-
Beste reisorganisaties, ooit muslim-friendly reizen overwogen?
De manier waarop mensen reizen is met de tijd drastisch veranderd en reisbureaus moeten dan ook op zoek naar iets bijzonders om te overleven. Succesvol zijn betekent aanpassen. Er zijn nieuwe groepen reizigers ontstaan met specifieke wensen en voorkeuren, waaronder de snelst groeiende groep: de 'moslim-reizigers'. Hoe speel je hier als reisorganisatie op in?
-
Jeroen van Velzen (Roadmap) dwingt innovatie af in reiswereld
Wie voor zijn werk reist, krijgt nog vaak informatie uitgeprint mee. "Dat werkt prima, maar het probleem is dat die informatie statisch is. De Roadmap-app begrijpt hoe laat de vlucht gaat, wat de verkeerssituatie is, waar het hotel ligt en hoe je je namens het bedrijf moet gedragen: dus veilig, niet te veel geld uitgeven en leren van je collega’s", aldus Jeroen van Velzen, CEO en co-founder van Roadmap.
-
Jelle Bekirovic (FlyGRN): “Steeds meer toeristen zullen het milieu meenemen in hun reiskeuzes”
Een jaar geleden begon Jelle Bekirovic met FlyGRN, een zoekmachine voor vliegtickets met standaard compensatie van CO2-uitstoot. Op de Vakantiebeurs won hij hiermee 'Het Beste Reisidee 2019' en sindsdien timmert hij flink aan de weg. Een interview met een groene ondernemer pur sang over duurzaamheid in travel, het spanningsveld tussen ideële en commerciële doelstellingen, en affiliate marketing.
-
Bevlogenheid voor een toekomstbestendig bedrijf
Bevlogenheid is energie. Pas op: Het is besmettelijk. Waar ligt jouw passie? Hoe krijg je je team zo bevlogen? We spreken met Eric Mijnster van DOE Business en Suzanne Koolen van Meetings-in-the-Sun, twee innovatieve start-ups die vanuit een geheel eigen visie bedrijven helpen bij het realiseren van bevlogenheid.
-
Michael Levie (CitizenM) over maximale gastvrijheid bieden
CitizenM startte met één hotel bij Schiphol en groeide uit tot een wereldwijd imperium. Niet voor niets ontving het bedrijf dit jaar een monsterinvestering van 750 miljoen euro. Een gesprek met mede-oprichter Michael Levie over het realiseren van optimale gastvrijheid en waarom CitizenM gebruik maakt van castingdays in plaats van traditionele sollicitaties. "Ons concept is afgestemd op de frequente reiziger."
-
Zes tips voor de beste e-mailmarketing in de reisbranche
Het internet heeft de manier waarop we reizen voorgoed veranderd. De meeste consumenten bladeren uren online door reissites, op zoek naar de beste deals. Ze laten een spoor aan waardevolle gegevens achter over interesses, budget en patronen en veranderen op deze manier de reisindustrie. De bal ligt bij de marketeers. Het is onze taak om deze eindeloze informatiestroom te gebruiken om een mooie e-mailmarketingstrategie op te zetten die reizigers begeleidt, van dagdromen tot klant. Hoe wordt een saaie inbox een goudmijn? De tips om je e-mails te verbeteren: de basics op een rij.
-
Mobiel boeken, ‘bleisure’ en go digital: reizen anno 2018
"Er is geen Europese online reismarkt, maar Europa is een markt waar online en offline zijn samengevoegd. Een aantal landen hebben nog een lange weg te gaan", zegt senior vicepresident Lorraine Sileo van Phocuswright. Kan de reismarkt in Europa volledig digitaal worden? Gaat het goed met Europese reisbestemmingen? Wat is de nieuwe trend bij reizigers? En hoe gaan organisaties om met de veranderingen? Sprekers als Airbnb, Accor en Expedia bespraken tijdens Phocuswright de laatste trends en ontwikkelingen binnen een industrie die de komende jaren drastisch gaat groeien.