-
Zo ziet packaging eruit in 2020
Verpakkingen zijn allang niet meer enkel een omhulsel om producten mee te beschermen. Tegenwoordig is het een marketingtool waarmee een merk zich kan onderscheiden. Het is een onderdeel van de marketingmix geworden. Niet zo gek dus dat er veel tijd en geld wordt geïnvesteerd in verpakkingen. Wat staat ons aankomend jaar te wachten? Wat zijn de verpakkingstrends voor 2020?
-
Podcast: packaging-succes met Ariane van Mancius
In deze aflevering van podcast-serie De Namarama Show gaat copywriter en naamexpert Floris Hülsmann in gesprek met Ariane van Mancius, specialist in food en packaging. Over het belang van trends, packaging-successen, haar eigen enerverende carrière en mooie inzichten. Inspirerend!
-
Vier tips voor een aantrekkelijke productverpakking
Een studie uit 2013 toonde aan dat de aantrekkingskracht van productverpakkingen van invloed kunnen zijn op consumenten die niet van plan zijn een aankoop te doen. Het kan aanzetten tot impulsaankopen. Belangrijk dus, die verpakking. Slimme keuzes in kleur, vorm, textuur en typografie kunnen het verschil maken in het succes van je product.
-
Verpakking is de first brand kiss van een merk
Verpakkingen. Niet het meest sexy onderwerp. En toch... De wereld is één groot winkelcentrum. E-commerce is vorig jaar met 16 procent gegroeid en die groei zet dit jaar door. Alles verandert: design, marketing, ketens. En dus ook de verpakking, die het centrale punt van de koopervaring wordt. Het is tenslotte, na de online bestelling, de first brand kiss van een merk. Ik zie mogelijkheden. Tijd dus om beter na te denken over enerzijds de inzet van verpakking voor je merkbeleving en anderzijds over kostenreductie en de gevolgen voor het milieu.