-
ReclameReview: #WelkomteruginNL, wordt de doelgroep hier warm van?
De toerisme- en gastvrijheidssector zijn, zoals we allemaal weten, hard getroffen door de coronacrisis. Maar na een moeilijke periode ontvouwen zich langzamerhand weer mogelijkheden voor de sector. De campagne ‘Welkom terug in Nederland’ roept op om op ontdekkingsreis te gaan in Nederland.
-
Wees een Floortje! Corona biedt toerisme deze zomer kansen in eigen land
Als een olifant in een porseleinkast houdt de coronacrisis huis in de Nederlandse vakantiesector. Ook de meivakantie valt in het water. Wel lijken we komende zomer massaal in eigen land te blijven. Zijn vakantieregio’s en steden daar op voorbereid? Een rondgang langs ruim veertig organisaties gespecialiseerd in bestemmingsmarketing wijst uit dat er nog veel werk aan de winkel is.
-
Destination Marketing 3.0: stop het junkfood-toerisme!
Door het coronavirus reizen we even niet, maar de reisbranche moet evengoed blijven nadenken over toekomstscenario's. Eerder deze maand is op het congres Historical City 3.0 in Krakau een radicale strategiewijziging voor Destination Marketing Organisations (DMO's) belicht. "Consumenten moeten overtoerisme gaan zien als junkfood." Ook Nederlandse steden kunnen hiermee aan de slag. "De coronacrisis gaat voorbij, maar zal enorme impact hebben op de sector."
-
Wat travel- en city-marketeers kunnen leren van Bhutan
De dingen die ons drijven in onze snelle westerse wereld staan in schril contrast met de weg naar geluk en vrede die de Bhutanezen volgen. Die speciale focus trekt toeristen, maar wel precies de toeristen die Bhutan wil trekken. In alle opzichten werkt die aanpak goed. Een gesprek met Damcho Rinzin, hoofd van de Tourism Council of Bhutan, vol tips en learnings voor de beste bestemmingsmarketing.
-
Beste reisorganisaties, ooit muslim-friendly reizen overwogen?
De manier waarop mensen reizen is met de tijd drastisch veranderd en reisbureaus moeten dan ook op zoek naar iets bijzonders om te overleven. Succesvol zijn betekent aanpassen. Er zijn nieuwe groepen reizigers ontstaan met specifieke wensen en voorkeuren, waaronder de snelst groeiende groep: de 'moslim-reizigers'. Hoe speel je hier als reisorganisatie op in?
-
Jeroen van Velzen (Roadmap) dwingt innovatie af in reiswereld
Wie voor zijn werk reist, krijgt nog vaak informatie uitgeprint mee. "Dat werkt prima, maar het probleem is dat die informatie statisch is. De Roadmap-app begrijpt hoe laat de vlucht gaat, wat de verkeerssituatie is, waar het hotel ligt en hoe je je namens het bedrijf moet gedragen: dus veilig, niet te veel geld uitgeven en leren van je collega’s", aldus Jeroen van Velzen, CEO en co-founder van Roadmap.
-
Michael Levie (CitizenM) over maximale gastvrijheid bieden
CitizenM startte met één hotel bij Schiphol en groeide uit tot een wereldwijd imperium. Niet voor niets ontving het bedrijf dit jaar een monsterinvestering van 750 miljoen euro. Een gesprek met mede-oprichter Michael Levie over het realiseren van optimale gastvrijheid en waarom CitizenM gebruik maakt van castingdays in plaats van traditionele sollicitaties. "Ons concept is afgestemd op de frequente reiziger."
-
NS werkt agile aan klantcontact
Goede klantenservice en Nederlandse Spoorwegen zijn wellicht niet voor iedereen een vanzelfsprekende associatie, maar een OV-bedrijf moet dit juist goed op orde hebben. De NS kan terugkijken op een relatief rustige zomer, in termen van spoorperikelen. Ondanks de aanhoudende hitte waren er – op de storingen in Leeuwarden en Amsterdam na – geen grote aantallen gestrande treinen. Er kon dus vlot worden doorgereden: reizigers blij, NS blij. In de customer service van de vervoerder ligt een hoofdrol voor mobiel.
-
Zes tips voor de beste e-mailmarketing in de reisbranche
Het internet heeft de manier waarop we reizen voorgoed veranderd. De meeste consumenten bladeren uren online door reissites, op zoek naar de beste deals. Ze laten een spoor aan waardevolle gegevens achter over interesses, budget en patronen en veranderen op deze manier de reisindustrie. De bal ligt bij de marketeers. Het is onze taak om deze eindeloze informatiestroom te gebruiken om een mooie e-mailmarketingstrategie op te zetten die reizigers begeleidt, van dagdromen tot klant. Hoe wordt een saaie inbox een goudmijn? De tips om je e-mails te verbeteren: de basics op een rij.
-
Mobiel boeken, ‘bleisure’ en go digital: reizen anno 2018
"Er is geen Europese online reismarkt, maar Europa is een markt waar online en offline zijn samengevoegd. Een aantal landen hebben nog een lange weg te gaan", zegt senior vicepresident Lorraine Sileo van Phocuswright. Kan de reismarkt in Europa volledig digitaal worden? Gaat het goed met Europese reisbestemmingen? Wat is de nieuwe trend bij reizigers? En hoe gaan organisaties om met de veranderingen? Sprekers als Airbnb, Accor en Expedia bespraken tijdens Phocuswright de laatste trends en ontwikkelingen binnen een industrie die de komende jaren drastisch gaat groeien.