-
Vinted en de hobbelige weg naar groot succes
Vinted, platform voor tweedehands kleding en andere producten, is een hit in verschillende Europese landen, waaronder Nederland. Toch was het bedrijf in 2016 bijna ter ziele. CEO Thomas Plantenga (foto boven) in gesprek met Aljan de Boer over de hobbelige weg naar succes.
-
Vertrouwen in succes van Tenzing
Het Platform Innovatie in Marketing had afgelopen 26 oktober een boeiende meet-up, die draaide om vertrouwen, of meer specifiek ‘Bouwen aan vertrouwen als merk’. En nu heeft PIM meer meetings met boeiende onderwerpen, maar we zagen een paar redenen om weer eens aan te schuiven bij het netwerk want dat was – eerlijk is eerlijk – even geleden.
-
Artificial Intelligence: wat kun je ermee als marketeer?
Artificial Intelligence (AI) is niet meer weg te denken in ons dagelijks leven. Netflix, Spotify, Amazon, maar ook Google worden vaak genoemd als het over AI gaat. Maar wat is AI nou echt? Wat kunnen we er als marketeer mee? En zijn er naast de grote mogelijkheden van AI ook gevaren of ethische dilemma’s waar we als maatschappij mee om moeten gaan?
-
The war for marketing talent
Op 15 april organiseerde PIM (Platform Innovatie in Marketing) bij de Erasmus Universiteit in Rotterdam een sessie die volledig in het teken stond van (marketing)talent. Olaf Ouwerkerk, bestuurslid van PIM, begon de avond met: "Het is oorlog op de arbeidsmarkt!" Hoe 'vermarkt' jij je als werkgever en hoe innoveer je op dit gebied? Hoe bind je succesvolle talenten aan je organisatie?
-
Wil je als marketingland inspireren, begin dan klein
Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) wil van Nederland het meest inspirerende marketingland van Europa maken. Maar hoe doen we dat? Die vraag levert ten minste drie antwoorden op. Heb lef, zeg vaker ja en werk meer samen.
-
Data-driven marketing bij ING: relevantie verkoopt zichzelf
Data-driven marketing of databasemarketing is de nieuwste rage binnen marketing. Termen als ‘big data’ en ‘smart data’ zijn echter voor veel marketeers nog ongrijpbaar, laat staan dat ze onderdeel zijn van de marketingstrategie. PIM (Platform Innovatie Marketing) vond het daarom tijd om een bijeenkomst te wijden aan dit onderwerp. Het werd een avond vol inspirerende sessies voor zowel b2c- als b2b-marketeers. Zo was ook de financiële sector goed vertegenwoordigd met sprekers Christiaan Koenders (CRM & klantcontactstrategie bij ING Nederland Zakelijk) en Leslie Hogeveen (manager marketing bij Knab). In deze blog lees je hoe datagedreven marketing aan de orde van de dag is bij ING, in een volgende blogpost het praktijkverhaal van de online bank Knab.
-
De definitie van big data is niet belangrijk, het gaat om de toepassing ervan
Samen met SAP organiseerde PIM (Platform Innovatie in Marketing) op 19 mei een sessie over big data & customer intelligence. Aangekomen bij prachtige pand van SAP in ’s-Hertogenbosch werden we verrast door een kraampje waar overheerlijke frietjes en kroket werd geserveerd. Na het nuttigen van deze maaltijd werden we door SAP ontvangen en welkom geheten.
-
Nederlandse customerexperiencecases die je energie geven
Klanttevredenheid is belangrijk. Sterker nog, de klanten die je slechts een 7 of 8 als rapportcijfer geven, zijn niet loyaal. Deze klanten zijn gevoelig voor aanbiedingen van anderen en stappen snel over. Alleen de mensen die een 9 of 10 geven heb je écht op emotie weten te raken. Zij blijven niet alleen bij je, ze bevelen je ook aan. Hoe krijg je dat voor elkaar?