-
Podcast: Jacco Bouw (Webpower) over marketing automation en Chinese expansie
In de nieuwe podcast-serie Innovation Works! interviewen Richard Otto en Stephan Fellinger experts over technologie, innovatie, talentontwikkeling en de veranderende (arbeids)markt. In deze eerste podcast op Marketingfacts deelt Jacco Bouw, internet-ondernemer met Webpower in onder meer China, zijn ervaringen en visie over hoe Chinezen naar de wereld kijken als het gaat om innovatie en talent.
-
Adblockers: wat hebben marketeers er aan?
Adblockers zijn een uitkomst voor consumenten. Tegelijkerlijk maken ze het werk van marketeers een stuk lastiger. Maar is dat wel zo erg?
-
Hier liggen marketeers ’s nachts wakker van
Interessante feiten en cijfers over ons vak, ik hou er van. Ook dit jaar keek ik daarom uit naar State of Inbound van HubSpot. HubSpot ondervraagt ieder jaar duizenden vooraanstaande marketeers over de hele wereld. De vragen hebben betrekking op de uitdagingen waarmee zij geconfronteerd worden, hun belangrijkste doelstellingen en de tactieken die zij gebruiken om hun doelstellingen te behalen. De uitkomsten worden gebundeld in het jaarlijkse rapport: State of inbound. Herkenbare en opvallende uitkomsten als je het mij vraagt. In dit artikel licht ik ze toe.
-
3 redenen waarom outbound marketing in b2b nog springlevend is (en moet blijven!)
“Outbound is out, inbound is in” en “outbound marketing is verleden tijd”, zomaar een greep uit de vele uitspraken die de afgelopen jaren over outbound marketing zijn gedaan. Waar outbound marketing tien jaar geleden nog dé manier was om klanten te winnen, moet de aanpak het steeds vaker afleggen tegen de snelst groeiende trend in b2b: inbound marketing.
En hoewel ik groot voorstander ben van inbound of contentmarketing, is outbound marketing bij veel organisaties nog steeds aan de orde van de dag. En niet zonder reden: in dit artikel lees je waarom outbound in b2b nog steeds springlevend is en ook zeker zou moeten blijven.