-
Podcast-SEO: tien tips om het meeste uit je podcast te halen
Met meer dan 850.000 actieve podcasts, dertig miljoen afleveringen en nog veel meer uren aan content zijn podcasts een razendsnel groeiend medium. Helaas zijn ze nog niet echt lekker vindbaar in de zoekresultaten van Google. Deze tien SEO-tips helpen je om een betere ranking te scoren.
-
Podcast: Egbert Scheffer over creatie en graffiti
Creatief ondernemer Egbert Scheffer maakt stencil art, tape art, motion animatie, muurschilderingen, geeft workshops, doet aan vormgeving én organiseert festivals. En hij weet heel veel van graffiti, net als jij na het beluisteren van de nieuwe Namarama-podcast.
-
Podcast: Renger Koning weet hoe je naam klinkt
Renger Koning maakt muziek voor onder meer commercials. Of je nu voor een Mexicaans gevoel gaat of voor iets engs, hij weet precies welke muziek erbij past. Hoe hij tot zijn keuzes komt, vertelt Koning in de podcast-serie De Namarama Show van copywriter en naamexpert Floris Hülsmann. Deze serie belicht de wereld van marketing, reclame en ondernemerschap.
-
De week van Koot: The Future 100 en hoe advertenties ongelukkig maken
Volgens een studie van Amerikaanse economen blijken de effecten van nudging toch kleiner dan gedacht. Dan zal er van Blue Monday ook wel niets kloppen... Hier is weer de update met het laatste (marketing)nieuws van deze week, in de Week van Koot.
-
Podcast: Zo verkoop je alles met Erwin Wijman
Deze week in de Namarama-podcast een gesprek met merkendeskundige en meesterjournalist Erwin Wijman over zijn nieuwe boek, zijn magnum opus: 'Zo verkoop je alles'.
-
Podcast: Menno Braakman over de meerwaarde van numerologie voor bedrijven
Menno Braakman werkte jarenlang bij grote bedrijven in de wereld van marketing. Tot hij erachter kwam dat hij alleen maar een masker naar de buitenwereld toonde en nooit zichzelf was. Daar kwam hij bijna te laat achter. Braakman vertelt zijn persoonlijke verhaal in de nieuwe aflevering van de podcast-serie De Namarama Show van Floris Hülsmann.
-
Podcast: wat design doet voor jouw merk
Als je een bedrijfsnaam hebt gevonden, is de volgende stap het laten ontwikkelen van een logo en een huisstijl. Daar valt een hoop over te vertellen. Als iemand veel weet over branding en identiteit, dan is het Roel Stavorinus: de man met een steeds wisselde functietitel én met een nieuwe bedrijfsnaam.
-
Podcast: What’s next in influencer marketing
Er komen steeds meer podcasts, ook over marketing. Een frisse nieuwkomer is de tweewekelijkse podcast What’s Next in Influencer Marketing van bureau 3sixtyfive. Samen met een expert worden trends geduid. De vierde aflevering gaat over B2B-influencermarketing met als gast Marcel Molenaar, country manager Linkedin Benelux. Hij bespreekt de opkomst van influencer-campagnes gericht op zakelijke doelgroepen.
-
B2B-podcasts effectief inzetten: zeventien tips
Podcasts zijn uitermate geschikt als inhoudelijke aanvulling op de marketingmix van bedrijven. Ze geven je onbeperkte ruimte en tijd om een onderwerp te claimen en je als autoriteit te profileren binnen een bepaalde markt. Bovendien maakt het 'één-op-één'-communiceren met de luisteraar een podcast heel persoonlijk. Met de juiste stemmen geef je je merk een gezicht, waarmee je het sympathieker maakt. Steeds meer bedrijven zetten de podcast dan ook B2B in. Een goede zaak, als je het mij vraagt. Maar dan moet het wel op de juiste manier gebeuren.
-
Kevin Capota (L’Oréal Nederland) over digitale transformaties en zijn rol als CMO
HelloMasters is de tweewekelijkse podcast van HelloMaaS, waarin Louise Doorn spreekt met de huidige en toekomstige leiders in de Nederlandse marketingscène. CEO's en CMO's spreken over de staat van marketing, en de successen én twijfelmomenten uit hun loopbaan. In alweer de elfde aflevering spreken we met Kevin Capota, CMO van L’Oréal Nederland, over wat het precies inhoudt om CMO te zijn, digitale transformaties en leermomenten.
-
Wat leert het eerste grote podcast-onderzoek van Nederland ons?
Podcasts zijn een media-hype, maar is het zelf ook een effectief medium? Bij gebrek aan Nederlandse podcast-cijfers was dat altijd speculeren, maar nu is er eindelijk een groot onderzoek van eigen bodem. Daarin worden populaire aannames over het medium bevestigd, maar ook ontkracht. Een van de uitkomsten: luisteraars van podcasts hebben geen moeite met reclame in uitzendingen. Leerzaam voor wie podcasts zakelijk wil inzetten.
-
Délia Lauret (Area52, PVH Europe) over de juiste mindset, T-shaped marketeers en netwerken
HelloMasters is de tweewekelijkse podcast van HelloMaaS, waarin Louise Doorn spreekt met de huidige en toekomstige leiders in de Nederlandse marketingscène. CEO's en CMO's spreken over de staat van marketing, en de successen én twijfelmomenten uit hun loopbaan. In deze aflevering een gesprek met Délia Lauret over innovatie, mindset en netwerken.
-
Podcast: Gerben Klop over de dynamiek van corporate start-ups (Unilever) en innovatie
HelloMasters is de tweewekelijkse podcast van HelloMaaS, waarin Louise Doorn spreekt met de huidige en toekomstige leiders in de Nederlandse marketingscène. CEO's en CMO's spreken over de staat van marketing, en de successen én twijfelmomenten uit hun loopbaan. In deze aflevering een gesprek met Gerben Klop.
-
Podcast: Hoe innovation-labs werken bij PVH (Tommy Hilfiger, Calvin Klein) en Brenntag (Chemicaliën)
HelloMasters is de tweewekelijkse podcast van HelloMaaS, waarin Louise Doorn spreekt met de huidige en toekomstige leiders in de Nederlandse marketingscène. CEO's en CMO's spreken over de staat van marketing, en de successen én twijfelmomenten uit hun loopbaan. In deze aflevering zijn Délia Lauret en Maarten Stramrood te gast.
-
Podcast-interview Elja Daae (Super Social): “Juist nu behoefte aan boek over social media”
Vandaag in De Namarama Show een interview met Elja Daae – fantastische achternaam by the way, die je uitspreekt als 'doo'. Waar dat vandaan komt hoor je natuurlijk in de podcast. Ze is de schrijfster van enkele boeken en haar derde is nét uit: 'Super Social'. Elja blogt, schrijft en geef social media-trainingen. Nu deelt zij al haar kennis in dit superinteressante boek.