-
Future jobs waarop je straks kunt solliciteren
Vergelijk de vacatures van nu eens met die van tien jaar geleden. Zeker weten dat je in de archieven van 2009 geen UX-copywriters, XR-designers en Design Sprint Facilitators tegenkomt. De arbeidsmarkt verandert snel door de exponentiële ontwikkeling van technologie. Wat betekent dat voor jou als vakspecialist, welke vaardigheden worden belangrijk en wat zijn de beroepen van de toekomst? We blikken vooruit met drie voorbeelden van future jobs.
-
Online Tuesday #91: De oorlog om talent
'How to hunt them? How to engage them? How to keep them?' Het zijn vragen waar hele contingenten ondernemers, managers, HR-professionals van wakker liggen dezer dagen. De zoektocht naar toptalent voor techbedrijven kan een worsteling zijn en de afstemming tussen werving en interne doorstroom van talent luistert heel nauw. De eerste Online Tuesday van het nieuwe seizoen stond in het teken van de P van personeel en de losse stukjes van de complexe recruitment-puzzel.
-
Online Tuesday #91: Hoe vind je toptalent in marketing?
De zoektocht naar toptalent kan een worsteling zijn, zeker ook in marketing. Ook de afstemming tussen werving en interne doorstroom van talent luistert heel nauw. Online Tuesday gaat deze maand op 10 september over de complexe recruitment-puzzel. Toegang is gratis, maar meld je snel nog even aan!
-
Robot zoekt commercieel medewerker (m/v)
Kunstmatige Intelligentie is een fenomeen dat steeds meer invloed krijgt op bedrijfsvoering. Marketingfacts publiceerde in januari een artikel van Linda de Borst, die zich afvroeg of AI ook verschil gaat maken in marketing. Een heel opvallend verschijnsel, omdat klantervaring door technologie nooit een differentiator zal worden. Kortom: er wordt steeds meer van ons gevraagd om mens, machine en creativiteit te combineren om kunstmatige intelligentie voor te blijven.
-
Gaat machine learning de recruitment-wereld veranderen?
Iedere werkgever zoekt naar het schaap met de vijf poten, die alleskunnende werknemer: een uitdaging voor veel organisaties en recruiters. Equalture zegt hier, met een onpartijdige screening- en matchingtool, een oplossing voor te hebben. Annemarie van Campen gaat in gesprek met Charlotte Melkert, co-founder van Equalture.
-
ReclameReview: Tempo-Team heeft er zin in
Herinnert u zich deze nog, nog, nog...? "Dat is er één van Tempo-Team." Een zeer herkenbare campagne waarmee het uitzendbureau zich onderscheidde. Nu is er een opvolger voor die campagne: "Die heeft er zin in!"
-
Marketeer, wat een klotebaan!
In het Verenigd Koninkrijk gaat een campagne van start om jongeren te interesseren voor een loopbaan in marketing, gedragen door Centaur Media, opleiders Learn Et Al, Pearson College London en een stel prominenten bij marketingbedrijven. Niet de bureaus, maar echte groten als Unilevers CEO Paul Polman en topmarketeers bij organisaties als Direct Line Group, Microsoft, Santander, IBM en Google. Doel is de oprichting van The School of Marketing. Daarvoor worden vijftig twintigers gezocht.
-
IncludeNow wil noodzaak aantonen van diversiteit in marketing
Met de diversiteit in het marketingvak is het slecht gesteld. Om daar iets aan te veranderen hebben vier marketingprofessionals in april de stichting IncludeNow opgericht. Daaromheen hangt een community van sympathisanten, die meewerkt aan concrete initiatieven, waaronder een online platform. "Als je niet de taal van alle doelgroepen spreekt, dan verkoop je minder producten."
-
Recruitment is een aparte tak van sport #spon
Het tijdperk van de specialisten is aangebroken. Een gouden periode voor de onlinemarketeers, contentmanagers en webredacteuren van deze wereld. En voor hun opdrachtgevers, die deze toppers toch maar mooi aan boord hebben gekregen. Het vinden en binden van flexibel inzetbare, ervaren specialisten van hoog niveau is tegenwoordig namelijk niet zo eenvoudig. En dat blijft voorlopig zo. Hoe kom je aan die mensen? Waar begin je überhaupt? Martin Staats, directeur OnlyHuman, over het vinden en binden van communicatie- en marketingspecialisten.
-
Lars Wetemans (Wonderkind): “Facebook en Google zijn onze bron voor recruitment”
Het vinden van het juiste personeel kan een tijdrovende en frustrerende klus zijn. Wonderkind heeft software gebouwd waarmee je dat proces voor een groot deel automatiseert. Die software wordt ingezet op kanalen die traditioneel niet voor recruitment zijn bedoeld, zoals Facebook of Google, waarbij targeting op basis van profielen van gebruikers een belangrijke rol speelt. Fast Moving Targets sprak met CEO Lars Wetemans van Wonderkind.
-
Hugo de Koning (Oprichter YoungCapital): “We doen niks op gut feeling, we meten alles”
Zeventien jaar geleden startte hij met twee vrienden een uitzendbureau voor studenten en starters. Inmiddels is YoungCapital - met 5 miljoen mensen die staan ingeschreven - een begrip in binnen- en buitenland. Het bedrijf groeide afgelopen jaar met zestig procent en had een omzet van 300 miljoen. Hugo de Koning (oprichter YoungCapital) zit in de 7DTV-stoel.
-
Marijke Horstink (Oprichter HappyNurse): “Ik wil niet veel geld verdienen, ik wil een bedrijf bouwen
Het gaat goed met de gezondheidszorg in Nederland. In een onderzoek van The Lancet wordt de zorg in ons land goed beoordeeld in vergelijking met 200 andere landen: we staan zelfs op de negende plek. Zijn de blije verpleegkundigen daar (deels) verantwoordelijk voor? Marijke Horstink vertelt over haar organisatie HappyNurse.
-
De week op social: meer video, vacatures en solliciteren op Facebook en LinkedIn-recruiters opgelet
Welkom bij een nieuwe editie van deze wekelijkse rubriek waarin ik je op de hoogte houd van de laatste ontwikkelingen in social media met het nieuws dat de afgelopen week opviel. Met deze week: nieuwe videofeatures in Facebooks app, vacatures op Facebook, nieuwe producten voor premium LinkedIn-accounts, nieuwe features voor recruiters op LinkedIn, livevideo in Twitter's Top Trends, YouTube Kids op smart TV's en de introductie van lijsten voor je favoriete plekken op Google Maps.
-
Hebben we wel de juiste mensen voor onze digitale transitie?
Manager, marketeer en magazijnmedewerker, zijn jullie nog te vinden? Softwareontwikkelaar, heb je wel de juiste competenties? Het is een duivels dilemma nu de digitale transitie zich voltrekt. Bedrijven worden overspoeld door nieuwe technologische mogelijkheden en webwinkels hebben met name medewerkers nodig die de digitale wereld begrijpen. Het is chaos op de arbeidsmarkt.
-
Binnenkort ruimte voor vacatures op Facebook
Naast dat Facebook zich meer wil richten op in-app aankopen, lijkt het zich ook meer te willen richten op recruitment binnen het platform. Op dit moment wordt namelijk geëxperimenteerd met een speciaal tabblad voor vacatures en met vacatureadvertenties, waarbij direct gereageerd en gecommuniceerd kan worden via Facebook Messenger.