-
Partnership-label op Instagram: wel of niet positief voor je merk?
In augustus lanceerde de Stichting Reclame Code de campagne '#Ad Herken de reclame op internet' om aandacht te vragen voor het belang van transparantie rondom reclame op social media. Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat een label inderdaad consumenten kan helpen reclame te herkennen. Maar hoe zit het met het effect op het merk achter de samenwerking? Werkt zo’n label positief of negatief?
-
Hoe Hartman innoveert tussen traditionele partners en veranderlijke consument
De niet stuk te krijgen Hartman-tuinstoel: iedereen kent hem. Voor de Twentse onderneming is het onverwoestbare element nog steeds één van de belangrijkste eigenschappen van tuinmeubels. Nu de kunststof-fabricage weer in eigen handen is, zit Hartman in een proces van transformatie. "We waren een schuiver, we zijn nu een merkleverancier." Een interview met Stefanie Sijtsma, international marketing director bij Hartman.
-
Hoe KNVB het commerciële speelveld van voetbal vergroot
De afgelopen twee jaar heeft de KNVB zijn commerciële strategie helemaal omgevormd, en daarmee ook zijn sponsoring. De nieuwe aanpak in het kort: meer partnerships, minder exclusiviteit en meer ondernemerschap. Hoe steekt die kersverse visie precies in elkaar? "We zijn in één klap een andere speler geworden, die met bredere proposities mediabureaus en sponsorbureaus samenbrengt."
-
Hoe Puma de sterk opkomende CrossFit-markt kan veroveren
De relatie tussen sport en merken is al eeuwenlang onafscheidelijk. Zo nu en dan zien we een spontane 'match made in heaven' opbloeien, twee karakters die bijzonder goed op elkaar aansluiten. In deze blog lees je hoe een merk kan inspelen op een relevante beweging om zo een nieuwe markt te betreden. Dat doe ik aan de hand van sportmerk Puma en de booming CrossFit-markt.
-
Duurzaam ondernemen volgens ING: weerbaarheid en innovatie
Hoe kun je als bedrijf duurzaam blijven ondernemen? Léon Wijnands, Global Head of Sustainability bij ING, brengt je 'up to speed'. ING gaat verder dan 'groen' en energie-neutraal. "Ik ben de hele dag bezig met duurzaamheid of de optelsom van de duurzaamheid van onze klanten. Wij stellen onszelf de vraag: hoe kunnen we onze klanten toekomstproof maken?"