Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Podcasting

gerelateerde topics

  • audio marketing
  • podcast
  • interview
  • bloggen
  • radio

podcasting experts

  • Marco Derksen
    Aantal blogs: 18
  • Floris Hülsmann
    Aantal blogs: 10
  • Louise Doorn
    Aantal blogs: 5

vacatures

  • Event marketeer – 32 uur

    Event marketeer – 32 uur

  • Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

    Creatieve webdesigner / front-end webdeveloper (32 uur)

  • Marketplace Manager Fanwear

    Marketplace Manager Fanwear

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Podcast-SEO: tien tips om het meeste uit je podcast te halen

    Podcast-SEO: tien tips om het meeste uit je podcast te halen

    Met meer dan 850.000 actieve podcasts, dertig miljoen afleveringen en nog veel meer uren aan content zijn podcasts een razendsnel groeiend medium. Helaas zijn ze nog niet echt lekker vindbaar in de zoekresultaten van Google. Deze tien SEO-tips helpen je om een betere ranking te scoren.

    Lees verder »
    • Bob Pieterse (Full Potential)
    • 17 april 2020
    • Media Search Data analytics Innovatie Strategie
      • 11476
      • 2
  • Podcast: Egbert Scheffer over creatie en graffiti

    Podcast: Egbert Scheffer over creatie en graffiti

    Creatief ondernemer Egbert Scheffer maakt stencil art, tape art, motion animatie, muurschilderingen, geeft workshops, doet aan vormgeving én organiseert festivals. En hij weet heel veel van graffiti, net als jij na het beluisteren van de nieuwe Namarama-podcast.

    Lees verder »
    • Floris Hülsmann (Namarama)
    • 14 maart 2020
    • Advertising Brand design
      • 5504
      • 0
  • Podcast: Renger Koning weet hoe je naam klinkt

    Podcast: Renger Koning weet hoe je naam klinkt

    Renger Koning maakt muziek voor onder meer commercials. Of je nu voor een Mexicaans gevoel gaat of voor iets engs, hij weet precies welke muziek erbij past. Hoe hij tot zijn keuzes komt, vertelt Koning in de podcast-serie De Namarama Show van copywriter en naamexpert Floris Hülsmann. Deze serie belicht de wereld van marketing, reclame en ondernemerschap.

    Lees verder »
    • Floris Hülsmann (Namarama)
    • 1 februari 2020
    • Advertising Media
      • 5768
      • 2
  • De week van Koot: The Future 100 en hoe advertenties ongelukkig maken

    De week van Koot: The Future 100 en hoe advertenties ongelukkig maken

    Volgens een studie van Amerikaanse economen blijken de effecten van nudging toch kleiner dan gedacht. Dan zal er van Blue Monday ook wel niets kloppen... Hier is weer de update met het laatste (marketing)nieuws van deze week, in de Week van Koot. 

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 20 januari 2020
    • Advertising Data analytics Innovatie
      • 4172
      • 0
  • Podcast: Zo verkoop je alles met Erwin Wijman

    Podcast: Zo verkoop je alles met Erwin Wijman

    Deze week in de Namarama-podcast een gesprek met merkendeskundige en meesterjournalist Erwin Wijman over zijn nieuwe boek, zijn magnum opus: 'Zo verkoop je alles'.

    Lees verder »
    • Floris Hülsmann (Namarama)
    • 26 oktober 2019
    • Advertising
      • 4282
      • 0
  • Podcast: Menno Braakman over de meerwaarde van numerologie voor bedrijven

    Podcast: Menno Braakman over de meerwaarde van numerologie voor bedrijven

    Menno Braakman werkte jarenlang bij grote bedrijven in de wereld van marketing. Tot hij erachter kwam dat hij alleen maar een masker naar de buitenwereld toonde en nooit zichzelf was. Daar kwam hij bijna te laat achter. Braakman vertelt zijn persoonlijke verhaal in de nieuwe aflevering van de podcast-serie De Namarama Show van Floris Hülsmann.

    Lees verder »
    • Floris Hülsmann (Namarama)
    • 12 oktober 2019
    • Contentmarketing
      • 7266
      • 0
  • Podcast: wat design doet voor jouw merk

    Podcast: wat design doet voor jouw merk

    Als je een bedrijfsnaam hebt gevonden, is de volgende stap het laten ontwikkelen van een logo en een huisstijl. Daar valt een hoop over te vertellen. Als iemand veel weet over branding en identiteit, dan is het Roel Stavorinus: de man met een steeds wisselde functietitel én met een nieuwe bedrijfsnaam.

    Lees verder »
    • Floris Hülsmann (Namarama)
    • 28 september 2019
    • Contentmarketing Brand design
      • 8668
      • 0
  • Podcast: What’s next in influencer marketing

    Podcast: What’s next in influencer marketing

    Er komen steeds meer podcasts, ook over marketing. Een frisse nieuwkomer is de tweewekelijkse podcast What’s Next in Influencer Marketing van bureau 3sixtyfive. Samen met een expert worden trends geduid. De vierde aflevering gaat over B2B-influencermarketing met als gast Marcel Molenaar, country manager Linkedin Benelux. Hij bespreekt de opkomst van influencer-campagnes gericht op zakelijke doelgroepen.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 20 september 2019
    • Contentmarketing
      • 8496
      • 0
  • B2B-podcasts effectief inzetten: zeventien tips

    B2B-podcasts effectief inzetten: zeventien tips

    Podcasts zijn uitermate geschikt als inhoudelijke aanvulling op de marketingmix van bedrijven. Ze geven je onbeperkte ruimte en tijd om een onderwerp te claimen en je als autoriteit te profileren binnen een bepaalde markt. Bovendien maakt het 'één-op-één'-communiceren met de luisteraar een podcast heel persoonlijk. Met de juiste stemmen geef je je merk een gezicht, waarmee je het sympathieker maakt. Steeds meer bedrijven zetten de podcast dan ook B2B in. Een goede zaak, als je het mij vraagt. Maar dan moet het wel op de juiste manier gebeuren.

    Lees verder »
    • Merlijn Hoek (MassMovement)
    • 2 september 2019
    • Contentmarketing
      • 9000
      • 0
  • Kevin Capota (L’Oréal Nederland) over digitale transformaties en zijn rol als CMO

    Kevin Capota (L’Oréal Nederland) over digitale transformaties en zijn rol als CMO

    HelloMasters is de tweewekelijkse podcast van HelloMaaS, waarin Louise Doorn spreekt met de huidige en toekomstige leiders in de Nederlandse marketingscène. CEO's en CMO's spreken over de staat van marketing, en de successen én twijfelmomenten uit hun loopbaan. In alweer de elfde aflevering spreken we met Kevin Capota, CMO van L’Oréal Nederland, over wat het precies inhoudt om CMO te zijn, digitale transformaties en leermomenten.

    Lees verder »
    • Louise Doorn (HelloMaaS)
    • 21 augustus 2019
    • Contentmarketing
      • 14108
      • 0
  • Wat leert het eerste grote podcast-onderzoek van Nederland ons?

    Wat leert het eerste grote podcast-onderzoek van Nederland ons?

    Podcasts zijn een media-hype, maar is het zelf ook een effectief medium? Bij gebrek aan Nederlandse podcast-cijfers was dat altijd speculeren, maar nu is er eindelijk een groot onderzoek van eigen bodem. Daarin worden populaire aannames over het medium bevestigd, maar ook ontkracht. Een van de uitkomsten: luisteraars van podcasts hebben geen moeite met reclame in uitzendingen. Leerzaam voor wie podcasts zakelijk wil inzetten.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 15 augustus 2019
    • Advertising Contentmarketing Innovatie
      • 36650
      • 0
  • Délia Lauret (Area52, PVH Europe) over de juiste mindset, T-shaped marketeers en netwerken

    Délia Lauret (Area52, PVH Europe) over de juiste mindset, T-shaped marketeers en netwerken

    HelloMasters is de tweewekelijkse podcast van HelloMaaS, waarin Louise Doorn spreekt met de huidige en toekomstige leiders in de Nederlandse marketingscène. CEO's en CMO's spreken over de staat van marketing, en de successen én twijfelmomenten uit hun loopbaan. In deze aflevering een gesprek met Délia Lauret over innovatie, mindset en netwerken.

    Lees verder »
    • Louise Doorn (HelloMaaS)
    • 10 juli 2019
    • E-business Contentmarketing
      • 5564
      • 0
  • Podcast: Gerben Klop over de dynamiek van corporate start-ups (Unilever) en innovatie

    Podcast: Gerben Klop over de dynamiek van corporate start-ups (Unilever) en innovatie

    HelloMasters is de tweewekelijkse podcast van HelloMaaS, waarin Louise Doorn spreekt met de huidige en toekomstige leiders in de Nederlandse marketingscène. CEO's en CMO's spreken over de staat van marketing, en de successen én twijfelmomenten uit hun loopbaan. In deze aflevering een gesprek met Gerben Klop.

    Lees verder »
    • Louise Doorn (HelloMaaS)
    • 13 juni 2019
    • E-business Marketingfacts Loopbaan
      • 5728
      • 0
  • Podcast: Hoe innovation-labs werken bij PVH (Tommy Hilfiger, Calvin Klein) en Brenntag (Chemicaliën)

    Podcast: Hoe innovation-labs werken bij PVH (Tommy Hilfiger, Calvin Klein) en Brenntag (Chemicaliën)

    HelloMasters is de tweewekelijkse podcast van HelloMaaS, waarin Louise Doorn spreekt met de huidige en toekomstige leiders in de Nederlandse marketingscène. CEO's en CMO's spreken over de staat van marketing, en de successen én twijfelmomenten uit hun loopbaan. In deze aflevering zijn Délia Lauret en Maarten Stramrood te gast.

    Lees verder »
    • Louise Doorn (HelloMaaS)
    • 29 mei 2019
    • E-business Contentmarketing
      • 8670
      • 0
  • Podcast-interview Elja Daae (Super Social): “Juist nu behoefte aan boek over social media”

    Podcast-interview Elja Daae (Super Social): “Juist nu behoefte aan boek over social media”

    Vandaag in De Namarama Show een interview met Elja Daae – fantastische achternaam by the way, die je uitspreekt als 'doo'. Waar dat vandaan komt hoor je natuurlijk in de podcast. Ze is de schrijfster van enkele boeken en haar derde is nét uit: 'Super Social'. Elja blogt, schrijft en geef social media-trainingen. Nu deelt zij al haar kennis in dit superinteressante boek.

    Lees verder »
    • Floris Hülsmann (Namarama)
    • 18 mei 2019
    • Social media Contentmarketing
      • 14112
      • 0
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you