Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Overtuigen

gerelateerde topics

  • psychologie
  • cialdini
  • overtuigingstechnieken
  • marketingpsychologie
  • persuasion

overtuigen experts

  • Bas Wouters
    Aantal blogs: 2
  • John Faasse
    Aantal blogs: 1
  • Petra Barelds
    Aantal blogs: 1

vacatures

  • Allround redacteur (40 uur)

    Allround redacteur (40 uur)

  • Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

    Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

  • Content medewerker

    Content medewerker

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Mark Rutte is nudging you

    Mark Rutte is nudging you

    Het kabinet vindt het belangrijk dat 'gedragskennis wordt gebruikt in beleid, uitvoering, toezicht en communicatie'. Mensen weten wel dat ze niet moeten roken, minder moeten eten, en hun afval niet náást de container moeten zetten, maar hoe krijg je ze zo ver? Het was mij tot nu toe enigszins ontgaan, maar er wordt door de overheid naar hartenlust geëxperimenteerd met het bevorderen van gewenst gedrag. Ze zijn er alleen nog niet zo goed in.

    Lees verder »
    • John Faasse (Uitbijter BV)
    • 4 december 2019
    • E-business Brand design
      • 16748
      • 1
  • Cialdini in de Marokkaanse Souk

    Cialdini in de Marokkaanse Souk

    Het wemelt er van toeristen, verkopers en brommers: De Marokkaanse Souk. Een overdekte markt midden in Marrakesh, waar je je hart op kan halen als je op zoek bent naar een Pashmina-sjaal, Argan-olie of een handgeknoopt vloerkleed. Maar er is meer te vinden in de Souk, namelijk de beïnvloedingsprincipes van Cialdini. Het is de vraag of de Marokkaanse verkopers zelf door hebben dat ze de principes haarfijn toepassen om de toeristen tot aankoop te verleiden, of dat dit het perfecte bewijs is van de universele kracht van deze principes.

    Lees verder »
    • Petra Barelds (Kenmerk)
    • 11 juni 2019
    • Advertising
      • 6748
      • 1
  • Boekrecensie: de werkwijze van de Wolf of Wall Street

    Boekrecensie: de werkwijze van de Wolf of Wall Street

    Welke boeken zijn interessant of relevant en wat vinden ervaren marketingprofessionals ervan? NIMA Register Marketeers recenseren de meest uiteenlopende marketing-gerelateerde boeken. Deze keer: 'De werkwijze van de wolf' van Jordan Belfort.

    Lees verder »
    • NIMA Register Marketeers (NIMA)
    • 26 april 2019
    • Advertising E-business E-commerce
      • 10536
      • 0
  • Subtiel framen is de kunst

    Subtiel framen is de kunst

    Aan mensen die zich inconsistent gedragen kennen we een hoop negatieve eigenschappen toe. We noemen ze bijvoorbeeld onbetrouwbaar, ongeloofwaardig en wispelturig. Consistent gedrag staat bij mensen dan ook hoog in het vaandel, hoewel vaak misschien onbewust. Hoe kun je hier als online marketeer of contentmaker op inspelen? Met een aantal goede voorbeelden én toepassingen wordt de kracht van het overtuigingsprincipe 'consistentie' bewezen. 

    Lees verder »
    • Bas Wouters, CMCT (Persuasion.nl)
    • 9 januari 2019
    • Advertising Contentmarketing
      • 8934
      • 0
  • Stemgebruik en overtuigingskracht

    Stemgebruik en overtuigingskracht

    Het gaat er niet alleen om wát je zegt, maar ook om hoe je het zegt. Deze wijsheid horen scholieren, voorlichters en presentatoren dagelijks. Uit wetenschappelijk onderzoek was al bekend dat sprekers meer vertrouwen opwekken wanneer ze bijvoorbeeld sneller of harder spreken. Maar wat voor gevolgen heeft stemgebruik voor de boodschap zelf? Wordt die ook overtuigender gevonden? Recent onderzoek laat zien van wel.

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 6 september 2018
    • Advertising Contentmarketing
      • 12078
      • 0
  • Cialdini’s beïnvloedingsprincipes verpakt in Neidert’s Core Motives-model

    Cialdini’s beïnvloedingsprincipes verpakt in Neidert’s Core Motives-model

    In het online verleiden van een bezoeker naar een boeker, zit een bepaalde opbouw. Is er die welbekende 'klik'? Is er vertrouwen? Ok! Dan zijn de randvoorwaarden aanwezig om eventueel zaken met elkaar te doen en de kans te vergroten dat de conversie op jouw website valt en niet op die van je concurrent. Met Cialdini's beinvloedingsprincipes kom je een heel eind met het overtuigen van klanten, maar verpakt in het Neidert's Core Motives-model krijgt het nog net wat meer vorm.

    Lees verder »
    • Martin van Kranenburg (Online beïnvloeden )
    • 28 augustus 2018
    • Advertising Contentmarketing
      • 33398
      • 16
  • Zo word je een autoriteit

    Zo word je een autoriteit

    Uit onderzoek blijkt dat als je een financiële beslissing maakt, je hersenen volop aan het werk zijn. Maar zodra je hulp krijgt van bijvoorbeeld een econoom, valt alle hersenactiviteit onmiddellijk weg. Je houdt gewoon op met zelf nadenken. Het volgen van autoriteiten zit dan ook diep in ons systeem geworteld. Geen PhD op zak en de bestsellerlijst nog niet gehaald? Nergens voor nodig. Iedereen kan een autoriteit worden.

    Lees verder »
    • Bas Wouters, CMCT (Persuasion.nl)
    • 16 augustus 2018
    • Advertising Contentmarketing
      • 12740
      • 0

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you