-
Waarom we purpose-marketing niet verkocht krijgen
Marketeers moeten niet alleen in staat zijn om prachtige merken te bedenken met een mooie purpose, ze moeten ze ook tegen een eerlijke prijs kunnen vermarkten. Pas als dit soort merken marktleiders worden, dragen marketeers iets wezenlijks bij. Zover zijn we helaas nog niet.
-
De smartphone-revolutie in e-commerce: zo profiteer je er optimaal van
Het mag geen verrassing meer heten; de smartphone wint terrein als hét device om de customer journey te starten én af te ronden, ten faveure van de desk- of laptop. Wat wel verrassend is, is de snelheid waarmee dat gebeurt. Verwacht wordt dat de smartphone het e-commercedomein binnen vijf jaar volledig domineert. Hoe speel je daar als webwinkelier slim op in?
-
Jan-Willem Roest (PayPal): “Mobiel betalen heeft de afgelopen jaren een enorme vlucht genomen”
Betaal jij liever met cash, plastic of je mobiele telefoon? Er zijn steeds meer manieren waarop het betalingsverkeer, online én offline, wordt geregeld. Welke betaalmanieren zijn er in de toekomst mogelijk? Jan-Willem Roest, general manager PayPal Benelux, geeft antwoord.
-
Identiteit in de toekomst van embeddables en wearables
Voortvloeiend uit de makersbeweging neemt technologische innovatie een enorme sprong voorwaarts rondom menselijke integraties. Enkele jaren geleden hadden we het nog over wearables, vandaag de dag hebben we het over embeddables en zelfs injectables. Omdat het menselijk lichaam op een natuurlijke manier een verlengde wordt van technologie zelf, verandert ook de identificatie van mensen: denk hierbij aan hartslag- en aderherkenning. Op de tweede dag van The Next Web Europe nam Jonathan Leblanc, global head of developer evangelism bij PayPal, ons mee op reis om te laten zien waar de toekomst van lichamelijke identificatie naartoe gaat.
-
PayPal stapt in mobiel betalen, wanneer reageren grootbanken?
Vrijdag 5 oktober heeft PayPal een nieuw initiatief op het gebied van mobiel betalen gelanceerd. In het sjieke winkelgebied De 9 Straatjes in Amsterdam kun je vanaf nu met een app QR-codes in etalages scannen met je smartphone en direct bestellen. De betaling vindt vervolgens plaats via PayPal. Mobiel betalen is big business aan het worden, maar dit specifieke initiatief is vooral leuk voor de happy few. En voor de free publicity voor PayPal natuurlijk.
-
Zes betaaltrends voor 2011 volgens PayPal
PayPal, leverancier van online betaalsystemen, maakte gisteren via een persbericht zes betaaltrends voor 2011 bekend. Altijd boeiend als de wc-eend tips gaat geven over het gebruik van wc-eend, maar als je je over dat principe heenzet en naar de inhoud durft te kijken wordt het zowaar boeiend. Bij PayPal zien ze “Appification”, Social Shopping, Stijging internationale betalingen, De maatschappij zonder cash geld, Mobiel en T-commerce. Van die laatst had ik nog nooit gehooord. Hieronder meer uitleg én een presentatie van de eBay Analyst Day met boemveel meer trends en facts:
-
Derk Wagelaar, nieuwe marketing director PayPal: De kansen zijn enorm
Hij werkte 10 jaar bij Microsoft en zit nu krap twee maanden bij PayPal als marketing director. Hij wordt onrustig van alle kansen die op hem afkomen; hij werkt met een beperkt budget, ambitieuze doelstellingen en een klein team. Ik zette donderdagmorgen op Twitter dat ik Wagelaar ging ontmoeten en kreeg 7 goede vragen terug van twitteraars (@andersfloor, @vanderpauw, @atg_nl, @wschutte, @monchito, @dominiqu3 en @pulles)die ik ook gesteld heb. Een gesprek over mobiel betalen, over mobile commerce, Google Checkout, digital goods, 1 miljard betaalvolume, over mainstream worden en over de strijd met iDeal. “PayPal heeft een andere achtergrond. We hebben veel meer drive naar innovatie.”
-
Facebook en PayPal partneren betalingen voor Ads en Credits
Facebook en PayPal hebben gisteren een strategische samenwerking aangekondigd waarbinnen PayPal als betaalmethode wordt aangeboden in belangrijke onderdelen van Facebook’s advertentie- en ontwikkelsystemen. Adverteerders kunnen binnenkort PayPal gebruiken om Facebook Ads te betalen; PayPal wordt ook de betaalmethode voor Facebook Credits. Door de PayPal-integratie, zo meldt het persbericht vanmorgen, wordt het met name voor kleine, internationale adverteerders wereldwijd nog makkelijker campagnes in te zetten binnen de groep van 400 miljoen Facebook-gebruikers, waarvan 70 procent zich buiten de Verenigde Staten bevindt. Dennis Van Allemeersch, General Manager PayPal Benelux:
-
Interview Robbert de Haan (marketingdirecteur Paypal Benelux) over e-commerce en mkb-onderzoek
Op eDay interviewde ik Osama Bedier, vp business development van PayPal. In dat interview ging het vooral over de transformatie van Paypal naar een open platform voor developers. Dat was worldwide nieuws, in Nederland gebeurt ook het een en ander. Paypal deed onlangs een groot onderzoek onder webwinkeliers en introduceerde het Webwinkel Groeipakket
Robbert de Haan is marketingdirecteur bij Paypal Benelux. In bovenstaand interview, opgenomen op Picnic09, een gesprek (onder strakke cameravoering van Marloes Eshuis) over de nieuwe ontwikkelingen bij Paypal, trends in e-commerce, graantjes meepikken van verhoogde omzetten van webwinkeliers en over internetfilosofie als marketingstrategie. Hieronder meer info uit persberichten en een presentatie over het onderzoek. -
The eDay after: Interview Osama Bedier (Paypal)
Osama Bedier, VP product development van Paypal was gisteren op eDay om eens rond te snuffelen. En vooral om aan iedereen die het horen wilde te vertellen dat ze binnenkort een “Open Platform” lanceren; tools voor developers om toegang te krijgen tot Paypal om online geld te kunnen verwerken. In bovenstaand video-interview véél informatie over Paypal en waar het bedrijf naartoe op weg is (50 procent van de transacties vinden nu plaats buiten eBay). Volgens Bedier draagt mobiel zeker de toekomst van online betalen in zich en daar zetten ze nu ook al op in met verschillende apps. Paypal is nu vooral gebaseerd op web-checkouts. Maar er zijn nog veel, veel meer mogelijkheden denkt Bedier.
-
Tijdschrift integreert PayPal’s Text2Buy
Tweakers schreef enkele maanden geleden al over de uitbreiding van de online betaaldienst PayPal met betalingen per sms. De nieuwe feature dat inmiddels bekend staat als Text2Buy, is de afgelopen maanden in een beperkt aantal landen uitgerold.
Deze week meldt GenDigital dat het Amerikaanse tijdschrift Lucky Magazine deze technologie vanaf het september-nummer gaat integreren met artikelen en advertenties in het tijdschrift. Lezers van het tijdschrift kunnen dan via sms de producten die ze willen aanschaffen doorgeven en PayPal handelt de bestelling verder af (betaling en bezorging).
-
Paypal: 50 miljoen gebruikers
Online betaalservice Paypal heeft wereldwijd inmiddels meer dan 50 miljoen gebruikers. In het tweede kwartaal van 2004 werden meer dan 78 miljoen transacties afgehandeld met een totaalvolume van 4,4 miljard dollar (53% meer dan in hetzelfde kwartaal in 2003) (bron: bbc.co.uk).