Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Reclame

gerelateerde topics

  • commercial
  • reclamereview
  • videocampagnes
  • videomarketing
  • advertising

reclame experts

  • David Brinks
    Aantal blogs: 65
  • Jeroen Mirck
    Aantal blogs: 19
  • Luka van Rijn
    Aantal blogs: 16

vacatures

  • Event marketeer – 32 uur

    Event marketeer – 32 uur

  • Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

    Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

  • Marketplace Manager Fanwear

    Marketplace Manager Fanwear

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Merkvraag 16: waarom maken digitale vernieuwers steeds vaker reclame?

    Merkvraag 16: waarom maken digitale vernieuwers steeds vaker reclame?

    Wekelijks bespreek ik op Marketingfacts een primaire merkvraag. Deze gaat over reclame: vernieuwende, digitale merken gebruiken slimme growth hacking, met hun bijzondere innovaties zorgen ze voor rumoer en met slimme conversie trekken ze klanten snel naar binnen. Zo lijken ze traditionele merktechnieken overbodig te maken. Maar waarom maken ze dan steeds vaker reclame?

    Lees verder »
    • Ingmar de Lange (Mountview)
    • 6 juli 2020
    • Advertising Strategie Brand management
      • 6520
      • 2
  • Nieuw onderzoek toont: hoe creatiever, hoe effectiever

    Nieuw onderzoek toont: hoe creatiever, hoe effectiever

    Deze week publiceerden Cannes Lions en Warc de whitepaper The Effectiveness Code. In het whitepaper beschrijven James Hurman en Peter Field hoe reclamecreativiteit bijdraagt aan marketing- en merkeffectiviteit. Zij presenteren daarbij een nieuw model voor de effectiviteit van creativiteit en laten zien hoe creatie bijdraagt aan merksucces. Als je je vakantiekoffer nog niet hebt gepakt, doe je er verstandig aan om dit rapport er ook nog even bij te proppen. Of lees de samenvatting hieronder.

    Lees verder »
    • Rob Revet (FNDMNTL)
    • 26 juni 2020
    • Advertising Brand management
      • 6812
      • 0
  • Waarom Corendon er niets van bakt en Koopmans wel

    Waarom Corendon er niets van bakt en Koopmans wel

    Nu de coronamaatregelen langzaamaan worden versoepeld, wordt het voor merken ook tijd om zich te herpakken. Maar hoe doe je dat? Kun je normaal campagne voeren of is dat nog niet gepast? En haal je dan je uitingen van voor de crisis gewoon weer van de plank? Of moet er nieuw werk komen, aangepast aan de huidige werkelijkheid? Enkele recente onderzoeken geven richting hoe je als merk weer opstart na de coronacrisis.

    Lees verder »
    • Rob Revet (FNDMNTL)
    • 4 juni 2020
    • Advertising Brand management
      • 19518
      • 0
  • Wat moet je als merk nou met corona?

    Wat moet je als merk nou met corona?

    De merken die blijven adverteren in een crisis komen er sterker uit. Zoveel is inmiddels wel duidelijk uit verschillende artikelen, posts en webinars. Maar moet je als merk nou wat met corona in je communicatie of niet? Er zijn drie mogelijke strategieën.

    Lees verder »
    • Gijs de Beus (Friends & Foes)
    • 28 mei 2020
    • Advertising Strategie
      • 8968
      • 0
  • Hard werken: het domste dat je kunt doen

    Hard werken: het domste dat je kunt doen

    Reclamemaker Herbert van Hoogdalem heeft de brandende ambitie om het vak te verrijken. Niet alleen met creatief werk, maar ook met een serie columns over reclamemaken, exclusief op Marketingfacts. Na de inleiding en de eerste, tweede en derde column is het nu tijd voor deel 4: 'Hard werken: het domste dat je kunt doen.'

    Lees verder »
    • Herbert van Hoogdalem (Professional Outsiders)
    • 26 mei 2020
    • Advertising Strategie
      • 37472
      • 2
  • De magische formule voor reclamemakers

    De magische formule voor reclamemakers

    Reclamemaker Herbert van Hoogdalem heeft de brandende ambitie om het vak te verrijken. Niet alleen met creatief werk, maar ook met een serie columns over reclamemaken, exclusief op Marketingfacts. Na de inleiding en de eerste en tweede column is het nu tijd voor deel 3: 'De magische formule voor reclamemakers.'

    Lees verder »
    • Herbert van Hoogdalem (Professional Outsiders)
    • 14 mei 2020
    • Advertising
      • 9184
      • 0
  • In deze coronacrisis wint inhoud het van vorm

    In deze coronacrisis wint inhoud het van vorm

    Ik merk iets vreemds. Door het vaak thuis zijn en thuiswerken, maar ook door het wegvallen van de vele reclames van de Unilevers, Burger Kings en Starbucksen merk ik hoezeer ik altijd beïnvloed ben door deze reclame-uitingen van ‘bekende merken’. Ook al heb ik mezelf altijd voorgehouden dat ik daar niet gevoelig voor ben. 

    Lees verder »
    • Ivo Jansch (Egeniq)
    • 9 mei 2020
    • Advertising Media Strategie
      • 6540
      • 0
  • Scoren met reclame, dat kun je écht niet alleen

    Scoren met reclame, dat kun je écht niet alleen

    Reclamemaker Herbert van Hoogdalem heeft de brandende ambitie om het vak te verrijken. Niet alleen met creatief werk, maar ook met een serie columns over reclamemaken, exclusief op Marketingfacts. Na de inleiding en de eerste column is het nu tijd voor deel 2: 'Je kunt het niet alleen.'

    Lees verder »
    • Herbert van Hoogdalem (Professional Outsiders)
    • 4 mei 2020
    • Advertising Loopbaan
      • 6240
      • 0
  • ReclameReview: wil de NVJ dat we klappen voor journalisten?

    ReclameReview: wil de NVJ dat we klappen voor journalisten?

    "Als het er echt toe doet, is het de journalist die de juiste vragen stelt. De journalist onthult, duidt en verbindt. Juist nu!" Dat is de boodschap die de Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ) uitdraagt in haar allereerste landelijke commercial in 130 jaar.

    Lees verder »
    • David Brinks (Hardcopy)
    • 29 april 2020
    • Advertising
      • 5706
      • 1
  • Podcast: hoe engagement en reclame elkaar écht versterken

    Podcast: hoe engagement en reclame elkaar écht versterken

    Wat is goede reclame? Simpele vraag, maar het antwoord is vele malen complexer - en nooit compleet. Wat altijd goed werkt is om een aantal geslaagde voorbeelden op een rij te zetten. Wat maakt juist die campagnes goed? Paul van der Ham (iGlow) vroeg het me voor zijn marketing-podcast Play. Dit zijn de vijf campagnes die mij aan het nadenken hebben gezet over de kracht van reclame.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 25 april 2020
    • Advertising Contentmarketing Strategie Brand management
      • 8210
      • 2
  • Is het al tijd voor humor in reclame?

    Is het al tijd voor humor in reclame?

    De nieuwe fase waarin we nu zitten met de coronapandemie vraagt om een andere aanpak van merken. Je solidair tonen is niet genoeg, je moet er ook naar handelen. Daarnaast is humor in opkomst. Een effectief middel om onze gevoelens in deze fase, minder angst en meer somberheid en zelfs boosheid, te relativeren en kanaliseren.

    Lees verder »
    • Gijs de Beus (Friends & Foes)
    • 24 april 2020
    • Advertising Strategie
      • 9126
      • 1
  • ReclameReview: raakt Staatsloterij met commercial voor Koningsdag de juiste snaar?

    ReclameReview: raakt Staatsloterij met commercial voor Koningsdag de juiste snaar?

    Koningsdag wordt anders dan anders dit jaar en de Staatsloterij past daarom de campagne rondom zijn jaarlijkse Koningsdagtrekking aan. Met deze muzikale video met zanger Jeangu Macrooy wil de loterij bijdragen aan een positief Koningsdaggevoel in alle Nederlandse huiskamers. Lukt dat?

    Lees verder »
    • David Brinks (Hardcopy)
    • 22 april 2020
    • Advertising
      • 12836
      • 1
  • Tien Dingen Die Ze Je Niet Vertellen Over Reclame Maken (1): ‘Wat ik kan, kan jij ook’

    Tien Dingen Die Ze Je Niet Vertellen Over Reclame Maken (1): ‘Wat ik kan, kan jij ook’

    Reclamemaker Herbert van Hoogdalem heeft de brandende ambitie om het vak te verrijken. Niet alleen met creatief werk, maar ook met een serie columns over reclamemaken, exclusief op Marketingfacts. Na de inleiding is het nu tijd voor deel 1: 'Wat ik kan, kan jij ook.'

    Lees verder »
    • Herbert van Hoogdalem (Professional Outsiders)
    • 20 april 2020
    • Advertising
      • 6486
      • 1
  • ReclameReview: Zalando vraagt nogal veel van de kijker

    ReclameReview: Zalando vraagt nogal veel van de kijker

    Creativiteit stimuleren om fit te blijven binnen de huidige omstandigheden, dat wil Zalando overbrengen met de nieuwe campagne. Ondanks de geldende social distancing bieden elf influencers een inkijk in hun manier om van thuis uit sportief te blijven.

    Lees verder »
    • David Brinks (Hardcopy)
    • 15 april 2020
    • Advertising
      • 6726
      • 0
  • Tien Dingen Die Ze Je Niet Vertellen Over Reclamemaken, Voordat Je Eraan Begint

    Tien Dingen Die Ze Je Niet Vertellen Over Reclamemaken, Voordat Je Eraan Begint

    De ervaren reclamemaker Herbert van Hoogdalem heeft een brandende ambitie om het vak te verrijken. Niet alleen met creatief werk, maar ook met een serie columns over reclamemaken. Exclusief op Marketingfacts. Dit is de aftrap van de serie. "Waarom zien jullie het nou niet?"

    Lees verder »
    • Herbert van Hoogdalem (Professional Outsiders)
    • 9 april 2020
    • Advertising Contentmarketing
      • 15856
      • 5
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you