Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Personal Branding

gerelateerde topics

  • branding
  • contentmarketing
  • social media
  • linkedin
  • employee advocacy

personal branding experts

  • Denise Pellinkhof
    Aantal blogs: 6
  • Angèl Nijskens
    Aantal blogs: 2
  • Floris Hülsmann
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • (Medior) Online Marketing Consultant

    (Medior) Online Marketing Consultant

  • (Senior) Marketeer

    (Senior) Marketeer

  • Projectleider Klant & Dienstverlening

    Projectleider Klant & Dienstverlening

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Vooruitblik branding voor bedrijven en personen

    Vooruitblik branding voor bedrijven en personen

    Een sterk persoonlijk merk. Naast het promoten van thought leadership en expertise op een bepaald gebied, brengt het menselijke element terug in business. Dit wordt het jaar om personal branding toe te voegen aan corporate branding. Dat is waar de magie ontstaat. Het zorgt voor een community met als resultaat dat mensen jouw merk vertrouwen. In dit artikel werp ik een blik vooruit op personal branding. Vijf tips om jou een voorsprong te geven door jouw persoonlijke merk sterker te positioneren en zichtbaar te maken in een groeiende onlinewereld. 

    Lees verder »
    • Denise Pellinkhof (Joy in Business)
    • 13 januari 2022
    • Social media Contentmarketing Brand management
      • 4280
      • 1
  • Slimme bedrijven investeren in een menselijke merkstrategie

    Slimme bedrijven investeren in een menselijke merkstrategie

    Niemand weet waar de markt staat over een aantal jaar. Slimme bedrijven investeren dan ook in een duurzame merkstrategie. Zij begrijpen dat kortetermijnmarketing en -advertising niet werken en hebben een laserfocus gericht op de lange termijn en menselijke engagement. Ik dook in recente en relevante cijfers en geef je een aantal vragen mee waar het bij jouw bedrijf om zou moeten draaien. Want jouw mensen zijn online sterker dan marketing, communicatie, recruitment, HR en sales bij elkaar. Maar dan moeten ze wel het gevoel hebben dat zij het speerpunt van je bedrijf zijn.

    Lees verder »
    • Denise Pellinkhof (Joy in Business)
    • 3 september 2021
    • Social media Contentmarketing Strategie Brand management
      • 9016
      • 0
  • Empathische impact is broodnodig voor denk- en innovatiekracht

    Empathische impact is broodnodig voor denk- en innovatiekracht

    Vanuit mijn liefde voor (personal) branding vroeg ik mijn netwerk: “Wat is hierin belangrijk?" Casper Overbeek, Chief Digital & Experience Officer bij citizenM hotels reageerde: “Empathische impact.” Een geweldig onderwerp waarover ik hem interviewde. Hij vertelt vanuit zijn ervaring over het belang van empathische impact, vooral voor technische mensen, en de introductie van holacratie bij citizenM.

    Lees verder »
    • Denise Pellinkhof (Joy in Business)
    • 19 april 2021
    • Customer experience Innovatie Strategie Brand management
      • 4704
      • 3
  • Omtzigt-debat is mooie les voor elke merkenbouwer

    Omtzigt-debat is mooie les voor elke merkenbouwer

    Het is vrijdag 2 april 2021 drie uur in de ochtend en het merk Rutte heeft onnavolgbare schade opgelopen. Je moet in de afgelopen week wel onder een steen hebben gelegen om niet te hebben gezien welk circus zich in Den Haag heeft afgespeeld. Politici rolden over elkaar heen over vier woorden op een document, vastgelegd door een alerte fotograaf: positie Omtzigt, functie elders.

    Lees verder »
    • Annelies Huisingh (Anmacom - Innovatiehandboek.nl)
    • 2 april 2021
    • Strategie Brand management
      • 5702
      • 1
  • Thuiswerken: een vloek of een zegen voor je personal brand?

    Thuiswerken: een vloek of een zegen voor je personal brand?

    Waar we ons misschien minder van bewust zijn, is dat al dat thuiswerken in coronatijd (ongewild) invloed heeft op onze zichtbaarheid. De meeste momenten van spontane ontmoeting zijn weggevallen. En het leggen van nieuwe connecties tijdens netwerkbijeenkomsten, (vak)beurzen of seminars is er al helemaal niet bij. Allemaal momenten die zich er normaal gesproken bijzonder goed voor lenen om jezelf in de kijker te spelen. Maar nu even niet. Daarom geef ik je in deze blog een aantal ideeën om als thuiswerker effectief met je personal brand aan de gang te blijven.

    Lees verder »
    • Angèl Nijskens (Nijskens Branding Agency)
    • 10 oktober 2020
    • Loopbaan Brand management
      • 7436
      • 0
  • Locked in LinkedIn

    Locked in LinkedIn

    We zijn afgelopen weken vaker aanwezig op LinkedIn, we posten en reageren meer. Een enquête en een onderzoek wijzen uit dat het de gebruikers opvalt hoeveel persoonlijke verhalen er te vinden zijn. Reden voor een aantal van hen om LinkedIn het 'nieuwe normaal-Facebook' te noemen. Maar op de vraag of mensen na deze crisis van plan zijn er hun gedrag en tijdsbesteding aan te passen, beantwoordde ruim tweederde met 'nee'. Nuchtere conclusies en vier tips om het goed te doen.

    Lees verder »
    • Richard van der Blom (Just Connecting BV)
    • 5 mei 2020
    • Social media Loopbaan
      • 14102
      • 0
  • Droom niet alleen over employee advocacy, ga ermee aan de slag

    Droom niet alleen over employee advocacy, ga ermee aan de slag

    Waar employee advocacy tot voor kort nog als een trend werd gezien, is het nu echt tijd het te integreren in de bedrijfsplannen. In de ideale wereld houden werknemers van hun collega’s en bedrijf en raken er op social media niet over uitgepraat. Voor veel bedrijven een droom, maar dat hoeft het niet te blijven als je investeert in een goed employee advocacy-plan, een van de vele tools die er inmiddels op de markt zijn en de personal branding van werknemers. Als mensen zelf actief op social media het bedrijf promoten is het zoveel overtuigender dan elke andere vorm van marketing. Hoe ga je aan de slag en hoe krijg je management mee?

    Lees verder »
    • Denise Pellinkhof (Joy in Business)
    • 29 april 2020
    • Contentmarketing Brand management
      • 16566
      • 1
  • Tien tips om aan een goede reputatie te werken

    Tien tips om aan een goede reputatie te werken

    Werken aan je reputatie is iets waar je doorlopend mee bezig zou moeten zijn. Het kost veel tijd en moeite om een goede reputatie op te bouwen, maar ze kan zo worden afgebroken. Dat hebben een aantal bedrijven ook gemerkt na hun veel bekritiseerde 'huftergedrag' tijdens de coronacrisis. Hoe bouw je een goede reputatie op?

    Lees verder »
    • Sander Vessies (Giftomatic)
    • 21 april 2020
    • Social media Brand management
      • 11264
      • 0
  • Podcast: Zo laat je LinkedIn optimaal voor je werken

    Podcast: Zo laat je LinkedIn optimaal voor je werken

    In deze podcast-aflevering van de Namarama Show geeft Victor Huiting je een goed beeld van hoe LinkedIn voor je kan werken, wat je wel en vooral niet moet doen om aandacht te krijgen en hoeveel hashtags je het beste kunt gebruiken om je post goed in de kijker te krijgen. Ook kijken we naar de toekomst van LinkedIn en de nieuwe functionaliteiten die eraan komen.

    Lees verder »
    • Floris Hülsmann (Namarama)
    • 14 september 2019
    • Advertising Social media
      • 26312
      • 0
  • Waarom jij Thierry Baudet wil zijn

    Waarom jij Thierry Baudet wil zijn

    Je hebt het nog niet door. Of je ontkent het keihard. Maar je wil echt heel graag Thierry Baudet zijn. Niet schrikken: dit artikel heeft niets met politiek te maken. Wel staat het als een paal boven water dat iedereen in de marketing, sales en alles wat daarbij hoort, een hoop van Thierry Baudet kan leren. Neem hem als voorbeeld bij het opbouwen van je personal brand.

    Lees verder »
    • Bas Boomaars (Fingerspitz Online Marketing)
    • 22 juli 2019
    • Contentmarketing
      • 37516
      • 8
  • Zo wordt personal branding écht waardevol

    Zo wordt personal branding écht waardevol

    Personal branding wordt nog te veel gezien als een trucje, een manier om je loopbaan een positieve boost te geven en wat aan persoonlijke PR te doen. Maar het kan een grote waarde creëren voor een onderneming, via merkwaarden en identiteit. Dan komen de tekst en de quotes, sterk beeld en de inzet van media. Zó maak je een sterke en waardevolle personal brand.

    Lees verder »
    • Tjardus van Citters (Message Across)
    • 12 maart 2019
    • Contentmarketing
      • 14848
      • 0
  • Over personal branding en het geloof in de gunfactor

    Over personal branding en het geloof in de gunfactor

    Ken je dat gevoel dat je net iets heel gaafs hebt meegemaakt en dat je niet kan wachten om het je familie en vrienden te vertellen? Het liefst bel je ze meteen of nee, beter nog, je knalt het op social media. Kan de hele wereld meegenieten. En omdat jouw volgers je kennen en vertrouwen zullen ze het lezen, liken, delen of er op reageren. Dit gevoel wil je oproepen bij medewerkers en klanten. Maar je kunt het niet faken, kopen of forceren. Wat kun je dan wel doen? Investeren in de personal brands van je ambassadeurs. Zo zetten zij zichzelf neer als expert en oefenen invloed uit voor hun eigen en jouw merk. Voorwaarde is dat de company story en personal stories matchen, zodat het klopt. Voor de organisatie, voor de medewerker en voor de klant.

    Lees verder »
    • Denise Pellinkhof (Joy in Business)
    • 1 oktober 2018
    • Contentmarketing
      • 16882
      • 2
  • Welke PR-lessen kun je trekken uit Dotan-drama?

    Welke PR-lessen kun je trekken uit Dotan-drama?

    Ieder merk wordt beïnvloed door online reviews, dat is een feit. Soms in negatieve zin, soms in positieve zin. Dat geldt zeker voor artiesten: you love 'em or hate 'em, en mensen zijn ook niet te beroerd om dat via social media aan de wereld te laten weten. Maar om dan een legioen nepaccounts op de wereld af te sturen, zoals zanger Dotan deed, is wellicht niet zo handig. 

    Lees verder »
    • Evy Moonen (LEWIS)
    • 17 april 2018
    • Social media Contentmarketing
      • 27368
      • 4
  • Het magische merk dat Zlatan Ibrahimovic heet

    Het magische merk dat Zlatan Ibrahimovic heet

    "Wat een held!", "Serieus? Wat een man." Zomaar een greep uit de reacties die bij mij op kantoor te horen waren toen we laatst naar een nieuwsbericht over Zlatan Ibrahimovic keken. In het bericht is een paginagrote advertentie uit de LA Times te zien, waarin hij zijn komst naar Los Angeles Galaxy bevestigt. Zijn boodschap was simpel: "Dear Los Angeles, You’re welcome."

    Lees verder »
    • Douwe Anema (Klant in Zicht & Junction creative + digital agency)
    • 4 april 2018
    • Contentmarketing
      • 19606
      • 1
  • Je bent een merk, of je nu wilt of niet!

    Je bent een merk, of je nu wilt of niet!

    De term branding is lange tijd voorbehouden geweest aan bedrijven, maar in dit te gekke digitale tijdperk is ieder individu zijn eigen personal brand. Niet iedereen is er op een bewuste manier mee bezig of wil er überhaupt op een bewuste manier mee bezig zijn. Maar of je het nu wilt of niet, we hebben allemaal een digital footprint. Als ik denk aan mijn twee dochters van twee en vijf, dan hebben zij nu al meer foto’s online staan dan ik in mijn hele leven! 

    Lees verder »
    • Denise Pellinkhof (Joy in Business)
    • 24 maart 2016
    • Contentmarketing
      • 21306
      • 2
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds
Ontvang onze nieuwsbrief
aanmelden

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2022 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you