-
Zo trek je twijfelende online klanten over de streep
In een wereld vol keuzemogelijkheden is het logisch dat consumenten twijfelen tijdens het online shoppen. Besluiteloosheid leidt ertoe dat mensen overmatig onderzoek doen naar merken en ze uitvoerig met elkaar vergelijken, voordat ze uiteindelijk tot een aankoop overgaan. Dit zorgt ervoor dat bedrijven constant het onderste uit de kan moeten halen om het vertrouwen van de consument te winnen en te behouden.
-
Tekort aan online marketeers belemmert inzet referralmarketing
Ruim de helft van de Nederlandse e-commercebedrijven heeft moeite de vacatures in te vullen, blijkt uit onderzoek onder leden van Thuiswinkel.org. De top vijf van moeilijk in te vullen vacatures bestaat uit online marketeers (bij 51 procent van de werkgevers), (big) data analisten (37 procent), frontend-developers (34 procent), software-developers (33 procent) en customer journey-experts (30 procent). Uit onderzoek van Web Profits blijkt dat 29 procent van de bedrijven geen referralprogramma heeft vanwege een tekort aan resources. Nog eens 25 procent heeft geen tijd en 14 procent heeft geen budget voor referralmarketing.