-
Winkel zet vooral in op Facebook
Onderzoeksbureau WBR Insights en social advertising bureau Smartly.io, dat werkt voor merken als Zalando, Ebay en Uber, deden onderzoek naar op welke social-mediaplatformen retailbedrijven het liefst adverteren. Wij lazen mee en hier komen enkele opvallende nieuwe inzichten uit naar voren.
-
Autofotografie: hoe pak je dat aan?
‘Content is king’. Ik lees het heel vaak. Maar is het eigenlijk (nog) wel zo, of is het klinkklare onzin? Het vak van contentcreatie is telkens weer aan veranderingen onderhevig. Wat is de huidige stand van zaken op het gebied van autofotografie?
-
(Podcast) De stad van de toekomst? De 15-minutenstad
Traditionele winkelcentra en -straten zijn uit de tijd, maar full service centers hebben de toekomst, aldus Wereldhave-CEO Matthijs Storm. Niks ‘laat het maar gebeuren’, maar een spot-on strategie met nieuwe concepten voor de 15-minutenstad van de toekomst. In een nieuwe aflevering van de podcastserie OnBrandScan vertelt de winkelvastgoedinvesteerder hoe je die proactief ontwikkelt. “Het gaat om meer dan winkelen en een goede mix van lokale winkeliers en leisure.”
-
Bakker Bart wil grootste lunchaanbieder worden, offline én online
Na jaren op een laag online pitje te hebben gestaan lanceerde Bakker Bart eind 2019 zijn vernieuwde online platform. De bakkerijketen wil zijn digitale aanwezigheid vergroten en de grootste lunchaanbieder worden van Nederland, zowel offline als online.
-
Nee, die winkels en horeca willen helemaal niet open
Het staat deze week hoog op de lockdown-agenda: maatschappelijke verantwoordelijkheid. Winkels die open willen blijven, worden op die verantwoordelijkheid aangesproken. De afgelopen maanden kwam het concept ‘maatschappelijke verantwoordelijkheid’ regelmatig aan de orde, bijvoorbeeld als er iets mis ging in de horeca.
-
Waarom de flagshipstore van Rituals perfect is
Veel flagshipstores zijn niet meer dan een gewone winkel met een overvloed aan ruimte. Dezelfde hoeveelheid producten als in een gewone winkel, maar dan wat breder in de ruimte uitgestald. Hippe gadgets en irrelevante visuele merchandising in combinatie met grote LCD-schermen verdoezelen dat dat het allemaal niet zoveel voorstelt. Maar er zijn uitzonderingen.
-
Karwei: emotie moet resulteren in omzet
Mariëlle Rooswinkel (Karwei), Rik Ledder (TBWA\Neboko) en Marc van Eck (New Growth Strategies) over de nieuwe marketingformule van de bouwmarktketen: klussen & inrichten. Voor man én vrouw.
-
Tien bouwstenen om gelijk te starten met omnichannel
In mijn vorige artikel legde ik kort uit waarom je juist nú moet inzetten op omnichannel. Ten eerste zijn omnichannel-bedrijven namelijk beter bestand tegen verandering. Daarnaast verandert de behoefte van de klant na een crisis, en kun je met een omnichannel-organisatie meer waarde leveren aan de klant. Wil je direct beginnen? Gebruik dan deze tien bouwstenen voor het bouwen van de ideale omnichannel-klantervaring!
-
Assortimentstrategie: zoektocht naar meer omzet en betere marges
Assortimentstrategie is een cruciale bedrijfsbeslissing. In supermarkten wordt gestreden om schapruimte. Maar ook banken, verzekeraars en automerken vragen zich af: hoeveel keuze moet ik mijn klanten geven? Op zoek naar pragmatische oplossingen voor een compact assortiment dat hogere marges oplevert.
-
HEMA experimenteert met Dynamic Product Ads op Pinterest
Adverteerders krijgen op Pinterest de kans om in een vroegtijdig stadium van de klantreis in beeld te komen. Met Dynamic Retargeting lijkt Pinterest zichtbaarheid te willen genereren in de gehele customer journey. Met een pixel en product-feed kun je consumenten retargeten. Dit soort DPA-campagnes zitten momenteel nog in closed bèta, maar HEMA kon deze functie als eerste in Nederland testen.
-
De 1,5-metereconomie is geen alternatief voor de retail
Uit onderzoek van Locatus blijkt dat deze week driekwart van de winkels weer open is. Ik was vorige week even in de stad en zag: winkels gaan open maar het is armoede. Er is geen keus. Net als vele andere bedrijven vallen ze ergens tussen wal en schip. Je hebt je voorraad al ingekocht en dan valt plots de handel weg. Niet een beetje maar heel erg weg.
-
Wat je moet weten over de macht van marketplaces
De marketplace-revolutie is in volle gang, zeker sinds de komst van Amazon naar Nederland. Hoe kunnen merken en (web)winkeliers hun rol pakken in de aanstaande consolidatieslag? Online Tuesday liet vier experts het antwoord geven. Vanwege het coronavirus niet in een zaal, maar via een webinar. "Met customer experience win je deze strijd."
-
‘Amazon is een bedreiging, maar dat zegt Bol.com niet hardop’
Veel nervositeit over de entree van Amazon in Nederland. Concurrenten verlagen prompt hun prijzen, merkfabrikanten herzien hun retailstrategie. Rishi Kartaram, CEO van Jeffcommerce, werkt nauw samen met Amazon en analyseert de storm die door de webwinkelwereld raast. “Bol.com móet wel laconiek reageren.”
-
Amazon, een zegen voor de vernielde winkelstraat
Nederlandse online spelers hebben een jaar of twintig warm kunnen draaien en als de komst van Amazon nu nog pijn doet, is er echt iets grondig mis met hun businessmodel. De retailgigant is meer dan welkom, want extra concurrentie is goed voor de markt. Ook als het gaat om het herstel van retail in de binnensteden.
-
Zes essentiële inzichten van Webwinkel Vakdagen 2020
De Webwinkel Vakdagen vormen jaarlijks de ontmoetingsplaats voor professionals die werkzaam zijn in e-commerce. Ruim 250 sprekers en 280 exposanten deelden op 29 en 30 januari hun kennis en innovatieve inzichten in Jaarbeurs Utrecht. Dat het event elk jaar groter wordt, bleek uit de afgeladen beursvloer. Wat leeft er allemaal? Ontdek het in deze recap van deze tweedaagse vakbeurs.