Logo Marketingfacts - Powered by Nima
  • +
Marketingfacts
  • channels
    channels
  • specials
    specials
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • stats
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Analytics & data
  • Customer service
  • E-business
  • E-Commerce
  • E-mailmarketing
  • Mobile
  • PR & Branding
  • Search
  • Social media
  • Tech
  • Usability & Design
  • Video

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  •  
  •  
  •  
  • Inloggen
  • Aanmelden

Prijsbeleving

gerelateerde topics

  • prijsstrategie
  • value based pricing
  • waardestrategie
  • biologisch
  • klantinzicht

prijsbeleving experts

  • Sebastian Glosemeyer
    Aantal blogs: 2

  • Aantal blogs: 2
  • Zanna van der Aa
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Senior Social Specialist

    Senior Social Specialist

  • Display Specialist

    Display Specialist

  • Trade Marketing Specialist

    Trade Marketing Specialist

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Pricing, de meest duistere P van alle P’s

    Pricing, de meest duistere P van alle P’s

    "Price is what you pay. Value is what you get", liet voormalig rijkste man ter wereld Warren Buffett ooit optekenen. Daarmee illustreerde hij – waarschijnlijk onbewust – precies de ietwat apathische houding die veel marketeers tentoonspreiden ten aanzien van het fenomeen pricing. Marketing gaat weliswaar over het creëren, communiceren, leveren en uitwisselen van aanbod dát waarde vertegenwoordigt, maar hoeveel marketeers bepálen ook de prijs van die waarde?

    Lees verder »
    • Luuk Ros (NIMA Nederlands Instituut voor Marketing)
    • 30 augustus 2019
    • Advertising E-business PR & Branding Customer service
      • 8158
      • 0
  • Verlaag niet je prijs, maar verhoog je waarde

    Verlaag niet je prijs, maar verhoog je waarde

    Een goede prijsstelling is een vak apart. We komen vaak niet verder dan promoties, kortingen en prijsverlagingen om maar tot kortetermijnverkoop te komen. Maar het moet eigenlijk gaan over de waarde van je product of dienst voor je klanten. Waarom is iemand bereid een bepaalde prijs te betalen? Of waarom juist niet?

    Lees verder »
    • Evert Vols (Buro Improof)
    • 19 februari 2019
    • E-business PR & Branding Customer service Usability & design E-commerce
      • 12980
      • 1
  • Vijf tips om jouw prijs goedkoper te doen lijken

    Vijf tips om jouw prijs goedkoper te doen lijken

    Tegenwoordig beseft iedereen wel dat verkopers ons willen verleiden door prijzen als €4,99 of €12,95 te gebruiken. Door met enkele centen de prijs te verlagen, lijkt het bedrag goedkoper. Alhoewel deze techniek nog steeds werkt, zijn er nog heel wat andere trucjes. Het verschil is vaak minimaal, maar onbewust reageren wij er wel maximaal op. 

    Hier zijn alvast 5 psychologische trucs die jij kunt gebruiken om jouw prijs goedkoper te doen lijken, of om jezelf beter te beschermen!

    Lees verder »
    • Reinout Van Zandycke (Exposure.be)
    • 30 juni 2017
    • E-business E-commerce
      • 31424
      • 2
  • Meer rendement met een doordachte prijsstrategie (3)

    Meer rendement met een doordachte prijsstrategie (3)

    Value based pricing kan de groei en winstgevendheid van een bedrijf sterk verbeteren. Dit is het derde artikel in een serie over value based pricing. Dit keer: het effect van prijspromoties.

    Lees verder »
    • Sebastian Glosemeyer (flowresulting)
    • 16 mei 2017
    • E-business
      • 9438
      • 0
  • Meer rendement met een doordachte prijsstrategie (2)

    Meer rendement met een doordachte prijsstrategie (2)

    Value based pricing kan de groei en winstgevendheid van een bedrijf sterk verbeteren. Toch maken veel bedrijven er nog geen gebruik van. De complexiteit van value based pricing lijkt hiervoor een belangrijke reden. Daarom ontwikkelde flowresulting het Value Based Pricing Model. Een praktisch model dat implementatie van value based pricing in iedere organisatie mogelijk maakt. Dit is het tweede artikel in een serie over value based pricing.

    Lees verder »
    • Sebastian Glosemeyer (flowresulting)
    • 15 mei 2017
    • E-business
      • 8921
      • 0
  • Je portemonnee of je gezondheid? Hoe marketeers gezonde consumptie beïnvloeden.

    Je portemonnee of je gezondheid? Hoe marketeers gezonde consumptie beïnvloeden.

    Marketeers worden vaak aangewezen als een van de ‘schuldigen’ in de discussie over overgewicht en ongezond eetgedrag. Het ontwikkelen en promoten van voeding met veel vet en suiker zou de smaakpapillen van consumenten weliswaar goed doen, maar draagt weinig bij aan de volksgezondheid. Journal of Consumer Research publiceert deze maand een studie die deze visie enigszins nuanceert: subjectieve prijsassociaties ten aanzien van gezonde voeding blijken een belangrijke rol te spelen.

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 28 april 2017
    • Advertising
      • 15064
      • 0
  • Het negatieve effect van korting

    Het negatieve effect van korting

    De meeste mensen vinden het aantrekkelijk om een product met korting te kopen. Het lijkt dan ook logisch om te veronderstellen dat een supermarktproduct met korting vaker verkocht wordt dan een supermarktproduct zonder korting. Dit is echter niet altijd het geval. Sterker nog, korting kan soms zelfs tot minder verkoop leiden zoals blijkt uit onderzoek dat deze maand verscheen in Journal of Consumer Research.

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 28 januari 2016
    • Mobile E-commerce
      • 22510
      • 2
  • Quantumleap op klantbeleving

    Quantumleap op klantbeleving

    Klantbeleving is vanuit strategisch oogpunt steeds belangrijker. Als het gaat over klantbeleving, dan gaat het vaak over de service die wordt verleend aan de klant en hoe je die nu zo goed mogelijk op de behoeften van de klant en de organisatie laat aansluiten. Maar klantbeleving is breder dan dat. In mijn ogen bestaat klantbeleving uit drie elementen: servicebeleving, merkbeleving en prijsbeleving. En vooral: de verbinding tussen die drie. 

    Lees verder »
    • Zanna van der Aa (KSM fabriek)
    • 18 januari 2016
    • Customer service E-commerce
      • 12923
      • 0

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2019 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you