-
Trends in verpakken in 2021
Verpakkingen zijn continu in ontwikkeling. De trends die we komende jaren gaan tegenkomen: technologie, personalisatie, unboxing en duurzaamheid. Het zijn actuele en grote thema's waarin elk jaar weer stappen worden gezet. Met interactieve verpakkingen kun je jezelf als merk onderscheiden. Personalisatie wordt steeds verfijnder, maar vooral het verduurzamen van verpakkingen gaat hard. De industrie als geheel richt zich op verpakkingen die zijn ontworpen voor recycling.
-
NIMA lanceert Brand Design Community
Nima stimuleert marketing-, communicatie en salesprofessionals om zich voortdurend te blijven ontwikkelen en organiseert hiervoor diverse activiteiten binnen specialisaties, regio’s of voor speciale carrièregroepen. Er ontbrak nog een community speciaal gericht op marketing en design, maar daar komt met de lancering van de Nima Brand Design Community, over het vormen en vormgeven van merken, een eind aan.
-
Zo ziet packaging eruit in 2020
Verpakkingen zijn allang niet meer enkel een omhulsel om producten mee te beschermen. Tegenwoordig is het een marketingtool waarmee een merk zich kan onderscheiden. Het is een onderdeel van de marketingmix geworden. Niet zo gek dus dat er veel tijd en geld wordt geïnvesteerd in verpakkingen. Wat staat ons aankomend jaar te wachten? Wat zijn de verpakkingstrends voor 2020?
-
Podcast: packaging-succes met Ariane van Mancius
In deze aflevering van podcast-serie De Namarama Show gaat copywriter en naamexpert Floris Hülsmann in gesprek met Ariane van Mancius, specialist in food en packaging. Over het belang van trends, packaging-successen, haar eigen enerverende carrière en mooie inzichten. Inspirerend!
-
Vier tips voor een aantrekkelijke productverpakking
Een studie uit 2013 toonde aan dat de aantrekkingskracht van productverpakkingen van invloed kunnen zijn op consumenten die niet van plan zijn een aankoop te doen. Het kan aanzetten tot impulsaankopen. Belangrijk dus, die verpakking. Slimme keuzes in kleur, vorm, textuur en typografie kunnen het verschil maken in het succes van je product.