-
Push notifications vanaf je website: het kan nu
We kennen push notificaties allemaal van onze apps: de berichten die je ontvangt op het beginscherm van je telefoon laten je weten wanneer je een bericht hebt ontvangen, een nieuwe like hebt, wanneer een spelletje je aandacht nodig heeft of bij een breaking news-update. Deze kleine berichten hebben een grote impact: ze trekken áltijd je aandacht. Je kijkt meteen naar je telefoon en als ze voldoende interessant zijn, open je ze ook meteen. Tot voor kort was deze manier van communicatie alleen mogelijk vanuit een native app. Voor veel bedrijven ook dé reden om er één te laten bouwen. Maar sinds kort is het mogelijk push notificaties te sturen vanaf een website. Welkom in de toekomst van online marketing.
-
Mobile push: het vergeten kanaal
Marketeers versturen al zo’n acht jaar pushberichten naar de mobiele telefoons van hun app-gebruikers. Met succes: de relatie met onze mobiele telefoon wordt steeds hechter, je kunt met dit communicatiekanaal snel en gericht consumenten bereiken en de consument komt met één klik op de plaats van bestemming in de app. Toch is de inzet van mobile push nog vrij beperkt, of wordt er beperkt gebruik gemaakt van alle mogelijkheden.
-
Pushberichten nog geen volwaardig marketingkanaal
Uit recent onderzoek blijkt dat 57 procent van de consumenten apps installeert van zijn of haar favoriete merken. Over het algemeen gebeurt dat om op de hoogte te blijven van aanbiedingen of om persoonlijke aanbiedingen te ontvangen. 68 procent van de app-gebruikers geeft vervolgens in de app aan pushberichten te willen ontvangen op hun smartphone of tablet. In andere woorden: de meest loyale 'fans' van een merk installeren een app in de hoop er iets persoonlijks voor terug te krijgen.