-
4 conversie-optimalisatietools en waarom je ze niet moet kiezen
Ik wil even beginnen met de definitie van een begrip dat centraal staat in dit artikel. En dat is de definitie van keuzestress. "Keuzestress is een vorm van stress die veroorzaakt wordt doordat iemand overspoeld wordt met informatie die overwogen moet worden om een ‘goede’ keuze te kunnen maken." We hebben er allemaal mee te maken, op heel veel verschillende fronten. Welke tv moet ik kopen? Moet ik op dit aanbod ingaan en van baan wisselen? Neem ik een kat of een hond? Begin ik wel of niet aan kinderen? Een bolletje chocolade-ijs of toch citroen? We hebben tegenwoordig zoveel verschillende mogelijkheden tot onze beschikking en zoveel informatie beschikbaar dat het maken van een keuze eng begint te worden. Want, wat als je keuze tegenvalt?
-
Het beïnvloeden van conversie en acquisitie met technologie en experimenteerdrift
Als je affiniteit met data en tools hebt, dan moet je je in het online domein als een vis in het water voelen. Als je daarnaast ook nog een beetje creatief en nieuwsgierig bent, dan kan je aan de slag met growthhacking om online echt het onderste uit de kan te halen en sneller te groeien dan je concurrenten. Ik volgde een tweedaagse cursus growthhacking en deel in dit artikel de belangrijkste lessen en een aantal tools om aan de slag te gaan.