-
De comeback van de QR-code
Geen blog over hoe je productiever thuis kunt werken in tijden van corona, dit gaat over een comeback: van de QR-code. Ooit afgeschreven als suf en altijd haperend, nu zie je ze overal. Om snel te betalen, voor de gebruiksaanwijzing van nieuwe apparaten. En opvallend vaak in de papieren krant en magazines.
-
Gemeenten zijn tegen reclame. Zég dat dan gewoon!
Eindelijk is het dan zover, in Amsterdam is de ongeadresseerde folder die je zomaar ongevraagd door je brievenbus krijgt, verboden. Nou ja niet helemaal. Je kan met een sticker duidelijk maken of je wel of niet een folder wilt. Een beetje vreemde redenatie van de bedenkers want er waren al stickers op brievenbussen waarmee je kon vertellen dat je iets niet wilde. Kennelijk werken stickers niet zo goed.
-
De marketingkracht van papier
Als marketeer durf ik het soms bijna niet te zeggen: "Ik maak ook brochures en brieven". Het voelt als vloeken in de marketingkerk. Maar nu zeg ik het hardop: alle kritiek op dit met uitsterven bedreigde marketingcommunicatiekanaal is onterecht. De kracht van papier is ongekend groot, mits je het goed inzet. Ik laat je zien waarom papier relevant is en steeds relevanter wordt voor de marcom-strategie.