Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Programmatic

gerelateerde topics

  • programmatic advertising
  • iab
  • advertising
  • social
  • onderzoek

programmatic experts

  • Cyril Westerhof
    Aantal blogs: 2
  • Ilse Noordhof
    Aantal blogs: 1
  • Luuk Ros SCP
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Allround redacteur (40 uur)

    Allround redacteur (40 uur)

  • Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

    Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

  • Content medewerker

    Content medewerker

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Dit zijn de trends van 2020 in programmatic advertising

    Dit zijn de trends van 2020 in programmatic advertising

    Wat zijn de nieuwste ontwikkelingen in de programmatic-sector? Welke veranderingen zijn gaande? Welke kansen en uitdagingen ziet de markt? Programmatic-specialisten deelden hun inzichten in maart tijdens het IAB-event Programmatic Trends 2020. De Taskforce Programmatic heeft die ontwikkelingen geobserveerd en de belangrijkste trends op een rij gezet.

    Lees verder »
    • VIA (VIA)
    • 10 april 2020
    • Advertising Data analytics
      • 7630
      • 0
  • De belangrijkste trends in programmatic

    De belangrijkste trends in programmatic

    Programmatic advertising zal ook dit jaar de digital marketing-sector blijven domineren. Afgelopen jaar bleek dat de efficiëntie en de effectiviteit van programmatic nog steeds een belangrijke rol spelen in de marketinguitgaven. Vooruitkijkend naar 2019, werpen we een licht op de belangrijkste trends voor programmatic marketing-strategieën.

    Lees verder »
    • Cyril Westerhof (RTB House)
    • 22 januari 2019
    • Advertising
      • 8678
      • 0
  • Programmatic tv ontgroeit kinderschoenen, maar spelregels blijven onduidelijk

    Programmatic tv ontgroeit kinderschoenen, maar spelregels blijven onduidelijk

    Na alle online marketing-events van afgelopen jaar, waar iedereen over elkaar heen buitelt om te benoemen dat mobile echt de toekomst is, was het verfrissend om tijdens 'State of the Industry', een evenement van videoreclameplatform SpotX, meer te horen over programmatic tv. Vandaag is mobiel even out of the picture en richten we alle pijlen op connected tv.

    Lees verder »
    • Ilse Noordhof (Pink Marketing)
    • 24 mei 2018
    • Advertising Media
      • 13332
      • 1
  • Online Tuesday #78: “Traditionele media bestaan niet”

    Online Tuesday #78: “Traditionele media bestaan niet”

    Willem-Albert Bol (Persgroep Nederland) denkt niet dat John de Mol veel potten zal breken met zijn recente aankoop ANP – het grootste Nederlandse persbureau dat hij eind maart verwierf. Althans, niet als opstap naar weer een nieuw gratis nieuwsplatform. Dat was een onverwacht nieuwswaardige quote aan het eind van Online Tuesday gisteravond. Een avond over de tegenstelling tussen traditionele en niet-traditionele media.

     

    Lees verder »
    • Luuk Ros (NIMA Nederlands Instituut voor Marketing)
    • 11 april 2018
    • Advertising E-business
      • 13174
      • 2
  • Online advertentiemarkt in 2016 opnieuw explosief gegroeid: video, social en native voorop

    Online advertentiemarkt in 2016 opnieuw explosief gegroeid: video, social en native voorop

    De online advertentiemarkt is in 2016 explosief gegroeid naar een omzet van 1,6 miljard euro. Dat is een toename van 11,3 procent. Daarmee laat digital advertising traditionele mediatypen als tv, radio en print ver achter zich. Die toename in digitale advertentie-uitgaven vindt plaats over de hele breedte van de markt. Zowel display- als search advertising groeiden met dubbele cijfers in 2016. 

    De groei van native advertising springt eruit: een stijging van 39 miljoen euro naar 51 miljoen euro. Een groei van maar liefst 31 procent. Dat blijkt uit de Online Ad Spend Study die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland. Ik zet de meest opvallende zaken voor je op een rij in 9 grafieken. 

    Lees verder »
    • Thomas van Manen (Marketingfacts)
    • 6 april 2017
    • Advertising
      • 14424
      • 1
  • De top-3 trends in programmatic advertising voor 2017

    De top-3 trends in programmatic advertising voor 2017

    Programmatic heeft de afgelopen jaren een enorme vlucht genomen. Volgens ZenithOptimedia Programmatic Marketing Forecasts, zal programmatic in 2017 met maar liefst 31 procent groeien – sneller dan social media (25 procent) en online video (20 procent). Tegelijkertijd neemt ook het gebruik van automation onder marketeers toe: Dun & Bradstreet Report voorspelt dat bijna 70 procent (pdf) van de b2b-marketeers van plan is de uitgaven aan programmatic advertising in 2017 te vergroten. Wat kunnen we verwachten van het komend jaar en hoe kun je er als adverteerder voor zorgen dat je profiteert van de laatste ontwikkelingen op het vlak van programmatic? Ik heb de drie grote trends voor dit jaar voor je op een rij gezet.

    Lees verder »
    • Cyril Westerhof (RTB House)
    • 6 januari 2017
    • Advertising
      • 12958
      • 0

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you