
      • 1
  • Waarom de flagshipstore van Rituals perfect is

    Waarom de flagshipstore van Rituals perfect is

    Veel flagshipstores zijn niet meer dan een gewone winkel met een overvloed aan ruimte. Dezelfde hoeveelheid producten als in een gewone winkel, maar dan wat breder in de ruimte uitgestald. Hippe gadgets en irrelevante visuele merchandising in combinatie met grote LCD-schermen verdoezelen dat dat het allemaal niet zoveel voorstelt. Maar er zijn uitzonderingen. 

    Lees verder »
    • Rene Repko (the New Bazaar)
    • 25 november 2020
    • Customer experience Innovatie Brand management
      • 5801
      • 0
  • Karwei: emotie moet resulteren in omzet

    Karwei: emotie moet resulteren in omzet

    Mariëlle Rooswinkel (Karwei), Rik Ledder (TBWA\Neboko) en Marc van Eck (New Growth Strategies) over de nieuwe marketingformule van de bouwmarktketen: klussen & inrichten. Voor man én vrouw.

    Lees verder »
    • Lucas Boon (MarketingTribune)
    • 20 juli 2020
    • Advertising Brand management
      • 5834
      • 0
  • Tien bouwstenen om gelijk te starten met omnichannel

    Tien bouwstenen om gelijk te starten met omnichannel

    In mijn vorige artikel legde ik kort uit waarom je juist nú moet inzetten op omnichannel. Ten eerste zijn omnichannel-bedrijven namelijk beter bestand tegen verandering. Daarnaast verandert de behoefte van de klant na een crisis, en kun je met een omnichannel-organisatie meer waarde leveren aan de klant. Wil je direct beginnen? Gebruik dan deze tien bouwstenen voor het bouwen van de ideale omnichannel-klantervaring!

    Lees verder »
    • Erik Oosterbaan Martinius (KPN)
    • 2 juli 2020
    • Data analytics E-commerce Strategie
      • 9754
      • 0
  • Assortimentstrategie: zoektocht naar meer omzet en betere marges

    Assortimentstrategie: zoektocht naar meer omzet en betere marges

    Assortimentstrategie is een cruciale bedrijfsbeslissing. In supermarkten wordt gestreden om schapruimte. Maar ook banken, verzekeraars en automerken vragen zich af: hoeveel keuze moet ik mijn klanten geven? Op zoek naar pragmatische oplossingen voor een compact assortiment dat hogere marges oplevert.

    Lees verder »
    • Marc Westeneng (Flowresulting)
    • 11 mei 2020
    • Strategie
      • 6090
      • 0
  • HEMA experimenteert met Dynamic Product Ads op Pinterest

    HEMA experimenteert met Dynamic Product Ads op Pinterest

    Adverteerders krijgen op Pinterest de kans om in een vroegtijdig stadium van de klantreis in beeld te komen. Met Dynamic Retargeting lijkt Pinterest zichtbaarheid te willen genereren in de gehele customer journey. Met een pixel en product-feed kun je consumenten retargeten. Dit soort DPA-campagnes zitten momenteel nog in closed bèta, maar HEMA kon deze functie als eerste in Nederland testen.

    Lees verder »
    • Desiree Stroet (Merkle Nederland)
    • 24 april 2020
    • Advertising Social media Customer experience Data analytics E-commerce
      • 17276
      • 0
  • De 1,5-metereconomie is geen alternatief voor de retail

    De 1,5-metereconomie is geen alternatief voor de retail

    Uit onderzoek van Locatus blijkt dat deze week driekwart van de winkels weer open is. Ik was vorige week even in de stad en zag: winkels gaan open maar het is armoede. Er is geen keus. Net als vele andere bedrijven vallen ze ergens tussen wal en schip. Je hebt je voorraad al ingekocht en dan valt plots de handel weg. Niet een beetje maar heel erg weg.

    Lees verder »
    • Tadek Solarz (CMG Nederland)
    • 16 april 2020
    • Strategie
      • 8100
      • 0
  • Wat je moet weten over de macht van marketplaces

    Wat je moet weten over de macht van marketplaces

    De marketplace-revolutie is in volle gang, zeker sinds de komst van Amazon naar Nederland. Hoe kunnen merken en (web)winkeliers hun rol pakken in de aanstaande consolidatieslag? Online Tuesday liet vier experts het antwoord geven. Vanwege het coronavirus niet in een zaal, maar via een webinar. "Met customer experience win je deze strijd."

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 15 april 2020
    • E-business Customer experience E-commerce Innovatie
      • 16628
      • 0
  • ‘Amazon is een bedreiging, maar dat zegt Bol.com niet hardop’

    ‘Amazon is een bedreiging, maar dat zegt Bol.com niet hardop’

    Veel nervositeit over de entree van Amazon in Nederland. Concurrenten verlagen prompt hun prijzen, merkfabrikanten herzien hun retailstrategie. Rishi Kartaram, CEO van Jeffcommerce, werkt nauw samen met Amazon en analyseert de storm die door de webwinkelwereld raast. “Bol.com móet wel laconiek reageren.”

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 16 maart 2020
    • E-business E-commerce Strategie
      • 12052
      • 0
  • Amazon, een zegen voor de vernielde winkelstraat

    Amazon, een zegen voor de vernielde winkelstraat

    Nederlandse online spelers hebben een jaar of twintig warm kunnen draaien en als de komst van Amazon nu nog pijn doet, is er echt iets grondig mis met hun businessmodel. De retailgigant is meer dan welkom, want extra concurrentie is goed voor de markt. Ook als het gaat om het herstel van retail in de binnensteden.

    Lees verder »
    • Tadek Solarz (CMG Nederland)
    • 13 maart 2020
    • Innovatie Strategie
      • 9588
      • 0
  • Zes essentiële inzichten van Webwinkel Vakdagen 2020

    Zes essentiële inzichten van Webwinkel Vakdagen 2020

    De Webwinkel Vakdagen vormen jaarlijks de ontmoetingsplaats voor professionals die werkzaam zijn in e-commerce. Ruim 250 sprekers en 280 exposanten deelden op 29 en 30 januari hun kennis en innovatieve inzichten in Jaarbeurs Utrecht. Dat het event elk jaar groter wordt, bleek uit de afgeladen beursvloer. Wat leeft er allemaal? Ontdek het in deze recap van deze tweedaagse vakbeurs.

    Lees verder »
    • Annemarie ten Brinke (Team Nijhuis)
    • 31 januari 2020
    • Data analytics E-commerce
      • 11528
      • 3
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you