Marketingfacts - Powered by NIMA
  • +
Marketingfacts
  • home
  • channels
    channels
  • topics
    topics
  • kennisbank
  • jobs
  • jaarboek
  • trainingen
    • +

channels

  • Advertising
  • Brand design
  • Brand management
  • Contentmarketing
  • Customer experience
  • Data analytics
  • Direct marketing
  • Innovatie
  • Loopbaan
  • Media
  • Search
  • Social media
  • Strategie

topics

  • B2B
  • Big data
  • Contentmarketing
  • Facebookmarketing
  • Marketing automation
  • Privacy
  • Psychologie
  • Storytelling
  • Wearables
  • Webcare
  •  
  •  
  •  

specials

  • De marketing to-do list 2018
  • Customer-centric design
  • Van data naar inzicht
  • Programmatic marketing
  • Non-profitmarketing
  • Conversational interfaces
  • Webcare & monitoring
  • Contentmarketing
  • Influencer marketing
  • Datamanagementplatformen
  • Mobile
  • Customer journey
  • Toekomst van betalen
  • Online Video
  • Marketing automation
  • Inloggen
  • Aanmelden

Netflix

gerelateerde topics

  • spotify
  • artificial intelligence
  • snapchat
  • reclame
  • inhakers

netflix experts

  • Maurits Kreijveld
    Aantal blogs: 3
  • Gert Koot
    Aantal blogs: 2
  • Jeroen Mirck
    Aantal blogs: 2

vacatures

  • Allround redacteur (40 uur)

    Allround redacteur (40 uur)

  • Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

    Hoofdredacteur Twinkle (40 uur)

  • Content medewerker

    Content medewerker

  • Klik hier voor alle vacatures

volg Marketingfacts

@marketingfacts volgen
  • Spotify als model voor de nieuwe marketeer

    Spotify als model voor de nieuwe marketeer

    De smart devices zijn bezig met een grote opmars en dit kan op korte termijn grote gevolgen hebben. Nu zijn we als mens nog ‘in controle’ en dragen we als marketeer ons steentje bij aan het primaire proces, maar voor hoe lang? Is het via kunstmatig intelligentie gepersonaliseerde Spotify het nieuwe normaal? Is marketing nog wel onderdeel van het primaire proces of neemt de machine het over en verdwijnt de mens via het ondersteunende proces definitief naar de achtergrond… De keuze is aan ons.

    Lees verder »
    • Pieter Otten (Match)
    • 3 november 2020
    • Innovatie Strategie
      • 14410
      • 0
  • Wat gaat Kanye West doen? Nee, niet wat je denkt

    Wat gaat Kanye West doen? Nee, niet wat je denkt

    Netflix, Geluid, Google AR search, AppClips, nieuwsbrieven en: wat is geluid eigenlijk? Al het leuke nieuws van de afgelopen week op een rij voor je in de update.

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 6 juli 2020
    • Innovatie Strategie
      • 5282
      • 0
  • Corona-inhakers vervangen #1april-grappen van bedrijven: dit zijn de gekste acties!

    Corona-inhakers vervangen #1april-grappen van bedrijven: dit zijn de gekste acties!

    Het liet zich raden: 1 april-grappen liggen middenin de almaar aanzwellende coronacrisis extra gevoelig, dus wagen weinig bedrijven zich eraan. Het vrijgevallen budget lijkt vooral te worden besteed aan maatschappelijk verantwoordelijk corona-inhakers. Veel gratis digitale dienstverlening, maar ook vaak een wijs advies... of een voorzichtige grap.

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 1 april 2020
    • Advertising Social media Media Contentmarketing Strategie
      • 25154
      • 3
  • FutureWatch: wanneer gaan Amazon en Netflix de afkick-weken organiseren?

    FutureWatch: wanneer gaan Amazon en Netflix de afkick-weken organiseren?

    Marketeers doen er alles aan om hun producten zo goed mogelijk te verkopen en langdurige relaties op te bouwen met hun klanten. Met kunstmatige intelligentie, neuromarketing en andere nieuwe technieken worden daarvoor nieuwe mogelijkheden ontwikkeld. Als de beloftes van al deze technieken uitkomen, worden diensten in de toekomst net zo verslavend als roken, drinken en gamen. Welke verantwoordelijkheid hebben bedrijven en marketeers?

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 22 januari 2020
    • Innovatie
      • 5908
      • 1
  • Tot ziens jaren tien: 4G, #MeToo, Netflix, V&D, 3D

    Tot ziens jaren tien: 4G, #MeToo, Netflix, V&D, 3D

    Einde van het jaar, terugblikken, vooruitkijken, lijstjes, Top 10 dit en dat, 2019 was… Ho, wacht! Het was een heel decennium! De jaren tien. Nog eventjes en de nieuwe roaring twenties beginnen. Terugkijken op een heel decennium is minstens zo leuk. Je hebt vast al wat overzichtjes gezien in de media. Waar was jij tien jaar geleden en wat deed je toen? Er was in ieder geval geen Netflix, we zouden nooit meer het Eurovisie Songfestival winnen en je kon nog naar de Nederlandse Antillen (zonder daar iets van te delen op Instagram en zonder vliegschaamte).

    Lees verder »
    • Gjerryt Leuverink (De Selectie)
    • 31 december 2019
    • E-business Social media Mobile Contentmarketing Data analytics Innovatie
      • 15030
      • 0
  • Podcast: de wake-up call van Jelani Isaacs (NewAms)

    Podcast: de wake-up call van Jelani Isaacs (NewAms)

    Deze week in de Namarama-podcast een gesprek met filmproducent en commercial-man Jelani Isaacs. Over doelbewustheid, de filmwereld, commercials en oplossingen voor merken in een tijd waarin we steeds minder televisie kijken en grote entertainment-zenders als Netflix, Disney Plus en Amazon Prime hun opmars maken.

    Lees verder »
    • Floris Hülsmann (Namarama)
    • 9 november 2019
    • Advertising E-business
      • 5302
      • 0
  • FutureWatch: het einde van het ‘all you can eat’-abonnement van Netflix, Spotify en Blendle

    FutureWatch: het einde van het ‘all you can eat’-abonnement van Netflix, Spotify en Blendle

    Het tijdperk dat je voor een laag bedrag per maand 'alles' kon kijken (Netflix), luisteren (Spotify) of lezen (Blendle) is vanaf deze maand voorbij. Consumenten die 'alles' willen kunnen blijven zien, horen en lezen, zijn vanaf nu duurder uit en hebben meerdere apps nodig. Of gaan we genoegen nemen met een beperkter aanbod?

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 7 november 2019
    • E-business
      • 16742
      • 1
  • De week van Koot: de audio-revolutie en Quantum Computing

    De week van Koot: de audio-revolutie en Quantum Computing

    Dan komt eindelijk de Joint Strike Fighter (de F-35 Lightning II) aan op vliegbasis Leeuwarden, spuit de brandweer er blusschuim overheen in plaats van water. In een split moment moet ik denken aan de uitspraak van Pechtold tijdens een JSF-debat in april 2009 met PvdA-fractieleider Hamer. Hij sprak toen de historische woorden: "Ik zou het bonnetje maar bewaren". Ik hoop dat ze dat gedaan hebben. Voor al het andere nieuws is hier weer de wekelijkse (marketing)update.

    Lees verder »
    • Gert Koot (Branded Entertainment)
    • 4 november 2019
    • E-business Brand design Search Innovatie
      • 6262
      • 0
  • ReclameReview: La Casa de Papel breekt in bij Ster-blok

    ReclameReview: La Casa de Papel breekt in bij Ster-blok

    Of je nu Netflix-abonnee bent of niet, het kon je onmogelijk zijn ontgaan dat het derde seizoen van misdaadserie La Casa de Papel vanaf deze maand beschikbaar is. Om dat te promoten werden zelfs BN’ers als Frank Lammers en Sierd de Vos ingezet (plus een aantal kerkklokken), maar de coolste actie was toch echt de inbraak in... een Kornuit-commercial in het Ster-blok. Wat gebeurde daar precies?

    Lees verder »
    • Jeroen Mirck (Mirck Media)
    • 24 juli 2019
    • Advertising Contentmarketing
      • 53531
      • 2
  • Viral Friday 10/2019: bier, diversiteit en bankrovers

    Viral Friday 10/2019: bier, diversiteit en bankrovers

    Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de commercials van Stella Artois, Bavaria, Netflix, bankrovers en een eigenzinnige verzekeraar.

    Lees verder »
    • Luka van Rijn (Mindshare)
    • 8 maart 2019
    • Advertising Social media Media Contentmarketing
      • 9462
      • 0
  • Stop met long-form content óf doe het goed

    Stop met long-form content óf doe het goed

    Over content wordt veel discussie gevoerd, vooral over de kwaliteit en effectiviteit ervan. Aanleiding is vaak het statement dat consumenten klaar zouden zijn met oppervlakkige social posts en meer kwalitatieve long-form content willen. Het bewijs daarvoor zou het enorme succes van Netflix zijn. Helaas zijn de meeste merken geen Netflix. Het zit gewoonweg niet in het DNA van merken om mensen te entertainen en het is ook niet hun core business.

    Lees verder »
    • Niek Maas (Fama Volat)
    • 21 februari 2019
    • Advertising Social media Media Contentmarketing
      • 17760
      • 3
  • Free trials: nooit voor niks

    Free trials: nooit voor niks

    Online dienstverleners zoals Netflix, De Correspondent en Spotify geven gebruikers graag voor aankoop inzicht in de kwaliteit van de dienst. Een veelgebruikte techniek is het aanbieden van een gratis proefperiode, een zogenaamde free trial: gebruikers krijgen tijdelijk gratis toegang tot een dienst. Voelen deze gebruikers zich na de looptijd van de free trial verplicht iets terug te geven? En hoe kun je daaruit als online dienstverlener waarde genereren?

    Lees verder »
    • SWOCC (SWOCC.nl)
    • 10 januari 2019
    • Advertising Contentmarketing Customer experience
      • 10994
      • 0
  • Een Netflix voor een gezonder leven

    Een Netflix voor een gezonder leven

    Het platform FoodFirst Network presenteert zich als de Netflix voor een gezonder en vitaler leven. Het is het initiatief van Jan Dekker en Meester-kok Rudolph van Veen. Wordt er al net zoveel geld verdiend als bij Netflix, of is dat niet wat de initiatiefnemers drijft? Ronnie Overgoor in gesprek met één van de oprichters: Jan Dekker.

    Lees verder »
    • Ronnie Overgoor (7DTV)
    • 16 oktober 2018
    • E-business Contentmarketing
      • 7784
      • 1
  • Waarom Disney’s nieuwste overname het einde van Netflix betekent

    Waarom Disney’s nieuwste overname het einde van Netflix betekent

    Disney wil film- en televisiemaatschappij FOX – bekend van The Simpsons, The X-Files en X-Men – overnemen en kreeg hiervoor afgelopen week toestemming van de Amerikaanse mededingingsautoriteiten. Kabelaar Comcast zal naar verwachting nog een tegenbod uitbrengen. Beide bedrijven zijn al meer dan een half jaar verwikkeld in een keiharde biedingsstrijd om FOX, waarbij de teller inmiddels op 71 miljard dollar staat. Ondertussen kreeg de grootste telco van Amerika, AT&T, na twee jaar wachten groen licht van de kartelwaakhonden om mediaconcern TimeWarner over te nemen voor 81 miljard dollar. Kortom, er is een flinke consolidatie gaande in medialand, waarbij conglomeraten ontstaan die zowel onmisbare content bezitten (tv-zenders, tv-programma’s, film, muziek) als grote belangen hebben in de distributie ervan. Dat is slecht nieuws voor consumenten. En voor Netflix.

    Lees verder »
    • Maurits Kreijveld (Wisdomofthecrowd.nl)
    • 5 juli 2018
    • Brand design
      • 49360
      • 2
  • Inhakers met een twist

    Inhakers met een twist

    Inhakers werken! Ze worden gemiddeld drie keer vaker gedeeld op sociale media dan niet-inhakers (zoals branded content of advertenties) en bereiken bovendien meer mensen buiten de fanbase van de organisatie zelf (Waardenburg & Mazerant, 2018). Dit is nu niet direct een oproep aan alle merken om meteen met inhakers aan de slag te gaan: inhaakmoeheid ligt namelijk op de loer. Deze blog is een oproep om met kwalitatief goede inhakers aan de slag te gaan, want ze zijn alleen effectief als ze ook de moeite waard zijn om te delen.

    Lees verder »
    • Suzanne de Bakker (Lectoraat Communicatie in Digitale Transitie, Hogeschool Utrecht)
    • 27 maart 2018
    • Advertising Social media
      • 31840
      • 0
  • ouder »

Onderdelen

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • M! Statistieken
  • M! Opleidingen
  • M! Jaarboek

Over ons

  • Colofon
  • Blogger worden
  • Nieuws melden
  • Adverteren
  • Partners
  • Privacy & cookies
  • Disclaimer

Volg ons

RSS

  • M! Blog
  • M! Jobs
  • M! Kennisbank
  • Alle feeds

Nieuwsbrief

Partners

  • We are you
  • Copernica
  • gracious
  • Exonet
  • Upstream

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0 License. | Developed by We are you