-
ReclameReview: de zweef-commercial van Happinez is goéd
Denk je bij Happinez meteen aan zweverige dingen? Dan gaat deze commercial je niet van mening doen veranderen. Maar dat is juist goed, toch?
-
ReclameReview: Fonds Gehandicaptensport hoopt op veel Powertiks
Voor het tweede achtereenvolgende jaar staat Fonds Gehandicaptensport voor een geweldige uitdaging. Langs de deuren gaan om te collecteren zit er voor de meeste collectanten niet in. Mede daardoor wordt niet één week, maar de hele maand april campagne gevoerd. Niet langs de deur, vooral online.
-
ReclameReview: Fox-IT gaat achter onzichtbare vijanden aan
Deze maand is de internationale merkcampagne live gegaan voor cybersecurity specialist Fox-IT/ NCCgroup. Daarin wordt het onzichtbare zichtbaar gemaakt om cyberdreigingen te visualiseren.
-
ReclameReview: weten jullie wel hoe inclusief Zalando is?
Kleren, schoenen en nog veel meer, dat zijn de eerste dingen waar je aan denkt bij het merk Zalando. En misschien ook wel retourzendingen. Hoe dan ook, ze willen graag dat je voortaan aan inclusiviteit en diversiteit denkt bij hun merknaam. Vandaar deze nieuwe campagne.
-
ReclameReview: Jaguar en Porsche willen vrouw aan elektrische auto
Twee automerken komen deze week met een nieuwe campagne voor hun elektrische modellen en allebei zetten ze in op de vrouwelijke doelgroep. Toeval of een trend?
-
ReclameReview: ANWB gaat voor het shockeffect
Om echt goed te leren fietsen moeten kinderen meters maken. In het verkeer. Dat gaat met vallen en opstaan, zoals deze nieuwe commercial laat zien.
-
ReclameReview: Kruidvat wil graag grappig gevonden worden
Lies is haar naam en ze staat volgens het merk voor alle Nederlanders met een druk leven. In deze nieuwe commercial is ze zéker druk met van alles en nog wat, geholpen door de aangenaam geprijsde producten van Kruidvat.
-
ReclameReview: Ja, die nieuwe pay-off van Ranja werkt!
Dit jaar bestaat het merk Ranja maar liefst 100 jaar. Een prima moment dus voor een nieuwe campagne en een nieuwe pay-off: 'Ranja. Daar word je vrolijk vanja!'
-
ReclameReview: katoenen menstruatieproducten van Sanature
Maandverbandcommercials kennen we allemaal wel, toch? Nou, niet deze van Sanature. Die zijn behoorlijk anders, net als het materiaal waarvan de producten gemaakt zijn.
-
ReclameReview: Nescafé maakt geen ruimte voor koffieboeren maar voor een QR-code
Nescafé introduceert het Empty Label, een tijdelijke verpakking met een nobel doel. Met een witte, simplistische verpakking wil het koffiemerk ruimte maken voor zijn koffieboeren. Door de QR-code op de verpakking te scannen, kan de consument middels augmented reality honderden labels ontdekken die de boeren zelf gemaakt hebben.
-
ReclameReview: opgepast KFC, Domino’s komt eraan!
Eerlijk is eerlijk: de pizzabakkers van Domino's gaan er keihard in met hun nieuwe product. "Proef zelf het verschil tussen KFC Fried Chicken én Domino’s nieuwe Oven Baked Chicken!"
-
ReclameReview: kinderen met een nierziekte zijn Jonge Helden
Als je kind bent, zit je vol met energie. Toch? Behalve als je een nierziekte hebt. Dan heb je het zwaar. De nieuwe campagne van de Nierstichting is daarom speciaal gericht op deze Jonge Helden, zoals zij deze groep noemen.
-
ReclameReview: Pearle maakt commercial voor hele branche
In deze commercial, die past in de reeks waarin elke campagne een oogtest op zichzelf is, roept Pearle op om 'je ogen weer eens mee naar buiten te nemen’. Essentieel in tijden waarin we steeds vaker binnen blijven.
-
ReclameReview: de Vrienden van Amstel zijn terug!
We waren bijna vergeten hoe ze eruitzien, maar de drie vrienden van Amstel zijn terug in de nieuwe campagne van het biermerk. Alleen gaat die campagne niet over hen...
-
ReclameReview: gaat de knullige video van M line met Kjeld Nuis werken?
Je houdt je beter aan je goede voornemens als je fit bent. Daarom is goed slapen zo belangrijk, aldus matrassenfabrikant M line. In deze campagne probeert schaatser Kjeld Nuis ons te overtuigen van het belang van goede nachtrust.