-
ReclameReview: Hé, #doeslief tegen hulpverleners!
Agressie tegen hulpverleners was acht jaar geleden al een hot item waar Stichting Ideële Reclame (SIRE) zich terecht druk over maakte, maar het probleem is nog steeds hardnekkig. Reden voor SIRE om er opnieuw aandacht voor te vragen, ditmaal als vervolg op de #doeslief-campagne. De hamvraag: doet ‘doeslief’ wat het moet doen?
-
Iedere marketeer kan jaloers zijn op het socialmediabereik van de Politie
Met 65.000 mensen is de Politie een grote werkgever in ons land. En met 2.300 wijkagenten op Twitter, teams op Facebook en jeugdagenten op Snapchat heeft het ook een groot bereik op social media. Dat wordt ook nog eens vooral gegenereerd door werknemers die als ware merkwerkers op eigen initiatief ervaringen hun werk delen. Dit gaat vaak goed en een enkele keer fout, erkent directeur nieuwe media en digitale dienstverlening Ron de Milde in een nieuwe aflevering van De Social Podcast: "Geef ons kans om te leren, excuus als het een keer fout gaat."
-
Frank Smilda (Nederlandse Politie): “Geen nieuwe Project X door slimme inzet mens en techniek”
De politie is in de kern een informatiefabriek. En waar die informatie vroeger handmatig werd verzameld, vastgelegd en geanalyseerd, gaat dat tegenwoordig meer en meer met behulp van computers. Big data, artificial intelligence en crowdsourcing zijn niet meer weg te denken. Frank Smilda, sectorhoofd regionale informatieverzameling, constateert drie grote veranderingen: de impact van het web, de rekenkracht van computers en de snelheid van informatie.